تاریخ : 06 اردیبهشت 3 10:14
3
شاخص گزارش می‌دهد؛

ساز گرانی این بار در بازار لبنیات+قیمت انواع محصول لبنی در قزوین

  • کد خبر : 212404
  • 19 فروردین 0 10:16
ساز گرانی این بار در بازار لبنیات+قیمت انواع محصول لبنی در قزوین
اکنون تامین لبنیات برای سفره مردم گران تمام می‌شود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و ظروف از عمده عوامل گرانی این کالای اساسی بیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، گرانی بی‌سروصدای لبنیات این روزها چراغ خاموش پیش می‌رود و گویا اکنون نوبت به این کالا رسیده است تا تامین آن در سفره مردم گران تمام شود؛ به طوری که طی تحقیقاتی که در این رابطه صورت گرفته است میزان مصرف لبنیات از سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

درواحدهای دامی و صنعتی  گرانی چشمگیر یونجه و محصولات خوراک دام و گرانی واکسن‌ها و مکمل‌های غذایی دام‌ها از دلایل چشمگیری هستند که باعث گران شدن محصولات لبنی شده‌اند.

با بررسی میدانی خبرنگار شاخص، در بازار فروش و گفت‌وگو با چند فروشنده نیز این صنف از پایین آمدن میزان خرید شهروندان و گرانی محصولات لبنی گلایه‌مند بودند.

وقتی دلیل گرانی لبنیات را از فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات لبنی جویا شدیم بیان کردند که افزایش قیمت شیر خریداری شده از واحدهای دامداری از بزرگترین دلایل گرانی محصولات لبنی است.

این فروشندگان اذعان کردند: از دلایل دیگر گرانی انواع محصولات لبنی مربوط به گرانی روزافزون ظروف یکبار مصرف و پلاستیک و همچنین مواد افزودنی به لبنیاتی مانند پنیر و ماست است به طوری که زیره، تخمه سیاه، موسیر و سایر افزودنی‌ها که در بازار به صورت روزانه تغییر قیمت دارند.

شهروندان هم از گرانی لبنیات و فرآورده‌های لبنی دلی پرخون داشتند و تاکید کردند که گرانی‌های اخیر باعث کم شدن قدرت خرید آن‌ها شده است و گرانی محصولات لبنی باعث افت خرید از فروشگاه‌های لبنی شده که این امر گاها باعث انباشت و خرابی بعضی از این محصولات می‌شود.

افزایش قیمت‌ها تاحدی است که بعضی از اقشار جامعه با حذف محصولات لبنی سعی می‌کنند دخل و خرج خود را مدیریت نمایند که در همین راستا یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار شاخصريال اظهار کرد: ما یک خانواده شش نفره هستیم که اگر بخواهیم روزانه حتی یک واحد از لبنیات را مصرف کنیم حداقل برای ما روزی ۳۰ هزار تومان تمام می‌شود که این رقم در ماه هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ هزار تومان می‌شود که مبلغ زیادی است و این در صورتی است که من ماهیانه فقط 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارم و تهیه لبنیات برایم کار سختی است.

این تنها یک نمونه از صحبت‌ها و گلایه‌های شهروندان است که به قول خودش در حسرت مصرف محصولات لبنی مانده‌اند و موارد اینگونه بسیار زیاد هستند که تاسف برانگیز است.

قیمت انواع محصولات لبنی در بازار قزوین به شرح زیر است؛

شیر: ۵هزار و۴۰۰ تا ۵هزار و ۶۰۰ تومان

 دوغ: ۱۷هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان

کره محلی : ۸۰ هزار تومان تا ۱۱۰هزار تومان

کره گیاهی : ۴۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان

خامه : ۶۵ هزار تومان تا ۸۵ هزار تومان

پنیر سفید: ۲۷ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان

پنیر لیقوان : ۷۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان

ماست در انواع مختلف باتوجه به نوع سفتی و رقیق بودن و میزان چربی و مواد افزودنی با تفاوت قیمتی و عدم ثبات قیمت مواجه است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212404

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.