تاریخ : 10 فروردین 3 15:41
3
رئیس علوم پزشکی استان قزوین:

کرونای جهش‌یافته هندی با کاهش اثر واکسن همراه است/ آغاز واکسینه افراد بالای ۶۰ سال قزوینی از هفته آینده

  • کد خبر : 212660
  • 04 اردیبهشت 0 21:56
کرونای جهش‌یافته هندی با کاهش اثر واکسن همراه است/ آغاز واکسینه افراد بالای ۶۰ سال قزوینی از  هفته آینده
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در روزهای اخیر نوع هندی ویروس کرونا مطرح شده که وحشی‌تر است و با علائم شدید و بیماری زایی بالا و کاهش اثر واکسن همراه است چراکه افرادی که به این نوع ویروس مبتلا شدند برای بار دوم هم مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز در محوطه استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه میزان بستری‌های قزوین در ۳۰ روز گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶ونیم نفر بوده اظهار کرد: میزان بروز هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۹٫۱ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است و متأسفانه جزو هفت استان با مرگ و میر بالا در کشور است.

وی با بیان اینکه در هفته آینده شیب صعودی بستری ادامه خواهد داشت، افزود: همچنان روند بستری و‌ مرگ و میر کشور صعودی است و هنوز کاهشی نشده است؛ تیم درمان در تلاش هستند که بیماران را در د کمترین زمان درمان و ترخیص کنند.

نامدار ادامه داد: در‌ زمینه نرخ بروز نیز استان قزوین در رده ۱۰ استان اول کشور قرار دارد؛ در دو هفته اخیر میزان بستری استان قزوین به طور میانگین در روز ۱۳۰ نفر بوده است و میزان تست مثبت قطعی هفتگی ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد بوده است و در هفته گذشته متاسفانه ۷۴ مورد فوتی به ثبت رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ مورد بستری داشتیم که بستری‌های کلی ما به ۷۰۰ نفر رسید و از ابتدای شیوع بیماری تا کنون ۲۱ هزار و ۸۳۱ نفر بستری کلی در بیمارستان‌ها داشتیم و ۷۰ درصد بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۲۵ درصد در تامین اجتماعی و ۵ درصد در بخش خصوصی بستری هستند.

۲۰۰ هزار تست در استان قزوین انجام شد

وی ابراز کرد: اکنون ۱۳۲ نفر بیمار در بخش آی سی یو بستری و ۴۷ بیمار بدحال هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی ثبت شده است که در کل این ۱۴ ماه درگیری با کووید۱۹ نیز هزار و ۵۱۴ مورد فوتی در استان قزوین ثبت شده است؛ نکته قابل توجه ثابت ماندن پذیرش در ۱۰ روز اخیر است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: بیماران سرپایی ثابت مانده و در بازه زمانی ۲۸ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۰ هزار و ۳۱۸ مورد بیمار سرپایی داشتیم که به مراجعه کردند و ۱۳ هزار و ۵۲۸ مورد مراقبت در منزل انجام شده است.

نامدار عنوان کرد: اکنون در تست‌های آزمایشگاهی روزانه ۱۳۰۰ تست پی سی آر و ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تست‌رپید انجام می‌شود که تست‌های پی سی آر به ۴۰درصد و رپید به ۲۰ درصد کاهش یافته است که امیدواریم این روند ادامه یابد؛ از هزار و ۵۱۴ فوتی در استان هزار و ۱۷۴ مورد افراد بالای ۶۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار تست در کل انجام شده است، ادامه داد: در روزهای اخیر نوع هندی ویروس کرونا مطرح شده که وحشی‌تر است و با علائم شدید و بیماری زایی بالا و کاهش اثر واکسن همراه است چراکه افرادی که به این نوع ویروس مبتلا شدند برای بار دوم هم مبتلا شده‌اند.

۱۲ هزار و ۶۰۰ دز واکسن کرونا در استان قزوین تزریق شد

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ دز واکسن کرونا در استان قزوین تزریق شده که ۱۰ هزار و ۵۰۰ دز نوبت اول و دو هزار و ۱۰۰ نفر نوبت دوم بودند و ۶۰ درصد پاکبانان و ۹۰ درصد جانبازان واکسینه شده‌اند و گروه‌های بیماران خاص شامل سرطان، ام اس، هموفلی، تالاسمی و دیالیزی می‌توانند به شهید بلندیان و سایر مراکز در سطح استان برای دریافت واکسن مراجعه کنند و واکسینه افراد بالای ۶۰ سال هم از دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین شهرستان‌های قزوین، البرز و تاکستان در وضعیت خطر بالا قرار دارند و شهرستان‌ها بویین زهرا، آوج و آبیک به شرایط مطلوبی رسیده‌اند؛ همچنان خانم‌های خانه‌دار، کارکنان، بازنشستگان، دانش آموزان و کارمندان درراس مبتلایان قرار دارند که خانم‌های خانه‌دار با ۴۱ درصد در صدر قرار دارند.

وی یادآور شد: ۶۰ درصد بیماران در ارتباط با موارد مثبت بودند، ۲۵٫۹ درصد در میهمانی‌ها حضور داشتند و ۱۴٫۷ درصد سفر داشتند و ۱۰ درصد مبتلایان هم در مکان‌های شلوغ و بازار حضور داشتند.

۵ هزار و ۳۲۰ مورد خودرو در قزوین جریمه شد

نامدار بیان کرد: طبق نامه‌ای که از سوی رئیس کل دادگستری استان قزوین صادر شده نیز در روزهای پیک کرونا باید میزان بازداشت‌ها و ورودی زندان‌ها تا حد امکان کاهش یابد تا بتوانیم این دوره را پشت سر بگذاریم.

این مقام مسئول در پایان اذعان کرد: شاهد اتفاقات خوبی بودیم به طوری که یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲ میلیارد تومان در بیمارستان بوعلی سینا مستقر شده و بخش سی تی اسکن این بیمارستان آماده افتتاح است و بخش سی تی اسکن بیمارستان بوئین زهرا فعال شده است.

فرماندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: چهار مرکز تزریق واکسن در سطح شهرستان قزوین تعبیه کردیم و به طور سفت و سخت مسدود کردن و محدودیت‌های سطح شهرستان را ادامه می‌دهیم.

محمد شفیعی افزود: در هفته گذشته ۲ هزار و ۷۱۲ بازدید و نظارت در سطح شهرستان توسط اماکن، سازمان صمت و کارکنان دولتی انجام شده که ۴۸۲ اخطار، ۱۲ مورد معرفی به مراجع قضایی انجام شده است.

وی بیان کرد: ۱۲۳ مورد توسط اماکن و ۱۳۴ مورد توسط اتاق اصناف پلمب شد و ۲۱۰۰ مورد اخطار شفاهی صادر شد و در بحث ترددها هم ۵ هزار و ۳۲۰ مورد خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۱۷۴ مورد هم جریمه یک میلیونی شدند و دو مورد هم انتقال به پارکینگ داشتیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212660

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.