تاریخ : 09 فروردین 3 12:37
3
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین:

۷ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قزوین ثبت نام کردند

  • کد خبر : 212440
  • 21 فروردین 0 15:49
۷ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قزوین ثبت نام کردند
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین گفت: در استان قزوین تا این لحظه ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، رضا سبحانی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دفتر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قزوین برگزار شد با اشاره به سازوکار این شورا اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یک تشکل سیاسی مردمی است که تفاوت ماهوی با سایر تشکلات سیاسی در طول تاریخ کشور دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، مردم پایه بودن آن است به طوری که هیچ تشکلی را از اول انقلاب نداریم که به گستردگی شورای ائتلاف و متکی مردم بوده باشد؛درحالی که غالب احزاب به صورت بالا به پایین چینش خود را انجام می‌دهند اما عملکرد شورای ائتلاف از پایین به بالاست و این مجمع در شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها شکل می‌گیرد و درنهایت به مرحله ملی راه می‌یابد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین بیان کرد: اکنون یک سامانه ثبت نام برای شورا طراحی و به آحاد مردم اطلاع رسانی شده که هر کسی که علاقه دارد در سطوح مختلف فعالیت کند نیز می‌تواند در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین ثبت نام و‌ عضو شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور به این سامانه مراجعه و ثبت نام کردند و عضو شورای ائتلاف شدند و این درحالی است که هیچ گروه سیاسی را نداریم که یک دهم این میزان عضو داشته باشد و در استان قزوین هم ۷ هزار و ۹۰۰ نفر تا این لحظه ثبت نام کردند.

در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب توجه ویژه‌ای به خانم‌ها و جوانان شده است

سبحانی فر ادامه داد: در رده بندی استانی در کشور، استان قزوین نسبت به جمعیت و تعداد شهرستان‌هایی که دارد نیز در رتبه اول نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد و روزانه شاهد ثبت‌نام ۵۰۰ نفر هستیم که به آمار اضافه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: سامانه همچنان باز است و علاقه‌مندان می‌توانند ثبت نام کنند و این طرح برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود که یک تشکل سیاسی درب‌های خود را باز و از مردم ثبت نام گسترده کند.

وی تاکید کرد: در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب توجه ویژه‌ای به خانم‌ها و جوانان شده که از دیگر ویژگی‌های بارز شورا و براساس گام دوم انقلاب است به طوری که در مجامع ما حتما کسی که ثبت نام می‌کند و می‌خواهد مجمع منتخب را انتخاب کند نیز باید سه نفر شامل یک نفر خانم، یک جوان و یک پیشکسوت را انتخاب کند.

سبحانی فر عنوان کرد: از این رو در تشکیل مجمع صرفا افراد پیشکسوت را نمی‌بینیم و‌ خانم‌ها در اقلیت نیستند و این مسئلع در شعار نیست بلکه در عمل است؛ ما انتخابات شورا را هم به صورت مجازی و هم به صورت فیزیکی برگزار می‌کنیم و حتی این اجازه را دادیم که به صورت تلفنی هم ثبت نام انجام شود چراکه هم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و هم اینکه در برخی روستاها و مناطق دسترسی اینترنت و سامانه محدود است.

از همه تشکل‌ها و احزاب به صورت رسمی دعوت به حضور شده است

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین ابراز کرد: شورا در انتخابات شوراهای شهر هم نقش ایفا می‌کند و صرفا یک تشکل تشریفاتی نیست به طوری کاندیدای اصلی را انتخاب و معرفی می‌کند و ما پنج کرسی عمرانی، فرهنگیورزشی، اجتماعیمذهبی، حقوق و اقتصادی_مالی را تعیین کردیم چون درصددیم تا افراد متخصص وارد شورا شوند و تخصص محور حرکت می‌کنیم اما دغدغه مقبولیت عمومی را هم داریم.

وی اذعان کرد: از همه تشکل‌ها و احزاب به صورت رسمی دعوت کردیم که در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حضور یابند و نقش آفرینی کنند اما اکنون برخی احزاب هستند که عضو نشدند و می‌خواهیم که حضور یابند تا شاهد تشدد آرا در بین نیروهای انقلابی نباشیم و شورا هم متکی به شخص نیست و متکی به آرای نیروهای انقلاب است.

سبحانی فر تصریح کرد: کسانی که در بزنگاه‌ها به وحدت نیروهای انقلاب ضربه زدند را نمی‌پذیریم و سهم خواهی را هم قبول نمی‌کنیم چراکه بهترین نخبه‌ها را مردم انتخاب می‌کنند؛ با نمایندگانی هم که از تعهد خود نسبت به شورا عدول و‌ تخلف کنند برخورد می‌شود و یکی از راه‌ها معرفی تخلفات آن‌ها به مردم است علی رغم اینکه ما در جزئیات و تصمیمات آن‌ها دخالتی نداریم و شورا صرفا سیاست گذاری‌های کلی را دارد.

وی‌ در پایان درباره هزینه‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در شورای ائتلاف هزینه خاصی نداریم و به طور معمول هزینه‌ دفتری است که توسط اعضای شورای ائتلاف پرداخت می‌شود چراکه فراگیری شورای ائتلاف نیز هزینه‌های ما را پایین آورده است اما در موضوع انتخابات هزینه ستاد را از خود کاندیدا دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212440

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.