تاریخ : 10 فروردین 3 09:32
3
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهت دریافت واکسن کرونا پیامک ارسال می‌شود

  • کد خبر : 212741
  • 09 اردیبهشت 0 22:59
جهت دریافت واکسن کرونا پیامک ارسال می‌شود
رئیسی گفت: فاز دوم واکسیناسیون کرونا با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شده است و برای تزریق واکسن کرونا پیامک به افراد ارسال می‌شود.

به گزارش شاخص، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونااظهار کرد: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ ساله‌ها در فاز دوم آغاز شده است و افراد بالای ۸۰ ساله‌ در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند. ما  ۱۸ هزار خانه بهداشت داریم و ۹ هزار پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت داریم که بر امر واکسیناسیون نظارت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسیناسیون نیست و ما با توجه به اینکه کد ملی افراد را در پرونده الکترونیک  سلامت  داریم، پیامک تزریق واکسن را ارسال می‌ کنیم  و جهت دریافت واکسن فراخوان داده و محل تزریق برای فرد ارسال می‌شود.

وی افزود: در مواردی که کد ملی فرد را نداشته باشیم، سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir را طراحی کرده ایم، دیروز این سامانه بهره برداری شد و از شنبه در دسترس خواهد بود،  ۱۰ روز بعد فراخوان می‌دهیم تا سالمندان بالای ۸۰ سال که واکسن دریافت نکرده اند، وارد سامانه واکسیناسیون شوند و کد ملی خود را ثبت کنند تا برای تزریق فراخوان شوند. همین اقدام برای واکسیناسیون کافی است  زیرا اطلاعات آنلاین در سامانه می‌نشیند و ما بر اساس آن پیامک ها را به افراد ارسال می کنیم.

وی گفت: پیامک های ما بسیار دقیق ارسال طراحی شده است، در ابتدا پیامکی ارسال می‌شود که شما در فاز دو واکسیناسیون قرار گرفته‌اید، سپس یک هفته قبل از زمان واکسیناسیون، پیامک دیگری برای فرد ارسال می شود  تا در روز و موعد مقرر با کارت ملی به مرکز اعلام شده برای تزریق واکسن‌ مراجعه کند همچنین پیامک یادآور یک روز قبل از موعد تزریق واکسن دوباره به فرد ارسال می شود و از فرد سوال می‌کنیم که آیا می توانید فردا برای تزریق مراجعه کنید یا خیر که فرد پاسخ می دهد، باید توجه داشت که اگر واکسن‌ها باز شود و افراد مراجعه نکنند باید واکسن‌ها را دور بریزیم و به همین دلیل روند ارسال پیامک‌ها و پرسش از افراد به دقت طراحی شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212741

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.