تاریخ : 31 فروردین 3 03:50
3
گزارش شاخص از هفتادویکمین ستاد کرونای قزوین؛

محدودیت‌های کرونایی به استان قزوین بازگشت/ تعطیلی مشاغل گروه‌های دوتاچهار

  • کد خبر : 212405
  • 19 فروردین 0 18:19
محدودیت‌های کرونایی به استان قزوین بازگشت/ تعطیلی مشاغل گروه‌های دوتاچهار
براساس مصوبات هفتادویکمین ستاد کرونای قزوین تمامی محدودیت‌های وضعیت قرمز تا یک هفته در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، هدایت الله جمالی پور در هفتادو‌یکمین جلسه ستاد کرونا که امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان قزوین اظهار کرد: این وضعیت که اکنون پیش آمده نشان می‌دهد به آسان‌ترین کاری که باید در کنترل بیماری انجام می‌دادیم بی‌توجهی شده و خطراتی را برای کشور‌ و‌ خانواده‌ها به دنبال می‌آورد.

وی افزود: سخت‌ترین کار برای من این است که تعطیلی صنوف را اعلام کنم لذا باید با کسانی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند نیز برخورد شود و پاساژها و بازارها که تجمع دارند منشا خطر و کانون بیماری هستند که کرونا در این اماکن در کمین نشسته است.

استاندار قزوین ادامه داد: ۱۴ ماه است که ما رعایت پروتکل‌ها را تاکید می‌کنیم اما باز هم اکنون می‌بینیم که بی‌توجهی می‌شود در حالی که در اسفند ماه قزوین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان اول بود که اکنون باید بررسی شود چرا به این وضعیت رسیدیم؛ مردم باید بدانند که این ویروس همچنان وجود دارد و هر روز تغییر ماهیت می‌دهد و پیک جدید ناشی از بی‌توجهی‌ها اتفاق می‌افتد.

اتوبوسرانی با 50درصد ظرفیت فعالیت می‌کند/ اعمال قانون یک دوم نیروها در ادارات

وی افزود: تا وقتی این ویروس وجود دارد حتما دچار آسیب می‌شویم؛ دستورالعمل‌ها باید تحت هر شرایطی اجرا شود و هر کسی باید ماموریت خود را به درستی انجام دهد و انتظار ما این است که اصناف خط اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند؛
از امروز تا هفته آینده گروه‌هایی که باید در شرایط قرمز تعطیل شوند نیز بسته خواهند شد.

این مقام مسئول بیان کرد: کارمندان باید با یک دوم نیرو کار کنند و بعضی دستگاه‌ها هم به لحاظ وظایفی که دارند نمی‌توان تعطیل کرد و تعطیل بردار نیستند و برخی با یک سوم باید فعالیت کنند؛
دستگاه‌هایی هم که شامل تعطیلی می‌شوند اما شرایط تعطیلی را ندارند نیز می‌توانند با هماهنگی ستاد به فعالیت ادامه دهند.

استاندار قزوین تصریح کرد: با این روند که پیش می‌رویم ممکن است باز هم به تعطیلی برسیم و با افزایشی که در مبتلایان مواجه می‌شویم نیز قرارگاه و ستاد در آماده‌باش کامل هستند؛ ورود خودرودهای غیربومی به استان ممنوع و مراکز گردشگری و اقامتی هم تعطیل شود و صرفا یک مرکز اقامتی به صورت کشیک و به صلاح دید ستاد باز باشد.

وی با بیان اینکه بسیج در بحث امر به معروف مردم را برای استفاده از ماسک توصیه کند، گفت: تاکسی‌ها حق سوار کردن افراد بدون ماسک را ندارند و باید سه مسافر سوار کنند، اتوبوس‌رانی هم باید با ۵۰ درصد کار کنند و احتمال می‌دهیم با وخیم شدن شرایط نیز کاملا تعطیل شوند.

جمالی پور تاکید کرد: تردد افراد بدون ماسک در سطح شهر تهدید و کار غیراخلاقی است و به عنوان تهدیدکننده سلامت عمومی باید از سوی مراجع قضایی با این افراد برخورد شود چراکه تعرض به جان مردم است و مراکز آموزشی هم تعطیلی است.

مساجد و نماز جمعه فعلا تعطیل است

وی در پایان گفت: تا پنج شنبه هفته آینده این قوانین اجرا می‌شود به طوری که مساجد و نماز جمعه فعلا تعطیل است و رستوران‌ها هم باید تعطیل باشد چراکه هرجا تجمعی بیش از ۱۵ نفر دارد باید تعطیل شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در ادامه جلسه اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها فعلا به مدت یک هفته است و فعالیت مشاغل درجه دو، سه و چهار ممنوع است و صرفا گروه یک مجاز به فعالیت هستند که مسئولیت بازرسی این امر با سازمان صمت است که باید مدیریت کنند.

منوچهر حبیبی عنوان کرد: مقدمات بیمارستان صحرایی توسط شهرداری در محوطه ارتش انجام شده و باتوجه به اینکه درمان در منزل را کلید زدیم نیاز به تامین کپسول اکسیژن و اکسیژن هستیم که واحد‌های تولیدی باید کمک کنند و به واحدهایی که در این امر مشارکت کنند نیز وام ۳۰۰ میلیونی با چهار درصد سود اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: ما اکنون در شرایط غیرعادی هستیم و ابتلائات ما به صورت خانوادگی شده است که در این شرایط ۵۰ درصد کارکنان می‌توانند دورکاری کنند و بانوان باردار در ادارات باید به صورت دورکاری باشند و زنان باردار کادر درمان نباید در مواجهه با بیماران کرونایی کار کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212405

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.