تاریخ : 01 اردیبهشت 3 05:15
3
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران

  • کد خبر : 213323
  • 13 خرداد 0 13:04
آغاز مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران
طبرسی گفت: مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران آغاز می‌شود و طبق پیش بینی‌های انجام شده فاز دوم مطالعه مرداد ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش شاخص،پیام طبرسی محقق پروژه واکسن کووایران برکت و معاون آموزشی مرکز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن در استرالیا انجام شد و فاز دوم و سوم آن در ایران انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در مطالعه فاز یک انسانی نتایج خوبی از این واکسن برآورد شده است، بیان کرد: پلتفرم ساخت این واکسن Subunit و از نوع پروتئین نوترکیب است.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت به دلیل اینکه وزارت بهداشت استرالیا مجوز مطالعه بالینی فاز یک آن را صادر کرده است، وزارت بهداشت ایران ان را تأیید کرده است، گفت: با نامه نگاری‌های انجام شده، وزارت بهداشت ایران نیز مراحل فاز یک آن را تأیید کرده است.

طبرسی درباره زمان ورود این واکسن به بازار ادامه داد: واکسن کووایران برکت زودتر از این واکسن به بازار خواهد آمد و مجوز تزریق عمومی را دریافت خواهد کرد.

او با بیان اینکه به زودی فاز دوم مطالعه این واکسن آغاز خواهد شد که در این فاز ۴۰۰ نفر واکسن را دریافت خواهند کرد، گفت: در این مطالعه دو سوم واکسن و یک سوم واکسن نما دریافت می‌کنند و به این ترتیب هر فرد در مطالعه دو دوز واکسن را به فاصله‌ سه هفته دریافت خواهد کرد.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت با بیان اینکه خانم‌های باردار و نوجوانان و کودکان در این مطالعه مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد، گفت: پیش بینی می‌شود فاز دوم مطالعه مرداد ماه به پایان برسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به کمبود واکسن در کشور اگر فاصله بین دوز‌های تزریق شده واکسن گاهی اوقات زیاد می‌شود به دلیل این است که افراد بیشتری واکسینه شوند و این تصمیماتی است که وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌ها می‌گیرد، گفت: مردم از واکسن کرونا نترسند و آن را تزریق کنند، چرا که درصد قابل توجهی با تزریق دوز اول نیز در برابر کرونا ایمن می‌شوند، اما تزریق دوز دوم برای همه واکسن‌ها الزامی است.

نکته قابل توجه آن است که اخیراً کمیته اخلاق مجوز مورد نیاز برای مطالعه فاز دو واکسن استرالیایی- ایرانی را برای شرکت سیناژن صادر کرده است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213323

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.