تاریخ : 10 فروردین 3 04:08
3
مصاحبه خواندنی شاخص با فرزند معلم شهید قزوینی:

شغل پدرم را عاشقانه ادامه می‌دهم/ «تعلیم و تربیت» جبهه امروز برای مقابله با دشمن است

  • کد خبر : 212780
  • 12 اردیبهشت 0 15:19
شغل پدرم را عاشقانه ادامه می‌دهم/ «تعلیم و تربیت» جبهه امروز برای مقابله با دشمن است
فرزند معلم شهید قزوینی گفت: به معلمی بسیار علاقه‌‎مند بودم و قصد داشتم که ادامه دهنده راه پدرم در مسیر آموزش علم خود به دیگران باشم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، در طول تاریخ، همواره انسان‌هایی بوده‌اند که سهم خویش را در زندگی نادیده گرفته و با تمام عقل و احساس، به جنگ نادانی و خرافات شتافته‌اند؛ مردان و زنان نمونه‌ای که توصیف ناشدنی‌اند و هر کدام نقش منحصر به فردی در هدایت دیگران ایفا کرده‌اند.

معلمی شغل و حرفه نيست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لايزال الهی نخست ويژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است؛ دوازدهم اردیبهشت ماه مصارف با شهادت استاد شهید مطهری در تقویم به عنوان روز معلم ثبت شده است.

عصمت رسولی فرزند معلم شهید مصطفی رسولی است؛ پدر او یک معلم بوده است که در سن 29 سالگی در عملیات بیت‌المقدس به مقام رفیع شهادت نائل می‌آید. این فرزند شهید هم راه پدر را اداه داده و اکنون یک معلم است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: زمانی که پدرم به شهادت رسیده است من یک نوزاد دو ماهه و برادرم یک کودک سه ساله بود؛ نتوانستیم از حضور پدر بهره‌مند شویم اما طبق روایت خانواده نیز پدرم فوق‌العاده مرد خوش اخلاق بوده و همیشه لبخند بر لب داشته است.

13سال است که در حوزه فرهنگی خدمت می‌کنم

وی افزود: پدرم اردیبهشت ماه سال 61 در جریان آزادسازی خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیده است و زمانی که شهید شد هشت سال سابقه خدمت فرهنگی داشت.

این فرزند شهید درباره اینکه چرا او هم حرفه معلمی را انتخاب کرده است، بیان کرد: به معلمی بسیار علاقه‌‎مند بودم و قصد داشتم که ادامه دهنده راه پدرم در مسیر آموزش علم خود به دیگران باشم.

رسولی تاکید کرد: من و برادرم هر دو فرهنگی هستیم و پدرم در وصیت نامه خود بیان کرده است که به کار معلمی و تربیت بچه‌ها بسیار علاقه داشته است و من زمانی که توانستم در آزمون معلمی قبول شوم بسیار خوشحال شدم.

دختر شهید رسولی اذعان کرد: حوزه آموزشی پدرم مسائل تربیتی و دینی بوده است و مادرم تعریف می‌کند که پدرمان همیشه علاقه داشته تا از علم خود به دیگران آموزش دهد و افراد را با احکام دینی آشنا کند.

وی ادامه داد: این که بخواهم همانند پدرم انسان تاثیرگذاری باشم باید راه طولانی را طی کنم و احساس می‌کنم ویژگی مهربانی و صبوری را از پدرم به ارث برده‌ام.

این فرزند شهید عنوان کرد: از 28 سالگی وارد شغل معلمی شدم و اکنون 13 سال است که در حوزه فرهنگی خدمت می‌کنم و معاون مدرسه هستم اما گاهی تدریس هم انجام می‌دهم و همچنین فرزندم علاقه دارد که این شغل را ادامه دهد و در رشته انسانی تحصیل می‌کند.

رسولی گفت: یک معلم خوب باید با دانش‌آموزان همانند یک دوست رفتار کند تا خود را هم سطح آنان ببینید و با اعتماد دو جانبه راهنمای دانش‌آموزان باشد.

وی اذعان کرد: در فضای مدرسه گاهی پیش آمده که از دانش آموزان درس بگیرم و حتی ارتباط دوسویه و استفاده از اطلاعات عمومی آن‌ها موجب شده که از این طریق با کتاب‌های خوب آشنا شوم و سطح آگاهی خود را افزایش دهم و همچنان با دانش‌آموزانی که هفت سال پیش معاون آنان بودم، در ارتباط هستم.

این معلم قزوین اضافه کرد: در کودکی با توجه و محبتی که خانواده به من داشتند شاید نبود پدر را حس نکردم اما زمانی که ازدواج کردم، نبود پدرم کنارم بسیار سخت بود و حس می‌کنم هرچقدر که سنم بیشتر می‌شود شبیه کودکی پنج ساله دلتنگ پدرم می‌شوم.

پدرم اکنون هم گره‌گشای مشکلاتم است

این فرزند شهید ابراز کرد: نبود پدر در خانواده بسیار سخت است اما خانواده شهدا و فرزندانشان زمانی که کاملا درک کنند پدرشان برای چه آرمان‌های مهمی آن‌ها را رها کرده است تا جامعه با دردسر بزرگی مواجه نشود، قطعا آرام خواهند شد.

رسولی بیان کرد: از ابتدا در خانواده خود با درک واژه شهید شدن آشنا بودیم چراکه افراد بسیاری در خانواده‌ام همانند پدرم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به میدان جنگ رفتند و شهید شدند.

دختر شهید رسولی تاکید کرد: فرزند شهید بودن بار سنگینی بر دوش فرزندان شهدا می‌گذارد چراکه باید در هر نقطه از زندگی خویش به طوری رفتار کنیم تا مبادا اشکالی بر خانواده شهدا وارد شود و الگوی اطرافیان باشیم.

وی افزود: یکی از بزرگترین افتخاراتم این است که فرزند شهید هستم و روزی نیست که با مشکلی مواجه شوم و پدرم را صدا کنم آن مشکل حل نشود و وجود شهید در زندگی‌ام موجب آرامش شده است.

این فرزند شهید بیان کرد: داشتن پدر شهید یک نعمت بی‌مرز است چراکه شهدا زنده‌اند و از همه ما انسان‌ها آگاه‌تر هستند و صدای ما را به خوبی می‌شنوند.

رسولی در پایان تصریح کرد: پدرم در وصیت نامه‌اش خانواده را به صبر در مقابل شهادتش توصیه کرده و حتی بیان کرده است؛ "اکنون که دشمن به ما حمله کرده است، به عنوان یک معلم احساس می‌کنم دیگر زمان این نیست که با گچ بر روی تخته بنویسم بلکه گچ را بر روی زمین می‌گذارم و برای دفاع از مملکت اقدام می‌کنم.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212780

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.