تاریخ : 10 فروردین 3 05:57
3
رئیس علوم پزشکی قزوین:

روزهای سخت‌ پیک کرونا در راه است/ ورود روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌های استان

  • کد خبر : 212406
  • 19 فروردین 0 18:31
روزهای سخت‌ پیک کرونا در راه است/ ورود روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌های استان
رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: روزی بیش از صد نفر در استان قزوین بستری می‌شوند و در کنار ۷۰ بیمار غیرکووید ۱۰۰ بیمار کرونایی داریم درواقع روزانه ۱۲۰ نفر به بار بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۹ فروردین ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اکنون کل استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد، طی دو هفته گذشته موارد مثبت به شدت بالا رفته است، زمانی که از بیماران سرپایی از ۱۰۰ نفر ۴۰ نفر تست مثبت هستند درواقع از هر دو نفری که به آزمایشگاه ارسال می‌شود نیز یک و نیم نفر کرونا دارند.

وی افزود: روزی بیش از صد نفر در استان قزوین بستری می‌شوند و در کنار ۷۰ بیمار غیرکووید ۱۰۰ بیمار کرونایی داریم درواقع روزانه ۱۲۰ نفر به بار بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود که ۲۲ درصد در تایمن اجتماعی، بیمارستان دانشگاهی ۷۸ درصد و بیمارستان خصوصی با ظرفیت ۱۵ درصد در اختیار ما هستند و افراد دارای بیمه تکمیلی می‌توانند از خدمات بیمارستان خصوصی استفاده کنند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: تعداد بخش‌های آی سی یو که قبل از کرونا ۵۰ تخت بود نیز به ۱۰۰ تخت برای کرونا ارتقاع داده شد که اکنون ظرفیت پر شده است، علی رغم اینکه در چهار ماه گذشته بیماری در انتظار آی سی یو نداشتیم اما در روزهای آینده با شرایطی که در عدم رعایت پروتکل‌ها میبنیم نیز پیش‌بینی می‌شود که به مشکل بخوریم.

وی اذعان کرد: ۱۹ هزار ۷۷۷ نفر کل بستری‌های استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بوده است و تعداد فوتی‌ها اکنون در روز به پنج نفر می‌رسد اما امیدواریم که دو رقمی نشود و در ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار فوتی در شهرستان قزوین اتفاق افتاده و تعداد بیماران بستری شهرستان البرز از تاکستان پیشی گرفته است.

نامدار بیان کرد: تست‌های ما به هزار و ۲۰۰ تست در روز رسیده است که یکی از دغدغه‌ها مردم اعلام با تاخیر جواب تست‌ها است که این آزمایشگاه هم تخصصی و ویژه است و آزمایشگاه‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند و ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان نرمال برای پاسخ‌دهی در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود که کمتر از ۷۲ ساعت اعلام شود.

موارد مثبت روزانه تست‌ها به 40 درصد رسیده است

این مقام مسئول ابراز کرد: به فرد مثبت توسط پزشک قرنطینه خانگی داده می‌شود و اگر کسی مثبت شده نیز اطرافیان که با او ارتباط داشتند اما علائم ندارند باید ایزوله شوند و اکنون هم شهرستانی در حال ثبات نداریم و فقط اوج کرونا در محدوده آوج کمتر است.

وی عنوان کرد: در رشد تعداد بیماری بستری هنوز به اوج پیک نرسیدم اما به نظر می‌رسد روزهای سخت‌تری در پیش داریم و اگر برنامه‌ای در حوزه محدودیت‌ها داریم نتیجه آن برای دو هفته بعد مشخص می‌شود و در دو هفته آتی وضعیت بهتری نخواهیم داشت.

رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد تست‌های مثبت به ۴۰ درصد رسیده و تعداد موارد مثبت رپید نیز افزایش پیدا کرده است و این درحالی است که میزان تست‌ها افزایش پیدان نکرده اما موارد مثبت افزایش پیدا کرده است و پذیرش جدید رشد داشته به طوری که امروز ۱۱۰ بیمار مثبت شناسایی شده که با اوج بیماری در آبان برابر است.

نامدار تاکید کرد: با توجه به اینکه در بستری‌ها افزایش داریم اما میزان فوتی‌ها با تلاش‌ها صعودی نشده است و امیدواریم این روند را ادامه دهیم و در آبان ماه گذشته یکی از علل افزایش فوتی نیز قفل شدن سیستم درمان به دلیل تعداد بالای بیماران بود لذا هرچه بیمار افزایش پیدا کند به میزان آن هم سیستم بهداشت و درمان مختل می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت در مهمانی‌های بالای ۱۰ نفر و دید و بازدید عید بیشترین علت اوج بیماری است؛ سیستم درمان در صورت ادامه روند پاسخگو نخواهد بود و شرایط استان‌های همجوار هم به گونه این است که نمی‌توانیم از آنها نیز کمک بگیریم.

رئیس علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: با برگزاری آزمون استخدامی تلاش می‌کنیم ۵۰۰ نیروی تازه نفس جذب کنیم تا به ما کمک کنند و از خیرین می‌خواهیم برای زیرساخت‌های حوزه سلامت کمک کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212406

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.