تاریخ : 06 اردیبهشت 3 07:03
3
مدیر برق شهرستان قزوین:

کمبود برق در سال جاری ٢,٥ برابر سال قبل است

  • کد خبر : 212811
  • 13 اردیبهشت 0 18:54
کمبود برق در سال جاری ٢,٥ برابر سال قبل است
مدیر برق شهرستان قزوین گفت: با کمبود 2.5 برابری انرژی برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته، صرفه جویی در مصرف الزامی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص،احمد احمدی مدیر برق شهرستان قزوین در جلسه شورای هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: افزایش 24 درصدی مصرف برق در استان، ایجاب می کند برای عبور از پیک تابستان فکر اساسی کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: کمبود انرژی برق در سال جاری بیش از 2.5 برابر سالهای قبل است و اگر مصرف بی رویه باشد و مشترکان در مدیریت مصرف همراهی و همکاری لازم را نداشته باشند، بدون تردید خاموشی خواهیم داشت.

مدیر برق شهرستان قزوین تصریح کرد: کاهش مصرف 50 درصدی ادارات به استان ها ابلاغ شده و اگرمیزان مصرف در تابستان کاهش پیدا نکند ناگزیر به اعمال خاموشی هستیم.

احمدی اضافه کرد: خاموشی یک در میان روشنایی معابر و بلوارها و کاهش 50 درصدی روشنایی پارکها، که از سال گذشته در سطح شهرستان قزوین ، اجرایی شده است در سالجاری نیز ادامه دارد.

وی همچنین  یادآورشد: خاموش کردن کولرهای گازی ادارات و بانکها و خاموش کردن لامپ های اضافی در ادارات از راههای موثر برای کاهش مصرف برق است و از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم ضمن .نظارت کافی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند

کاهش و صرفه جویی روزانه 200 مگاوات برق در استان ضروری است

احمدی اضافه کرد: بمنظور مدیریت مصرف و تامین نیاز روزانه ، ضرورت دارد به میزان 200 مگاوات در مصرف برق مدیریت و صرفه جویی شود که تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی جدی مشترکین است.

وی اظهارداشت: ضمن تاکید بر تلاش و عزم راسخ مجموعه برق استان در تامین برق پایدار بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز درمانی ، از مدیران این مراکز درخواست می کنیم نسبت به تهیه دیزل ژنراتور و تامین مستقل برق خود اقدام کنند تا در صورت حوادث خارج از کنترل با مشکل مواجه نشوند.

مدیر برق شهرستان قزوین یادآور شد: اولویت کاهش و مدیریت مصرف برق در بخش صنایع است که انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم این وضعیت را مدیریت کرده تا از اعمال خاموشی به صنایعی که در مصرف خود مدیریت می کنند خودداری گردد.

احمدی بیان کرد: سرقت کابل های برق در این ایام می تواند مزید بر علت شده و خاموشی را بیشتر کند لذا ضمن افزایش گشت های نظارت و بازرسی امیدواریم با کمک نیروی انتظامی و شهروندان از این مشکل نیز پیشگیری کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: با همکاری مناسب مشترکین صنعتی، کشاورزی و تجاری و خانگی صرفه جویی در مصرف برق، تابستان امسال با مدیریت منطقی و خاموشی کمتر سپری گردد.

انتهای پیام /1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212811

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.