تاریخ : 10 فروردین 3 17:14
3
ماجرای فردی که ۶۷ کارگر یک کارخانه را مبتلا کرد

ماجرای فردی که ۶۷ کارگر یک کارخانه را مبتلا کرد

  • کد خبر : 212381
  • 17 فروردین 0 13:15
ماجرای فردی که ۶۷ کارگر یک کارخانه را مبتلا کرد
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان ۶۷ نفر از کارکنان یک شرکت صنعتی را گرفتار این بیماری کرد.

به گزارش شاخص،این بیماری کرد.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهارم فروردین یک مرد ۷۰ ساله به عنوان نخستین مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در نیشابور شناخته شد که آزمایشی که از اعضای خانواده وی گرفته شد، مشخص کرد ۹ نفر آنان به این ویروس مبتلا شده اند.
وی با اشاره به سرعت بالای سرایت ویروس کرونای انگلیسی، افزود: یکی از فرزندان این فرد در شرکتی صنعتی مشغول به کار بود که متاسفانه ۶۷ نفر از افرادی را که در آن مجموعه با وی ارتباط مستقیم داشتند، به این ویروس مبتلا کرده است.

وی بیان کرد: اکنون با مثبت شدن پاسخ آزمایش این افراد، درخواست تعطیلی این کارخانه را داده ایم تا از ۵۰۰ نفر کارکنان این مجموعه صنعتی آزمایش گرفته شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکید کرد: ظرفیت بیمارستانی ما محدود است و شهروندان باید بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند. علائم مبتلایان به کرونا در نیشابور بیشتر گوارشی است و افراد مبتلا دارای حالات تهوع، استفراغ و اسهال بوده‌اند.
دکتر عظیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیش از این ۳۵ مبتلای به کرونای انگلیسی در نیشابور شناسایی شده و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند که از این تعداد پنج نفر به روش لوله‌گذاری در مجرای تنفسی، اکسیژن رسانی می‌شوند و حدود ۶۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در این شهرستان مثبت است.
وی افزود: سرعت سرایت ویروس انگلیسی در نیشابور بالاست و استفاده از ماسک، شرکت نکردن در دورهمی‌ها، مخصوصا برای کسانی که در روز‌های گذشته به مسافرت رفته‌اند باید به طور جدی مورد توجه شهروندان قرار بگیرد.
شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی نیشابور قرار دارند.
شهرستان نیشابور با ۴۰۰ هزار نفر، فیروزه با ۴۲ هزار نفر و زبرخان با ۶۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۱۲۷، ۱۶۲ و ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

انتهای پیام/1100

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212381

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.