تاریخ : 10 فروردین 3 08:53
3
گزارش شاخص از ستاد کرونای قزوین؛

36 بیمار کرونایی در استان قزوین قرنطینه را شکستند/ خودکشی دسته جمعی با دورهمی‌های خانوادگی

  • کد خبر : 212659
  • 04 اردیبهشت 0 21:32
36 بیمار کرونایی در استان قزوین قرنطینه را شکستند/ خودکشی دسته جمعی با دورهمی‌های خانوادگی
افراد مبتلا هم باید در خانه و اداره رعایت کنند اما متاسفانه هفته گذشته ۳۶ نفر مبتلا به کرونا در استان قزوین نقض قرنطینه کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، هدایت الله جمالی پور در ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که عصر امروز در محوطه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما هیچ وقت علاقه‌مند به تعطیلی مشاغل نیستیم چراکه اگر مردم همراهی کنند مشاغل دیگر نقش بزرگی در آلودگی را نخواهند داشت اما وقتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود آن زمان است که مشاغل خطرناک می‌شوند.

وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود ما زیر بار تعطیلی مشاغل نمی‌رویم اما زمانی که شیب کرونا صعودی شد، برای کنترل شرایط مجبور به تعطیلی شدیم چراکه در غیر این صورت با وضعیت بدتری مواجه می‌شدیم و از طرفی هر زمان بازار را باز کردیم بلافاصله مردم و کسبه دچار عادی انگاری می‌شوند.

مدیران باید مصوبات ستاد کرونا را به طور کامل اجرا کنند

استاندار قزوین ابراز کرد: اگر اصناف از اقدامات تنبیهی و برخوردی خود استفاده کند ما آماده‌ایم که مدیریت را واگذار کنیم تا خودشان این حوزه را مدیریت کنند اما اصناف قدرت مدیریت اجتماع را ندارند که این خطرناک است لذا ما مجبور می‌شویم از اقدامات دیگری استفاده کنیم در حالی که سودی از‌ بستن مشاغل نمی‌بریم و باعث اختلال در درآمدها می‌شود.

وی ادامه داد: حاضریم برای مشاغلی که رعایت می‌کنند مشوق بگذاریم و ما در جهت منافع مثبت مردم و اصناف کار می‌کنیم اما برخی با عدم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها دست به خودکشی دسته جمعی می‌زنند؛ اگر مردم رعایت نکنند قطعا زنجیره قطع نمی‌شود.

جمالی پور تاکید کرد: نمی‌شود در برابر جان مردم بی‌تفاوت باشیم و از دادستان می‌خواهیم که با هنجارشکنان برخورد کند چون برای سلامت مردم تهدید ایجاد می‌کنند؛ نباید اجازه برگزاری مراسم عروسی را بدهیم به طوری که هر مراسمی برگزار شود آن مراسم را لغو کرده و‌ غذای آن را هم به مراکز خیریه اهدا می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: مدیران باید مصوبات ستاد کرونا را به طور کامل اجرا کنند و مساجد هم نباید عامل ابتلا و‌ مرگ مردم باشند لذا باید مصوبات ستاد در این اماکن به طور کامل اجرا شود و با هنجارشکنان در این حوزه هم برخورد شود.

کارمندان ناقض قرنطینه تبعید از مرکز استان می‌شوند

معاون سیاسی استاندار قزوین در ادامه جلسه گفت: فشار ما صرفا بر اصناف نیست بلکه همین محدودیت‌ها در سایر حیطه‌ها از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، نماز جمعه و جماعت داشتیم اما بازار نقش تعیین کننده‌ای دارد چون محل رفت و آمد و تجمع است و اگر همکاری کند قطعا آمار کاهش می‌یابد.

منوچهر حبیبی افزود: همراهی خوبی بازار داشته و امیدواریم این همراهی ادامه یابد و از دانشگاه علوم پزشکی هم می‌خواهیم نتیجه آزمایش کسانی که مثبت می‌شوند را به خانواده، اداره و خود فرد اعلام شود تا قرنطینه فرد به طور کامل صورت گیرد.

وی عنوان کرد: افراد مبتلا هم باید در خانه و اداره رعایت کنند اما متاسفانه هفته گذشته ۳۶ نفر مبتلا به کرونا در استان قزوین نقض قرنطینه کردند؛ کارمندان توجه داشته باشند که در صورت نقض قرنطینه به تخلفات اداری معرفی و‌ تبعید از مرکز استان می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان گفت: از شهرداری گله‌مند هستیم چون پارک‌ها و بوستان‌ها پر از جمعیت هستند و یکی از کانون‌های آلودگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که عامل تجمع بوده و باید صرفا بخش مواد غذایی آنها فعال باشد؛ هر فروشگاهی هم که رعایت نکند بسته می‌شود و در آرامستان‌ها هم تجمع بالاست که باید مدیریت شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212659

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.