تاریخ : 31 فروردین 3 21:18
3
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

سهل‌انگاری دولت و رئیس‌جمهور در وقوع موج چهارم کرونا محرز است/ قوه قضائیه به عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه رسیدگی کند

  • کد خبر : 212439
  • 21 فروردین 0 15:30
سهل‌انگاری دولت و رئیس‌جمهور در وقوع موج چهارم کرونا محرز است/ قوه قضائیه به عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه رسیدگی کند
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه کمیسیون بهداشت در قبال عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه سکوت نکرده است، گفت: از ریاست قوه قضاییه خواستار اقدام بایسته قضایی برای این سهل انگاری واضح دولت در قبال موج چهارم کرونا هستیم.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به ورود کشور به موج چهارم کرونا اظهار کرد: متاسفانه علی رغم تذکرات و هشدارهای بسیار و دلسوزانه از سوی وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و جامعه علمی مبنی بر احتمال قوی خیز چهارم کرونا در تعطیلات نوروز، شاهد اهمال جدی دولت و شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا بودیم.

وی افزود: امروز رنگ کرونایی نقشه کشورمان قرمز شده و در اکثریت شهرها و استان‌های کشورمان شاهد رشد تصاعدی ویروس کرونا و فاجعه در مراکز درمانی هستیم که می‌توانست با اندک تدبیری از سوی مسئولان نباشد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بار سنگین مقابله با خیزش جدید بیماری بر دوش مدافعان سلامت سنگینی می‌کند، ابراز کرد: این حق برای مردم و آسیب‌دیدگان از خیز چهارم کرونا محفوظ است که با کسانی که به این موضوع دامن زدند برخورد شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک ضامن این سهل انگاری محرز شخص رئیس جمهور به عنوان متولی اصلی مقابله با کرونا در کشور است در حالی که سونامی نوروز کاملاً قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

محمدبیگی ادامه داد: به واسطه کوتاهی صورت گرفته و عدم التزام رئیس جمهور به هشدارهای داده شده از سوی مراجع علمی مجلس و وزارت بهداشت متاسفانه امروز وارد بهاری مصیبت‌وار و خیز چهارم آن در کشور شده‌ایم.

آمار فوتی ناشی از کرونا در کشور بسیار ناراحت کننده است

این مقام مسئول عنوان کرد: می‌توانستیم دو هفته نوروز را با اعمال محدودیت‌های کرونایی به یک فرصت برای استراحت کادر درمان و مهار ویروس تبدیل کنیم اما با تصمیمات اشتباه و غلط دولت، ایام نوروز به یک تهدید و بستری برای شروع گسترده ویروس در کشور تبدیل شد.

وی تصریح کرد: ای کاش دولت به تصمیمات وزارت بهداشت و جامعه علمی برای مهار و کنترل ویروس کرونا ارزش و توجه بیشتری قائل بود، اگر در ایام نوروز هشدارهای داده شده برای ممنوع شدن رفت و آمد و منع پروازهای نقاط خطر داخلی و برخی کشورهای خارجی مورد توجه قرار می گرفت، قطعاامروز با تعطیلی دو هفته‌ای کشور و افزایش از دست رفتن جان عزیزانمان مواجه نمی‌شدیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اذعان کرد: کمیسیون بهداشت در قبال عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می‌توانست با تدبیر و از موضع اقتدار، اوضاع را به سمت بهبود کرونا تداوم بخشد ولی امروز با سیاسی بازی سلامت کشور را با موج سهمگین دیگری از بیماری مواجه نموده است، از ریاست قوه قضاییه خواستار اقدام بایسته قضایی برای این سهل انگاری  واضح شده‌ است.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: روند صعودی تعداد مبتلایان و آمار فوتی ناشی از کرونا در کشور بسیار ناراحت کننده است، این وضعیت اگر مهار نشود شاهد افزایش خطرناک میزان ابتلا و مرگ در کشور خواهیم بود.

محمدبیگی افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر بر این وضعیت نامناسب فائق آمده و بار دیگر در سایه همدلی وحدت و همکاری مردم و مسئولان و ایثار و از خود گذشتگی مدافعان سلامت، موج چهارم را شکست دهیم.

ارگان‌هایی که از ستاد کرونا حذف شدند باید احیا شوند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تغییرات جدید در ساختار ستاد ملی کرونا، گفت: باید ارگان‌هایی که در ستاد حضور داشتند اما به دلیل سوء تدبیر کنار گذاشته شدند نیز به ستاد دعوت شوند.

وی تصریح کرد: باید تمامی قوای مسلح، نظامی و پدافند غیرعامل و بسیج و ارگان‌های دیگر و گروه‌های جهادی مجددا در جهت احیاء سلامت مردم و پاسداری از حق سلامت مردم ایران با آرایشی جدید و ارتقاء یافته به ادامه فعالیت در این عرصه بپردازند.

محمدبیگی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت در قبال عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه سکوت نکرده است، یادآور شد: متاسفانه علی رغم تذکرات و هشدارهای بسیار و دلسوزانه از سوی وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و جامعه علمی مبنی بر احتمال قوی خیز چهارم کرونا در تعطیلات نوروز، شاهد اهمال جدی دولت و شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا بودیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: این حق برای مردم و آسیب‌دیدگان از خیز چهارم کرونا محفوظ است که با کسانی که به این موضوع دامن زدند برخورد شود که بی‌شک ضامن این سهل انگاری محرز شخص رئیس جمهور به عنوان متولی اصلی مقابله با کرونا در کشور است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212439

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.