تاریخ : 30 فروردین 3 21:52
3
همسر شهیده سلامت قزوین در مصاحبه با شاخص:

"شهادت" بهترین پاداش برای فداکاری‌های همسرم بود/ مدافعان سلامت الفبای ایثار را دیکته می‌کنند

  • کد خبر : 212817
  • 15 اردیبهشت 0 09:24
"شهادت" بهترین پاداش برای فداکاری‌های همسرم بود/ مدافعان سلامت الفبای ایثار را دیکته می‌کنند
همسر شهیده سلامت قزوین گفت: معتقدم که یک قهرمان همیشه قهرمان می‌ماند و واژه "شهید" یک واژه بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نصیب همسرم شد و این مقام به کسانی تعلق می‌گیرد که نگاه خداوند متمرکز بر آن‌هاست.

به گزارش شاخص، بیش از یک سال از دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا می‌گذرد و همه بخش‌های جامعه به نوعی با این دشمن ذره‌بینی که همه ابعاد زندگی جوامع را هدف قرار داده است نیز درگیر شده است.

در این میان کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند نیز مخاطرات بیشتری را به جان خریده‌اند که تاکنون تعداد زیادی از این قشر در کشورمان در راه دفاع از سلامت مردم، جان خود را از دست داده و نامشان در فهرست شهدای سلامت به ثبت رسیده است.

مریم شرف خواه با 25سال سابقه کار، از پرستاران بیمارستان‌های کوثر و مهرگان قزوین بود که در 19مهرماه سال 99 بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا نتوانست در مقابل این ویروس منحوس تاب بیاورد و به عنوان دومین شهیده سلامت استان قزوین در راه خدمت به هم استانی‌هایش در سنگر پرستاری نیز به شهادت رسید.

مجید مداح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، با بیان اینکه من و همسرم 25 سال زندگی مشترک را با هم پشت سر گذاشته بودیم و حاصل این زندگی دوپسر است، اظهار کرد: نسبت فامیلی نداشتیم؛ من کارمند دانشکده پرستاری بودم و همسرم دانشجوی سال اول پرستاری بود که باهم آشنا شدیم و ازدواج کردیم.

وی افزود: با کار کردن همسرم مشکلی نداشتم اما فکر نمی‌کردم که شغل او تا این اندازه مشکلات داشته باشد چون وقتی در شرایط قرار می‌گیری متوجه سختی‌های شغل پرستاری می‌شوی؛ با این وجود بخش زیادی از کارهای درون خانه را هم همسرم مدیریت می‌کرد.

همسرم به طور ذاتی فرد فداکاری بود

همسر شهیده مدافع سلامت قزوینی ادامه داد: اکنون که در نبود همسرم، کارهای خانه هم بر عهده خودم است به زحماتش پی می‌برم؛ پرستاران شیفت کاری مشخص و ثابتی ندارند به طوری که همسرم حتی دو شیفت شب و صبح را هم در برنامه کاری‌اش داشت.

وی ابراز کرد: همسرم به طور ذاتی فرد فداکاری بود به طوری که تلاش می‌کرد لطمه‌ای به آرامش همسر و فرزندانش وارد نشود اما در مقابل فشار و آسیب بیشتری را به واسطه شغلش تحمل می‌کرد؛ از این رو سختی‌های شغل و زندگی پرستاری به سادگی قابل وصف نیست.

مداح با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی همسرش عنوان کرد: همسرم بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و علاقه زیادی به دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه داشت و علاقه‌مند به سفر و سفرهای زیارتی بود به طوری که یک بار هم به صورت مامومتی به کربلا مشرف شد که لذت زیادی از این سفر برده بود.

همسر شهیده سلامت قزوین بیان کرد: روضه‌های خانگی یکی از برنامه‌های ثابت همسرم بود و هر ماه یک برنامه روضه زنانه را در خانه داشتیم و این برنامه‌ها شاید مطابق با ظاهر همسرم نبود اما او قلبا عاشق اهل بیت(ع) بود و اهمیت زیادی برای مناسبات مذهبی قائل بود.

وی یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا تصور ما از این بیماری مانند یک سرماخوردگی یا آنفولانزا بود که با گذر زمان و پی بردن به ماهیت این ویروس، من کمی احساس خطر کردم چون همسرم حساسیت داشت و در ماه‌های منتهی به شهادتش نیز سرفه‌های شدیدی می‌کرد.

مداح افزود: احساس نگرانی‌ام را به همسرم گفتم و مدام به او می‌گفتیم که مراقبت زیادی داشته باشد که در مقابل صحبت‌های ما، می‌خندید و به شوخی می‌گفت که "کرونا نمی‌تواند به من آسیبی بزند و با من کاری ندارد".

هیچگاه نگفتم در شرایط کرونا انجام وظیفه نکند

وی اذعان کرد: هرگز به او نگفتیم که در شرایط کرونا سرکا نرود یا شغلش را کنار بگذارد چون به هیچ عنوان این امکان ندارد پرستاری که به خاطر شغلش قسم خورده است نیز از وظیفه و رسالتش شانه خالی کند چون در آن زمان مانند سربازی است که از جنگ فرار کرده است.

همسر شهیده سلامت قزوینی گفت: پرستاری شغل پرمخاطره‌ای است اما همسرم به شدت به شغلش علاقه‌مند بود؛ به هیچ عنوان رفتار بدی با بیماران نداشت و همیشه می‌گفت که دوست دارد حالا که این راه را انتخاب کرده است نیز مردم از او راضی باشند.

وی بیان کرد: از زمانی که تست کرونای همسرم مثبت شد و تا شهادتش حدود 12 روز بیشتر طول نکشید و اوج بیماری او چهار الی پنج روز بود و ما واقعا شوکه شدیم؛ شدت این شوک به قدری بود که تا ماه‌ها این اتفاق برای من و فرزندانم قابل پذیرش نبود.

مداح یادآور شد: 30مهرماه تاریخ عروسی پسرم بود که مادرش سه قبل از آن به شهادت رسید؛ وقتی تست کرونای همسرم مثبت شد، خود را چند روزی قرنطینه کرد و قصد رفتن به بیمارستان را نداشت اما در نهایت یک روز شرایطش وخیم شد که او را به بیمارستان رحیمیان و بعد شفای تاکستان منتقل کردیم.

همسر شهیده سلامت قزوین ادمه داد: در نهایت همسرم در بیمارستان بوعلی سینای قزوین پذیرش شد که پس از دو شب بستری در این بیمارستان نیز به شهادت رسید؛ مدیریت این اتفاق برای من که وظیفه سنگینی بر دوش داشتم نیز بسیار سخت و دردناک بود، اکنون هم دلتنگی‌هایم را با صحبت با قاب عکس همسرم سپری می‌کنم.

همسرم در سختی‌ها و مشکلات بیشتر به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شد

وی با اشاره به خاطره‌ای از همسرش در حیطه پرستاری اظهار کرد: یک زمانی همسرم در اورژانس بیمارستان بوعلی مشغول به کار بود، گاهی شب‌ها دنبالش می‌رفتم تا باهم به خانه برگردیم که یک روز وقتی در محل کارش حاضر شدم دیدم که چند بیمار بدحال هستند که همه عوامل در تلاش احیای آن‌ها بودند.

مداح اضافه کرد: همسرم به قدری درگیر آن شرایط بحرانی و در تلاش برای کمک به بیماران بود که به هیچ عنوان متوجه حضورم نشد به طوری که چندین بار از کنارم عبور کرد اما اصلا من را ندید و حتی یک بار تذکر داد که "آقا بروید کنار و اینجا نایستید!" درواقع این نشان دهنده سختی کار پرستاری و حساسیت این شغل است.

وی تصریح کرد: همسرم در سختی‌ها و مشکلات بیشتر به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شد و در تربیت دینی فرزندانمان بی‌توجهی نمی‌کرد؛ کتاب‌های بسیاری هم در حوزه دینی داشت که همیشه در این زمینه هم مطالعه می‌کرد.

همسر شهیده سلامت قزوینی درباره انتظاراتش از مردم در رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا تاکید کرد: متاسفانه ما انسان‌ها غافل هستیم و تا زمانی که خودمان شرایط تلخ و سختی را تجربه نکنیم نیز به اهمیت مسائل پی نخواهیم برد؛ بنابراین باید تا زمانی که اتفاقی برایمان نیفتاده است نیز به عواقب کارمان فکر کنیم.

مداح بیان کرد: باتوجه به اینکه ریشه‌کن کردن کرونا وابسطه به قطع زنجیره انتقال است لذا این امر یک عزم و همت همگانی را می‌طلبد؛ از این رو اگر مردم و مسئولین به مدت یک زمان تعیین شده دست به دست هم دهند و پروتکل‌ها را به درستی اجرا کنند قطعا شاهد نابودی کرونا خواهیم بود.

"شهید" برای مدافعین سلامت قشنگ‌ترین عنوان است

وی تاکید کرد: معتقدم که یک قهرمان همیشه قهرمان می‌ماند و واژه "شهید" یک واژه بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نصیب همسرم شد و این مقام به کسانی تعلق می‌گیرد که نگاه خداوند متمرکز بر آن‌هاست.

همسر شهیده سلامت قزوین ادامه داد: دست مزد کسی که در راه خدا جهاد می‌کند بالاتر از شهادت نیست؛ از این رو "شهید" برای مدافعین سلامت که جان خود را در راه خدمت به خلق خداوند گذاشته‌اند نیز قشنگ‌ترین عنوان است و خدا را شاکرم که همسرم به این جایگاه رسیده است.

مداح اذعان کرد: اکنون تنها آروزی خودم هم شهادت در راه خداوند است که ممکن است به هر طریقی نصیب من هم شود که این خواسته را هر زمان که بر سر مزار همسرم می‌روم نیز از او می‌خواهم.

وی تاکید کرد: همسرم از کار خیر غافل نمی‌شد به طوری که در تامین مالی بیمارانی که هزینه‌های زیادی برای درمان نیاز داشتند و تنگ‌دست بودند نیز تلاش می‎کرد و من را هم ترقیب کرده بود که ماهانه 10درصد از درآمدم را به این کار اختصاص دهم و من هم همواره این کار را می‌کردم.

همسر شهیده سلامت قزوین در پایان گفت: اکنون مقابله با کرونا یکی از جبهه‌های جنگ است که مدافعین سلامت در خط مقدم مقابله با این دشمن منحوس قرار دارند و جان خود را در راه حفظ سلامتی مردم و دفاع از آن نثار می‌کنند.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212817

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.