تاریخ : 28 فروردین 3 15:18
3
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

کاهش بارندگی‌ها خطر ریزگردها در قزوین را تشدید می‌کند/ تالاب الله آباد در معرض خشکی

  • کد خبر : 212701
  • 07 اردیبهشت 0 08:04
کاهش بارندگی‌ها خطر ریزگردها در قزوین را تشدید می‌کند/ تالاب الله آباد در معرض خشکی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یکی از شاخص‌های آلودگی هوا وجود ریزگردها شمرده می‌شود و اگر موضوع خشکی تالاب و ایجاد منبع ریزگرد اتفاق بی‌افتد قطعا مشکل آلودگی هوا را در پیش خواهیم داشت.

مهران شنتیائی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره مشکلات اقلیمی در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین مشکلی پیش آمده و نگران کننده برای استان،  کمبود بارش ها در سال جاری است.

وی افزود: یکی از نقاط بحرانی استان تالاب الله آباد در محدوده شهرستان آبیک است چراکه این تالاب زمانی که آبگیر و مرطوب باشد مشکل ریزگرد وجود نخواهد داشت اما امسال به دلیل خشکسالی و بارش کم احتمال می‌دهیم این منطقه در فصول گرم سال دچار خشکی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: اگر این تالاب دچار خشکی شود و رطوبت لازم را نداشته باشد یکی از منابع گرد و غبار و ریزگرد منطقه خواهد بود و اگر این موضوع اتفاق بی‌افتد علاوه بر قزوین و استان‌های همجوار حتی ممکن است استان تهران تحت شعاع این مشکلات قرار گیرد.

تالاب الله آباد منبع ریزگرد می‌شود

وی عنوان کرد: یکی از شاخص‌های آلودگی هوا وجود ریزگردها شمرده می‌شود و اگر موضوع خشکی تالاب و ایجاد منبع ریزگرد اتفاق بی‌افتد قطعا مشکل آلودگی هوا را در پیش خواهیم داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر این موارد به دلیل بارندگی‌های کم اگر رطوبت این تالاب در سطح مطلوبی قرار نگیرد قطعا سال سختی را در حوزه آلودگی هوا و وجود ریزگردها در پیش خواهیم شد.

شنتیایی ادامه داد: برای پیشگیری از ایجاد این مشکلات برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت چندان تاثیری نخواهد داشت اما برنامه‌ریزی بلندمدتی که از طریق استانداری و امور آب منطقه‌ای در حال پیگیری است موضوع انتقال پساب‌های تصفیه شده شهرک لیا و شهر صنعتی البرز به تالاب الله آباد است.

مشکل پساب‌های شهرک لیا و شهر صنعتی البرز باید حل شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اذعان کرد: انتقال پساب‌های تصفیه شده به تالاب الله آباد منبع  تامین کننده آب پایدار در آن منطقه خواهد بود چراکه از این طریق رطوبت تالاب و آب پایدار منطقه تامین می شود و اتفاقات مثبت رخ می‌دهد و همچنین مشکل تخلیه پساب در حاشیه جاده، برطرف خواهد شد.

شنتیائی در پایان گفت: بیشترین نگرانی ما درباره موضوع خشک شدن تالاب الله آباد است که متاسفانه وجود زه کش در کنار این تالاب نیز موجب تخلیه آب ورودی و مشکل ساز شده است.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212701

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.