تاریخ : 10 فروردین 3 02:41
3
جوان فعال قرآنی در مصاحبه با شاخص:

حائز رتبه دوم در مسابقات کشوری شدم/ قرائت قرآن، نورِ امید در دل انسان روشندمی‌کند

  • کد خبر : 212736
  • 09 اردیبهشت 0 07:38
حائز رتبه دوم در مسابقات کشوری شدم/ قرائت قرآن، نورِ امید در دل انسان روشندمی‌کند
جوان فعال قرآنی گفت: با خواندن قرآن از اعماق جان قطعا بر سختی‌های زندگی پیروز خواهیم شد و از این طریق هیچگاه از یاد خدا غافل نمی‌شویم.‌

امیر حسین باجلان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر شاخص، با اشاره به اینکه قرآن موجب هموار شدن مسیر زندگی او شده است، اظهار کرد: در اوایل سنین کودکی به حفظ قرآن می پرداختم و توانستم در سن کم یک جز قرآن را حفظ کنم؛ سپس از ۱۲ سالگی به قرائت قرآن پرداختم و از مقطع سوم راهنمایی به طور تخصصی فعالیت در حوزه قرائت را ادامه دادم.

وی افزود: در کلاس های آموزشی تجوید قرآن شرکت می چ.کردم و از این طریق به قرائت قرآن علاقه.مند شدم و در مسابقات آموزش و پروش شرکت کردم؛ در دبیرستان علوم معارف تحصیل می‌کردم و سپس در حوزه ادامه تحصیل دادم و اکنون چهار سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم.

یکی از تاثیرات انس با قرآن، داشتن آرامش قلبی و روانی است

این جوان فعال قرآنی درباره رتبه‌هایی که تا کنون کسب کرده است، بیان کرد: موفق شدم در مسابقات دانش آموزی در بخش اذان رتبه ۱۲ کشوری، در مسابقه شوق تلاوت که در جزیره کیش و قشم برگزار شد رتبه اول و دوم و در مسابقه‌ای که به صورت کشوری در حرم حضرت ابوالفضل عباس(ع) برگزار شد رتبه دوم را کسب کنم.

باجلان تاکید کرد: تشویق‌هایی که از سوی خانواده و اساتید صورت می گرفت، زمینه قرآنی و مذهبی که در فضای خانواده وجود داشت و ارتباط با دوستانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، موجب انگیزه برای در پیش گرفتن راه قرآنی در زندگی‌ام شد و به طور میانگین در طول روز یک ساعت و نیم به قرائت قرآن می‌پردازم.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن در زندگی‌ام همواره موجب برکات زیادی شده است و یکی از تاثیرات انس با قرآن، داشتن آرامش قلبی و روانی است و نیز این ارتباط نزدیک در زمینه‌های دیگر از جمله شرایط شغلی و ازدواج بسیار کمک کننده راه است.

این جوان فعال قرآنی اذعان کرد: شخصی که با قرآن انس بگیرد قطعا زندگی او رنگ و بوی خاصی خواهد داشت و اکنون که ازدواج کرده‌ام تاثیر توسل به قرآن را در خانواده و زندگی خود به خوبی مشاهده می‌کنم.

تاثیر قرآن در زوایای مختلف زندگی‌ام را دیدم

باجلان ابراز کرد: دعای پدر و مادرم و تربیت قرآنی  موجب شده که از ابتدا راه و روش قرآنی را سر لوحه زندگی خود قرار دهم و از این بابت بسیار رضایت دارم، به آیات قرآن بیشتر به دید معنوی، روان شناختی و روانشناسی توجه دارم و به آیاتی که در برطرف کردن خلل روحی که در انسان‌ها موثر است تفکر و تمرکز می‌کنم.

وی افزود: آیاتی همچون( إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ) و(هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ) توجه من را بسیار جلب می‌کند چراکه کلمه شفا به قرآن نسبت داده شده و این موضوع نشان دهنده این است که به امراض روحی انسان در درجه اول و امراض جسمی در درجه بعدی توجه می‌شود.

این جوان فعال  قرآنی تصریح کرد: کسانی که طلبه هستند نیز امام زمان را پدر معنوی خود می‌دانند اما در مسیر زندگی‌ام توسل بیشتری نسبت به حضرت فاطمه الزهرا(س) احساس می‌کنم.

باجلان بیان کرد: انسان اگر از اعماق جان قرآن بخواند و نسبت به عمل کردن مواردی که برای ما نوشته شده توجه کند قطعا نور و امید در دل او ایجاد می شود و آن فردی که امید در زندگی خود پیشه کند، هیچوقت در سختی‌ها حتی در مواجه با ویروس کرونا تسلیم و ناامید نمی‌شود.

وی بیان کرد: هر نوجوانی باید برای خواندن قرآن هدف گذاری در نظر بگیرد و این طور نباشد که فقط کلمات را ادا کنند بلکه باید نیت خود را در رضای خدا قرار دهد و اخلاص پیشه کند.

وی در پایان گفت: قطعا از راه انس با قرآن می‌توانیم آیات کتاب خدا را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم و این نزدیکی به خدا و عمل به قرآن موجب نتایج خوبی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212736

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.