تاریخ : 09 فروردین 3 17:00
3
رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی

اجرای سنجش سلامت کلاس اولی از خرداد امسال

  • کد خبر : 212710
  • 07 اردیبهشت 0 19:45
اجرای سنجش سلامت کلاس اولی از خرداد امسال
رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از خرداد سال 1400 خبر داد.

به گزارش شاخص،  سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از خرداد سال 1400 خبر داد و اظهار کرد: بیش از 20 هزار عوامل اجرایی در  قریب به 2 هزار پایگاه سنجش در سطح کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام طلایی اجرا می‌شود، افزود: در سال گذشته و علی‌رغم شرایط کرونایی، 98.8 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که نشان از استقبال خوب خانواده ها از این برنامه و تلاش گسترده عوامل اجرایی این طرح دارد.

حسینی با بیان اینکه حفظ سلامت نوآموزان اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه ها سنجش الزامی است، گفت: رعایت کامل موارد بهداشتی و  ضدعفونی پایگاه‌ها، ایجاد اتاق انتظار، کاهش پذیرش روزانه نوآموزان، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها، افزایش زمان ‌سنجش، راه‌اندازی شیفت عصر در برخی پایگاه ها، ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی و افزایش ابزارهای آزماینده تحصیلی از جمله مواردی است که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شرایط بهداشتی در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس نوبت‌گیری انجام شده و به جهت جلوگیری از ازدحام، انتظار می‌رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام استان‌های کشور، اتاق سنجش آکوستیک نیز راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از  تحولات اساسی برنامه سنجش سال 1400، گنجاندن تست‌های شناخت نشانگان مشکلات ویژه یادگیری جهت غربالگری و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

حسینی گفت: تمهیدات لازم جهت سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سال جاری در نظر گرفته شده  است و در صورت استقبال والدین بخشی از این نوآموزان نیز در این برنامه ارزیابی خواهند شد. 

انتهای پیام/1100

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212710

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.