تاریخ : 28 فروردین 3 22:43
3
عارضه‌ای که مصرف بیش از حد مکمل روغن ماهی به جای می‌گذارد

عارضه‌ای که مصرف بیش از حد مکمل روغن ماهی به جای می‌گذارد

  • کد خبر : 212794
  • 13 اردیبهشت 0 00:59
عارضه‌ای که مصرف بیش از حد مکمل روغن ماهی به جای می‌گذارد
یک مطالعه نشان داده، مکمل‌های روغن ماهی ممکن است با افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی، شایع ترین اختلال ریتم قلبی، همراه باشد.

به گزارش شاخص به نقل از ساینس‌دیلی، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، اسیدهای چرب امگا ۳ یا مکمل‌های روغن ماهی ممکن است با افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی، شایع ترین اختلال ریتم قلبی، همراه باشد. احتمال ابتلا به سکته در افراد مبتلا به این اختلال پنج برابر بیشتر است.

طبق تجزیه و تحلیل جدید توسط انجمن قلب و عروق اروپا، مکمل‌های امگا ۳ با افزایش احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در افراد با چربی خون بالا همراه است.

نتایج به دست آمده از بررسی تاثیر روغن ماهی بر درمان یا جلوگیری از آریتمی قلبی که ممکن است به مرگ منجر شود نشان می‌دهد که روغن ماهی در برخی از موارد باعث تشدید آریتمی در افراد می‌شود. کارشناسان تأکید می‌کنند، اگر سابقه بیماری قلبی دارید، قبل از مصرف روغن ماهی با پزشک خود مشورت کنید. آریتمی قلبی زمانی رخ می‌دهد که ایمپالس‌های الکتریکی قلب که ضربان قلب را تنظیم می‌کنند دچار اختلال شوند. قلب شما از طریق انقباض به این ایمپالس‌های الکتریکی واکنش نشان می‌دهد. انقباض دهلیز و بطن قلب باعث پمپاژ و انتقال خون به سایر نقاط بدن می‌شود. اگر انقباض دهلیز و بطن در زمان مناسب رخ ندهد، قلب قادر به پمپاژ صحیح خون نخواهد بود.

این تجزیه و تحلیل شامل پنج آزمایش کنترل شده تصادفی بود که اثرات مکمل اسید چرب امگا ۳ را بر نتایج قلبی عروقی بررسی می‌کرد؛ اسیدهای چرب امگا ۳ با دز پایین، بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس است.

یافته‌ها در «European Heart Journal - Cardiovascular Pharmacotherapy»، مجله‌ای از انجمن قلب اروپا (ESC) منتشر شد.

انتهای پیام/1100

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212794

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.