تاریخ : 04 اردیبهشت 3 10:22
3
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین:

سامانه بارشی جدید وارد استان قزوین می‌شود

  • کد خبر : 212767
  • 11 اردیبهشت 0 12:00
سامانه بارشی جدید وارد استان قزوین می‌شود
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز به استان خبر داد.

مریم بهروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار شاخص اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای، خروجی‌ مدل‌ها بیانگر آن است که از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می شود و تا اواخر وقت فردا فعالیت آن ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید برای سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه پدیده غالب امروز، وزش بادهای به نسبت شدید جنوبی است، افزود: این در حالی است که احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان نیز وجود دارد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و افزایش روان آب مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

بهروزی خاطرنشان کرد: با توجه به مدت زمان فعالیت سامانه بارشی به شهروندان توصیه می‌شود تا از تردد و اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و صاحبان گلخانه‌ها نیز نسیت به محکم کردن سازه‌های سبک خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای ساعات بعدازظهر دوشنبه نیز شاهد عبور موجی از سطح استان هستیم که این مساله باعث می شود تا در پاره‌ای از مناطق، به ویژه نیمه جنوبی استان شاهد رگبار و رعد و برق باشیم.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته کوهین با ۹ و بویین زهرا با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۳ تا ۲۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212767

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.