تاریخ : 10 فروردین 3 16:44
3
دشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گام‌هایی برای غلبه بر ترس از شکست

  • کد خبر : 212887
  • 19 اردیبهشت 0 11:22
گام‌هایی برای غلبه بر ترس از شکست
یک مشاوره تحصیلی درباره راهکار‌های موثر در جهت غلبه بر ترس از شکست دانشجویان توضیحاتی داد.

به گزارش شاخص،مهلا دشتی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گام‌هایی برای غلبه بر ترس از شکست دانشجویان اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار برای غلبه بر ترس از شکست دانشجویان این است که حتما ترس را بپذیرند، با اینکه ممکن است برای اکثر افراد پذیرفتن ترس بسیار دشوار باشد، ولی گام مهمی درغلبه بر ترس محسوب می‌شود و یکی از راه های موفقیت برای دانشجویان است.

او افزود: ترس از شکست را در خود تشخیص دهید و آن را در زندگیتان جستجو و امتحان کنید. از خودتان بپرسید وقتی قصد انجام کاری را برای رسیدن به هدفی دارید، ولی موقف می‌شوید علت چیست؟ آیا ترس از شکست مانع ادامه آن می‌شود؟ با خودتان صادق باشید. اگر انجام دادن برخی کار‌ها را متوقف کردید یا اگر خودتان به نوعی در رسیدن به اهدافتان وقفه انداخته اید، پس بدانید که احتمالا از شکست می‌ترسید و باید بر آن غلبه کنید.

دشتی تصریح کرد: برای برنده شدن تصمیم بگیرید هر کاری باید با یک تصمیم قاطع آغاز شود. وقتی تصمیم گرفتید نباید به سبب ترس از شکست از کوشش برای رسیدن به اهداف خود دست بردارید. برخی که در گذشته شکست خورده و اشتباه کرده اند، تصور می‌کنند برای هر اشتباهی مقصرند به همین دلیل در ادامه کار تعلل می‌کنند.

ترس؛ مانعی بزرگ برای انجام هر عملی در انسان 

این مشاور تحصیلی ادامه داد: در برابر ترس اقدام کنید، ترس مانعی برای شما و هر عملی است که می‌خواهید به انجام برسانید. در اولین گام برای شروع هر کاری مضطرب می‌شوید، این ترس نیرومند شما را متقاعد می‌کند که تلاشتان برای رسیدن به هدفی که دارید بیهوده و عبث است. مهم این است که به تلاش خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید، اگر شکست بخورید "ترس" برنده می‌شود. راه رفتن خود را به یاد بیاورید. وقتی می‌خواستید آن را بیاموزید چند بار به زمین افتادید، اما دوباره روی پای خود ایستادید و تلاش کردید تا قادر به راه رفتن شدید. برای رسیدن به اهداف خود نیز نباید همان گونه رفتار کنید.

دشتی با بیان اینکه چند راهکار دیگر در جهت غلبه بر شکست وجود دارد، تاکید کرد: راه حل‌های دیگر را پیدا کنید، چندین عامل در موفقیت و شکست دانشجویان نقش دارند. اگر در هر مرحله نتیجه‌ای را که انتظار داشتید به دست نیاوردید، روش خود را تغییر دهید تا نتیجه متفاوتی بگیرید، مهم‌ترین مسئله این است که اشتباهات خود را به شخصیتتان ربط ندهید و همه شخصیت خود را زیر سوال نبرید.

او اضافه کرد: آینده ترجیحی خود را متصور شوید تا ببینید که چه ارزش‌ها و اهدافی را برای خودتان در نظر دارید و دوست دارید آن‌ها به چه نتیجه‌ای دست پیدا کنند، احتمالا راه رسیدن به آن‌ها و حفظ ارزش‌ها راه کمکی به ترس از شکست و غلبه بر آن می‌کند.

دشتی ادامه داد: از طرفی هیچ موقع قرار نیست که دائما برنده اتفاقات روزمره باشیم، بلکه گاهی اوقات شکست باعث به دست آوردن موفقیت و تجربه‌های بیشتر خواهد شد بنابراین هیچ اشکالی ندارد که برخی زمان‌ها این اتفاق بیفتد و حالت روحیه ما را تخریب کند چرا که حتما موفقیت بعد از آن را برای مان به وجود خواهد آورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212887

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.