تاریخ : 01 اردیبهشت 3 00:23
3
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین:

امتحانات در مدارس استثنایی غیرحضوری است

  • کد خبر : 212939
  • 21 اردیبهشت 0 11:39
امتحانات در مدارس استثنایی غیرحضوری است
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین گفت: تمام امتحانات دانش‌آموزان استثنایی در مدارس استثنایی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

سید معرفت‌اله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: 27 مدرسه و مرکز آموزشی و توانبخشی در استان قزوین داریم که از این تعداد ۲۲ مدرسه استثنایی و پنج مرکز خدمات آموزشی و توانبخش ویژه یادگیری هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه و تلفیقی در استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: هزار و هفتاد دانش‌آموز در مدارس استثنایی و هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و رویکرد تلفیقی فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین با اشاره به اینکه امسال تقریبا چهل دانش‌آموز در مدارس استثنایی  فارغ‌التحصیل خواهند شد، بیان کرد: امسال خوشبختانه هیچ بازمانده از تحصیل نداشتیم و در مجموع دانش‌آموزان فعال سال قبل و دانش‌آموزان ورودی جدید در مدارس عادی و استثنایی نیز پوشش صددرصدی را داشتیم.

40 دانش آموز استثنائی فارغ التحصیل می‌شوند

احمدی با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار نوآموز پایه اول را خواهیم داشت، گفت: از اوایل خرداد ماه مدیران می‌توانند در سامانه سنجش پیش ثبت نام دانش‌آموزان ورودی پایه اول را را انجام دهند و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از نیمه‌های اول خرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود پنجاه دانش‌آموز استثنایی داشته باشیم.

وی ابراز کرد: امسال آموزش در مدارس استثنایی نیز مانند مدارس عادی کاملا به صورت مجازی برگزار شد که در مجموع ۲۱۷ دانش‌آموز فاقد سیستم‌های ارتباطی هوشمند اعم از تبلت یا گوشی بودند که ۵۱ مورد را با کمک خیرین و مابقی را از منابع دولتی خریداری کردیم و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین عنوان کرد: به منظور آموزش پربازده‌تر در شرایطی که وضعیت قرمز نبود به درخواست والدینی که مایل به آموزش حضوری بودند ما آموزش انفرادی را در مدارس نیز داشتیم.

احمدی با اشاره به تمام امتحانات دانش‌آموزان استثنایی در مدارس استثنایی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد، ابراز کرد: ۴۰ دانش‌آموزان آسیب شنوایی، بینایی و جسمی حرکتی پایه‌های نهم و دوازدهم با روش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که امتحانات آن‌ها مطابق با شیوه‌نامه‌های دانش‌آموزان عادی خواهد بود؛ تنها به منظور تسهیل‌گری در امر امتحان، منشی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: هیچ گونه نگرانی در مورد برگزاری امتحانات وجود ندارد چون امتحانات در فضاهای بزرگتر و مطابق با دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212939

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.