تاریخ : 04 اردیبهشت 3 21:21
3
همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات در سراسر کشور برگزار شد

همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات در سراسر کشور برگزار شد

  • کد خبر : 212946
  • 21 اردیبهشت 0 15:24
همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات در سراسر کشور برگزار شد
همایش آنلاین هیات‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور با حضور مسئولان اجرایی و مسئولان نظارت بر انتخابات در محل شورای نگهبان برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی شاخص، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش آنلاین هیات‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور كه با حضور مسئولان اجرایی از جمله وزیر کشور و مسئولان نظارت بر انتخابات که در محل شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: آشفتگی در ثبت‌نام‌ها به مشكل جدی در نظام انتخاباتی ما تبدیل شده بود كه افراد بدون داشتن حداقل شرایط برای ریاست جمهوری، ثبت‌نام می‌كردند كه شورای نگهبان این خدمت را كرد و مصوبه خود را اصلاح كرد تا در انتخابات پیش‌رو شاهد چنین مشكلاتی نباشیم. امیدواریم متولیان اجرای انتخابات به مر قانون عمل كنند و سلیقه‌ای رفتار نكنند.

دبیر شورای نگهبان افزود: باید نامزد ریاست جمهوری به وظایف شرعی خود عمل كند و تقوا داشته باشد؛ اگر شرایطی كه قانون اساسی برای رئیس جمهور ذكر كرده در یك فرد كاملا متعین باشد، كشور آباد و مشكلات حل می‌شود؛ رئیس جمهور نباید دروغ بگوید و سیاسی كاری كند و باید به وظیفه دینی و قانونی خود مطابق قانون اساسی عمل كند و در نهایت باید امانتی كه مردم به دست او سپرده‌اند را سالم به آنها برگرداند.

ایشان تاكید كرد: اگر واقعاً رئیس جمهور این شرایط را داشت و به آن عمل كرد، مشكلات حل می‌شود و اگر در مقاطعی می‌بینیم مشكلات بر كشور حادث شده به این دلیل است كه رئیس جمهور شرایط فوق را حداقلی عمل كرده است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌های كشور اشاره و به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم توصیه كرد: این دوره از كشور مساله معیشت و اقتصاد مردم در اولویت قرار دارد و كسی كه می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود باید توان حل این مشكلات را داشته باشد كه به نامزدها توصیه می‌كنم اگر توان حل مشكلات اقتصادی مردم را در خود می‌بینند در انتخابات ثبت‌نام كنند؛ البته شورای نگهبان نیز در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری این شرایط را طبق قانون مد نظر قرار خواهد داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این همایش طی سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو گفت: من امیدوارم كه نتیجه همكاری خوبی كه میان وزارت كشور و شورای نگهبان وجود دارد، به برگزاری انتخاباتی پرشور و امن منجر شود.

وزیر كشور تصریح كرد: طبق بررسی‌های ما، تمام مخالفین و معاندین نظام و حتی برخی در داخل كشور، بالاتفاق دنبال كاهش مشاركت مردم در انتخابات هستند اما ان شا الله انتخاباتی پرشور و با حضور و مشاركت مردمی برگزار خواهد شد.

وزیر كشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه اخیر شورای نگهبان درباره ساماندهی ثبت نام‌ها، تاكید كرد: ما در وزارت كشور برای همكاری با شورای نگهبان، مداركی كه شورای نگهبان اعلام كرده را از داوطلبان دریافت خواهیم كرد، البته صدا و سیما و رسانه‌ها باید كمك كنند كه موارد این مدارك به داوطلبان منتقل شود تا داوطلبان این مدارك را همراه خود داشته باشند البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم در حال بررسی موضوع است ولی قطعا ما با شورای نگهبان همكاری خواهیم كرد.

وی در پایان با تاکید بر اینكه ما مصوبه شورای نگهبان را كه ثبت نام‌ها را ساماندهی می‌كند، اجرا خواهیم كرد، گفت: انتخابات از نظر من یك جشن سیاسی بزرگ است و ان شاالله قدرت را از یك رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگری تحت یك امنیت خوب و انتخابات پرشور منتقل خواهیم كرد.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212946

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.