تاریخ : 09 فروردین 3 20:33
3
رئیس علوم پزشکی استان قزوین:

تزریق واکسن آسترازنکا در قزوین هیچ عارضه جدی نداشته است

  • کد خبر : 212733
  • 08 اردیبهشت 0 14:04
تزریق واکسن آسترازنکا در قزوین هیچ عارضه جدی نداشته است
رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت:بالغ بر شش هزار دوز واکسن آسترازنکا به گروه‌های هدف در استان قزوین تزریق شده است که هیچ عارضه جدی برای آنان نداشته است.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، اظهار کرد: تا روز ششم اردیبهشت 1400، بالغ بر شش هزار دوز واکسن آسترازنکا به گروه‌های هدف، تزریق شده است که هیچ عارضه جدی برای آنان نداشته است.

وی از مردم خواست به شایعات مطرح شده درباره این واکسن در فضای مجازی توجه نکنند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه واکسن مذکور، در بسیاری از کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا تزریق می‌شود و اعلام عارضه جدی برای چهار تَن در یک میلیون تَن به این علت است که این کشورها به طور دقیق، عوارض را گزارش کرده‌اند.

وی اذعان کرد: قیمت مناسب و دمای نگهداری دو تا هشت درجه سانتیگراد؛ از مزایای واکسن آسترازنکا است که باعث انتخاب آن توسط کشورهای مذکور شده است.

نامدار ابراز کرد: در تمامی واکسن‌ها، عارضه هایی مانند بدن درد یا تب مختصر، در برخی افراد مشاهده شده است که از نظر استاندارهای پزشکی، پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ واکسنی در هیچ نقطه ای از دنیا ایمنی 100 درصدی در مقابل ویروس کرونا ایجاد نکرده است؛ نیز موضوع لزوم مصرف آسپرین، قبل از تزریق این واکسن را بی‌اساس دانست.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: تزریق واکسن، نه برای جلوگیری کامل از ابتلا به ویروس، که برای جلوگیری از مرگ و میر و جهش ویروس انجام می شود که بر این مبنا، هر فردی که واکسن را تزریق می‌کند؛ همچنان باید برای حفظ جان خود و دیگران، پروتکل های بهداشتی را رعایت کند که سرلوحه آن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و نرفتن به مکان های شلوغ است.

انتهای پیام/ 1300/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212733

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.