تاریخ : 01 اردیبهشت 3 17:51
3
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خبر داد

پذیرش ۳بیمار کووید در بیمارستان صحرایی قزوین/ ۴۶ تخت برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا آماده است

  • کد خبر : 212656
  • 04 اردیبهشت 0 13:14
پذیرش ۳بیمار کووید در بیمارستان صحرایی قزوین/ ۴۶ تخت برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا آماده است
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون فقط سه بیمار مبتلا به کرونا که از بیمارستان ترخیص شده بودند برای ادامه درمان بهبودی به بیمارستان صحرایی معرفی شده‌اند.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره روند فعالیت بیمارستان صحرایی قزوین اظهار کرد: هفته گذشته به دلیل افزایش تعداد بیماران در سطح استان و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بنا بر مصوبه ستاد استانی کرونا و دستور استاندار نیز مدیریت بحران موظف به برپایی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان 553 شهید بهبودی شد.

وی با بیان اینکه مدیریت این بیمارستان بر عهده سپاه و ارتش است، افزود: این بیمارستان دارای 46 تخت و امکانات کامل است و خوشبختانه تا به امروز شرایط بحرانی که بخواهیم از این بیمارستان همانند سایر بیمارستان‌ها استفاده کنیم، اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: کارکرد این بیمارستان به این صورت است افراد مبتلا به ویروس کرونا که دوره نقاهت خود را در بیمارستان سپری می‌کنند، برای ادامه درمان و روند بهبودی به بیمارستان صحرایی معرفی می‌شوند.

مبتلایان به کرونا برای ادامه درمان پذیرش می‌شوند

وی تاکید کرد: خدماتی که در بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی ارائه می‌شود، در این بیمارستان صحرایی هم وجود دارد اما افراد مراجعه کننده می‌توانند فقط طی روز در این بیمارستان ویزیت شوند چراکه ضرورتی برای نگهداری شبانه این بیماران وجود ندارد.

مهدیخانی با اشاره به امکانات موجود در بیمارستان صحرایی ادامه داد: تمام امکانات مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله درمانگاه و داروهای درمانی لازم برای این افراد در بیمارستان صحرایی وجود دارد.

وی درباره تعداد بیماران پذیرش شده در این بیمارستان اذعان کرد: تا کنون فقط سه بیمار مبتلا به کرونا که از بیمارستان ترخیص شده بودند برای ادامه درمان بهبودی به بیمارستان صحرایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: شاید پیش‌بینی نمی‌شد که یک روزی در استان نیاز باشد بیمارستان صحرایی برپا شود اما وظیفه سازمان مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری است و ما این بیمارستان را برپا کردیم که در صورت وقوع اتفاقات و بلایای طبیعی و بحران‌ها در استان قزوین و مناطق محروم، از نظر بیمارستان تامین باشیم.
 
مهدیخانی در پایان گفت: برپایی بیمارستان صحرایی تنها نیاز به 48 ساعت زمان دارد و نیروهای لازم برای این بیمارستان تامین شده است و اگر همانند ماه‌های دی، بهمن و اسفند در شرایط مطلوبی باشیم نیز فعالیت این بیمارستان متوقف می‌شود اما اگر نیاز به برپایی باشد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212656

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.