تاریخ : 01 اردیبهشت 3 05:41
3
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

امام خمینی(ره) منادی وحدت و انسجام بود/ عده‌ای به دنبال جاه‌طلبی و شهوت‌مقام هستند

  • کد خبر : 213329
  • 14 خرداد 0 15:44
امام خمینی(ره) منادی وحدت و انسجام بود/ عده‌ای به دنبال جاه‌طلبی و شهوت‌مقام هستند
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم، گفت: امام خمینی (ره) منادی وحدت بودند و هرگز سخنی از زبان ایشان بیرون نیامد که منجر به اختلاف و تفرقه شود و ملت و توده‌ها را با یکدیگر منسجم ساختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص؛ حجت الاسلام سیدحمید روحانی روز جمعه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی سه عنصر رهبری، مکتب و ملت نقش داشته که امروز به مناسبت فرارسیدن روز رحلت امام خمینی(ره) عنصر رهبری را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل شخصیتی پیامبرگونه داشتند، افزود: مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) پیروی از پیامبر گرامی اسلام بود و ایشان در تمامی اقدامات و برنامه‌های خود پیامبر را الگوی خود قرار داده و در این مسیر به خودسازی و اصلاح پرداخته، خودپرستی و خودبینی را از خود دور نمودند و به مقام قرب الهی دست یافتند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی‌ ابراز کرد: حرکت امام خمینی(ره) در مسیر انسان سازی فقط مربوط به آغاز نهضت نبود و ایشان  سال‌ها قبل در این مسیر حرکت کردند و به دنبال ایجاد تحول در جامعه دینی بودند و در دوران سیاه رضاخانی در مدرسه فیضیه درس اخلاق داشتند.

روحانی اضافه کرد: کتاب‌ها و یادداشت‌های امام خمینی(ره) در آن دوران حاکی از این است که امام(ره) نهضت خود را علیه ظالمان و مستکبران طاغوتی در دهه سقوط رضا شاه آغاز کرده و در این مسیر تلاش زیادی کردند.

امام خمینی(ره) منادی وحدت بودند

وی تاکید کرد: آنچه باعث شد پس از رحلت پیامبر جامعه به انحراف کشیده شود خودپرستی و شهوت مقام بود، موضوعی که امروز هم در انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود و باید اذعان کرد بحث جاه طلبی‌ها، خودپرستی‌ها و سایر مسائل دنیایی عده‌ای است که مشکلات زیادی را برای انقلاب ما ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم، گفت: امام خمینی (ره) منادی وحدت بودند و هرگز سخنی از زبان ایشان بیرون نیامد که منجر به اختلاف و تفرقه شود و ملت و توده‌ها را با یکدیگر منسجم ساختند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های دیگر امام خمینی (ره) اسلام شناسی بود و ایشان در تمامی ابعاد، اسلام را شناخته بود و در موضوعات مختلف صاحب فتوا بودند که بسیار ارزشمند بوده و حرف نخست را در تمامی موضوعات دینی می‌زدند، ویژگی‌ای که منجر به برطرف شدن مشکلات و هدایت هرچه بهتر جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) آینده‌نگر و دوراندیش بود و این دو ویژگی تا آخر عمر با برکت ایشان ادامه داشت، اضافه کرد:  اینکه امام خمینی (ره) فرمود نگذارید انقلاب  به دست نااهلان بیفتد ناشی از دوراندیشی ایشان بود که ملت در طول این سالها به مراتب این فضا را درک کرده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از ویژگیهای امام خمینی (ره) ولایت مداری بود و ایشان در زمان زعامت آیت الله بروجردی به خود اجازه ورود به موضوعات نمی‌دانند، موضوعی که امروز دشمنان با تمام وجود به دنبال تخریب آن هستند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی‌ در پایان گفت: نباید از خط امام خمینی (ره) دور شویم و همچنین باید با بصیرت و آگاهی اجازه ندهیم که افراد مخالف این خط و منش در انقلاب و نظام نفوذ یابند.
انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213329

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.