تاریخ : 10 فروردین 3 16:41
3
در شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین مطرح شد؛

افزایش کشفیات مواد مخدر در استان/ معتادان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 212403
  • 19 فروردین 0 08:26
افزایش کشفیات مواد مخدر در استان/ معتادان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند
با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، سازمان بهزیستی و بیمه سلامت، طرح بیمه درمانی معتادان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، هدایت الله جمالی پور در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در سال ۱۴۰۰ که در استانداری برگزار شد، با تبریک سال نو و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: پدیده مواد مخدر امروز دامن‌گیر همه دنیاست و هر چقدر توسعه شتاب می‌گیرد ارکان معضلات و به ویژه مواد مخدر در شکل‌های گوناگون افزایش می‌یابد. در شورای هماهنگی باید به دنبال بهترین روش‌ها باشیم و جامعه را در این زمینه همراه کنیم.

وی با اشاره به درآمدزایی بالای قاچاقچیان از معاملات مواد مخدر افزود: متاسفانه منابع مالی بسیاری که بعضا در اختیار این افراد است باعث پذیرش خطرات بزرگ از سوی آن‌ها می‌شود و این امر به مرور زمان باعث گسترش این تجارت خطرناک شده است.

استاندار قزوین ادامه داد: متاسفانه این پدیده شوم دامن‌گیر کشور ما هم شده و برخی مسائل از جمله همسایگی با افغانستان به عنوان تولیدکننده بزرگ مواد مخدر، تحریم های ظالمانه و رکود و وضعیت معیشت در گستردگی این معضل بی‌تاثیر نیست.

وی با اشاره به سودآوری فراوان موادمخدر برای قاچاقچیان گفت: مواد مخدر امروز ابزار جنگ است و دشمنان از این ابزار برای ناکارآمد کردن کشورها در مقابله با آن‌ها سود می‌جویند.

آمار معتادان متجاهر استان قزوین زیر ۲۰۰۰ نفر است

جمالی پور در ادامه با بررسی آمارهای استان یادآور شد: در استان قزوین، آمار معتادان متجاهر زیر ۲۰۰۰ نفر است و این ناشی از عملکرد منطقی شورای مبارزه با موادمخدر استان است و باید اقدامات بعدی هوشمندانه‌تر انجام شده و از ظرفیت‌ها به شکل مطلوب‌تری استفاده شود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در حوزه فرهنگ سازی و پیشگیری باید تلاش‌ها افزایش یابد و وفاق خوبی در این زمینه بین همه مسئولان در استان قزوین برقرار است.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به برنامه‌های منظم یک سال گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مواد مخدر بخشی از ظرفیت نیروی انسانی را فلج می‌کند و توان کشور را کاهش می‌دهد.

منوچهر حبیبی افزود: در کمیته های مشارکت، تصمیمات خوبی گرفته شده تا از شیوع نگران‌کننده در حوزه‌های کارگری، دانشجویی، دانش آموزی و بانوان جلوگیری و با تشکیل کمیته‌های تخصصی از این معضل پیشگیری شود.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان قزوین در ادامه جلسه با بیان آماری از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین کشفیات مواد مخدر را در ۱۵ سال اخیر داشتیم که نشان دهنده فعالیت خوب همه عزیزان به ویژه نیروی انتظامی استان است.

رحمانی افزود: طرح جامع جمع آوری معتادان متجاهر با تمام توان در حال اجراست و این طرح توسط نیروی انتظامی به خوبی محقق شده است و با هماهنگی با ستاد کل مبارزه با مواد مخدر کشور در پرداخت هزینه‌ها، اقدامات مکفی انجام شده است.

۴۰ هزار نفر از مراکز درمانی اعتیاد خدمات گرفتند

وی با اشاره به آمار معتادانی که از کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد خدمات دریافت کرده‌اند، افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مراکز درمانی ما اعم از ترک اعتیاد استفاده کرده‌اند و سه مرکز فعال در استان از جمله شریفیه، البرز، انجیلاق آبیک و مرکز نبیلان آبیک با محوریت آموزش فنی و حرفه‌ای معتادان در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان قزوین یاد آور شد: با همکاری بهزیستی و بیمه سلامت، طرح بیمه درمانی معتادان در حال اجراست که امیدواریم ارگان‌های مربوطه همراهی بهتری در این زمینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مباحث فرهنگی پیشگیری از اعتیاد به ویژه در بین بانوان اقدامات خوبی صورت گرفته که سهم حوزه بانوان استانداری و معاونت اجتماعی بسیار بارز است؛ حوزه مبارزه با مواد مخدر تعطیلی بردار نیست و در این شرایط خاص کرونا، نباید مغفول بماند.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان در این جلسه ضمن توضیحاتی درباره انجمن NA قزوین گفت: انجمن معتادان گمنام  ۲۰ سال است که در استان فعالیت دارد و  با ۶۰۰۰ نفر عضو، هیچ بودجه‌ای را بر دولت تحمیل نمی‌کند و خودکفاست.

دادش زاده اذعان کرد: این انجمن می‌خواهد به مردم بگوید که چگونه یک معتاد می‌تواند به ما بپیوندد و از چرخه مصرف جدا شده و باعث پیشگیری دیگران از مصرف مواد مخدر شود؛ ذات اعتیاد، انتقال‌دهندگی آن است و با قطع این زنجیره می‌شود امیدوار بود نفر بعدی مصون بماند.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212403

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.