تاریخ : 31 فروردین 3 15:14
3
معاون بهداشتی علوم پزشکی قزوین:

چهار هزار و ۱۹۷ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شد/ برنامه‌های روز جهانی بهداشت تحت تاثیر کرونا قرار دارد

  • کد خبر : 212386
  • 18 فروردین 0 08:42
چهار هزار و ۱۹۷ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شد/ برنامه‌های روز جهانی بهداشت تحت تاثیر کرونا قرار دارد
معاون بهداشت علوم پزشکی استان قزوین گفت: باتوجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا به طور کلی تمام ظرفیت و اقدامات ما بر روز کنترل این بیماری متمرکز شده به طوری که حتی هنوز شعار مرتبط با این روز از سوی بهداشت جهانی اعلام نشده است.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه یک نفر به طور کامل علیه کرونا واکسینه شود و ۸۰تا۹۰ درصد مقاومت داشته باشد، حتما باید دو دوز واکسن به فاصله چهار هفته را دریافت کند.

وی افزود: در یکسری از رسانه‌ها و فضای مجازی شایعاتی منتشر شده که چون استان قزوین یک و نیم درصد جمعیت کشور را دارد بخشی از سهمیه آن کسر می‌شود در حالی که اینگونه نیست و سهمیه واکسن براساس سامانه سیب جمعیتی و براساس گروه‌های هدف تعیین می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: اکنون هم در فاز واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان که مواجهه مستقیم با بیماران دارند و سالمندان و بیماران خاصی که از سوی وزارتخانه تعریف شده نیز هستیم.

هزار و ۲۷۰ دوز واکسن جدید وارد استان شد

وی اذعان کرد: یعنی استان ما ممکن است کادر بهداشت و درمان مواجهه مستقیمش باتوجه به تعداد تخت آی سی یو که داشتیم ۵۰۰ نفر باشد و یک استانی با دو برابر جمعیت ما ولی همین جامعه هدفش ۵۰۰ نفر باشد، باز هم یک میزان دوز واکسن به هر دو استان تخصیص می‌یابد و ارتباطی با میزان جمعیت کل ندارد.

رحمانی تصریح کرد: اکنون اصولاً در صفحه رسمی که هر روز تعداد واکسن‌های توزیع شده در کشور مشخص است نیز استان قزوین نسبت به جمعیت گروه هدف بیشتر واکسن دریافت کرده است و کمتر نبوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: تاکنون پنج هزار و ‌۱۵۸ دوز واکسن دریافت کردیم که چهار هزار و ۱۹۷ دوز یعنی ۸۱ درصد آن تزریق شده است،
مابقی هم که تزریق نشده به این علت بوده که فراخوان کردیم اما حاضر نشدند.

وی ادامه داد: افرادی مثل بیماران سرطانی و خاص که معاونت درمان فراخوان کردند اما فعلا برای تزریق حضور نیافتند؛ هزار و ۲۷۰ دوز هم به تازگی وارد استان شده است که از امروز تزریق آن آغاز خواهد شد.

خانه‌های بهداشت صرفا سلامت مادر و کودک را در اولویت دارند

معاون بهداشت علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در بخش درمان هزار و ۹۳۲ مورد، بهداشت ۸۰۶ مورد، فوریت‌های پزشکی ۱۲۶ مورد، جانبازان ۶۴ مورد، سالمندان بهزیستی ۲۲۷ مورد، شهرداری و‌ پاکبان‌ها و آرامستان‌های قزوین ۵۴۱ مورد و بیماران خاص تاکنون ۴۴۶ دوز واکسن دریافت کردند.

رحمانی درباره برنامه‌های روز جهانی بهداشت و سلامت ابراز کرد: باتوجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا به طور کلی تمام ظرفیت و اقدامات ما بر روی کنترل این بیماری متمرکز شده به طوری که حتی هنوز شعار مرتبط با این روز از سوی بهداشت جهانی اعلام نشده است.

وی بیان کرد: ما هر ساله برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف برای روز بهداشت جهانی و هفته سلامت داشتیم که امسال همه این برنامه‌ها به سمت مدیریت بحران کرونا متمرکز شده است چراکه برخی اقدامات مثل اجرای بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان نیز خود خطر شیوه بیماری را رقم می‌زند که قابل اجرا نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌ها و آگاه‌سازی‌ها در این حوزه نیز در فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: خانه‌های بهداشت ما هم صرفا سلامت مادر و کودک را در اولویت دارند که حتما باید انجام شود و فعلا خدمات این مراکز هم بیشتر در حوزه کرونا است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212386

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.