تاریخ : 01 اردیبهشت 3 10:58
3
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در مصاحبه با شاخص:

سال سخت آبی در پیش روی استان قزوین است/ خشکسالی بی‌سابقه نسبت به 50 سال گذشته

  • کد خبر : 212610
  • 01 اردیبهشت 0 07:30
سال سخت آبی در پیش روی استان قزوین است/ خشکسالی بی‌سابقه نسبت به 50 سال گذشته
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: خشکسالی پیش‌بینی شده برای سال جاری در 50 سال گذشته بی سابقه بوده و این موضوع همکاری مردم در همه حوزه‌ها از جمله بخش صنعت، کشاورزی و شرب را می‌طلبد تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

قدرت اله مهدیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره وضعیت بارندگی استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه امسال وضعیت بارش استان در سطح نامطلوبی قرار دارد چراکه با جلسات تشکیل شده مشخص شد در استان قزوین نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد کاهش بارندگی رخ داده است.

وی افزود: زمانی که کاهش بارندگی وجود داشته باشد قطعا در حوزه کشاورزی آسیب می‌بینیم واحتمال مواجه در آینده با تنش آبی در حوزه کشاورزی و شرب بسیار خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: خشکسالی پیش‌بینی شده برای سال جاری در 50 سال گذشته بی سابقه بوده و این موضوع همکاری مردم در همه حوزه‌ها از جمله بخش صنعت، کشاورزی و شرب را می‌طلبد تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

سازمان فضای سبز شهرداری از آب غیرشرب استفاده کند

مهدیخانی با اشاره به اینکه حیات انسان بستگی به وجود آب دارد، تاکید کرد: در جلسات تشکیل شده تصمیم بر این شد که برخی ادارات اقدامات ویژه‌ای را انجام دهند؛ به طور مثال حوزه سازمان خدمات شهری و فضای سبز شهرداری از آب شرب برای فضای سبز استفاده نکند.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان فضای سبز شهرداری باید با شرکت آب و فاضلاب هماهنگی داشته باشد تا از برخی چاه‌ها که قابلیت شرب ندارند نیز آب فضای سبز را تامین کنند تا از این طریق از آسیب رساندن به سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین شرکت آب منطقه‌ای با چاه‌های تلفیقی که در اختیار دارد باید در سایر مواردی که شرکت آب و فاضلاب نیاز به حفر چاه دارد کمک کند که این شرکت از اکنون بتواند برای تامین آب شرب برنامه‌ریزی کند.

پیش‌بینی افزایش آتش سوزی‌ها بر اثر بارش‌های کم

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اذعان کرد: شرکت آب و فاضلاب باید برای تامین آب سیار روستاهایی که در حوزه آب مشکل دارند، برنامه‌ریزی کند تا این افراد برای دسترسی به آب شرب مشکل نداشته باشند.

مهدیخانی عنوان کرد: علاوه‌بر این موارد بارش‌های کم بر افزایش آتش سوزی نیز تاثیر خواهد داشت که همچنین در سال گذشته متاسفانه بالغ بر دو هزار هکتار آتش سوزی در منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست رخ داد.

این مقام مسئول گفت: برای سال جاری احتمال می‌دهیم که ایجاد حریق زودتر آغاز شود زیرا زمانی که بارندگی وجود نداشته باشد افرادی که از جاده‌ها عبور می کنند اگر تنها یک سیگار روشن به بیرون پرتاب کنند احتمال ایجاد حریق بسیار زیاد خواهد بود.

وی در پایان گفت: در جلسات مقرر شده که سازمان منابع طبیعی و محیط زیست در مکان‌هایی که پیشینه ایجاد حریق دارند آتش‌برهایی ایجاد کند تا اگر در یک قسمت از زمین حریق اتفاق افتاد به نقاط دیگر سرایت نکند و از ایجاد حریق بیشتر جلوگیری شود.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212610

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.