تاریخ : 31 فروردین 3 03:09
3
کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با شاخص:

قیام ۱۵خرداد خط بطلانی بر جدایی دین از سیاست کشید/ مردم با حضور حداکثری در انتخابات، خرمشهر دیگری را فتح خواهند کرد

  • کد خبر : 213332
  • 15 خرداد 0 09:32
قیام ۱۵خرداد خط بطلانی بر جدایی دین از سیاست کشید/ مردم با حضور حداکثری در انتخابات، خرمشهر دیگری را فتح خواهند کرد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضورحداکثری و انتخاب اصلح دو شاخصه مهم برای انتخابات پیش رو است و در ۲۸ خرداد فتح خرمشهر سیاسی ما به عنوان یک برگ زرین دیگر در دفتر انقلاب ثبت خواهد شد.

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، با اشاره به نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد درواقع حرکت اولیه انقلاب بود که ثمره پیروزی آن در ۲۲ بهمن سال ۵۷ نمایان شد و این قیام به اسم اسلام، برای اسلام و روحانیت بود که در راس آن امام راحل قرار داشت.

وی افزود: برای حفظ خون شهدا باید خط و مکتب امام را به فراموشی نسپاریم چراکه کنار گذاشتن خط امام مساوی با گم کردن نقشه راه انقلاب اسلامی است و اگر مکتب، خط امام و قیام ۱۵ خرداد را از یاد ببریم در هاضمه سیری ناپذیر استکبار حذف خواهیم شد.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: استکبار برای کشور ما برنامه‌ریزی کرده است و در طول این ۴۲ سال ذره‌ای از فعالیت‌ها و موفقیت‌های کشور ما چشم پوشی نکرده است و اگر گفتمان و مکتب امام را فراموش کنیم نیز از استکبار سیلی خواهیم خورد و در نهایت مغلوب خواهیم شد.

امیری نژاد تاکید کرد: بهترین عامل برای رقم خوردن قیام ۱۵ خرداد ابتدا پشتوانه اسلامی و در درجه دوم پشتوانه مردمی بود که همه مردم به کمک اسلام آمدند و سپس مردمیت، اسلامیت و جمهوریت باعث به وجود آمدن قیام ۱۵ خرداد شد.

قیام 15 خرداد قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست

این مدرس دانشگاه اذعان کرد: شاکله اصلی قیام ۱۵ خرداد حضور موثر مردم در صحنه بود و این حضور خط بطلانی بر پایان سکولاریسم و جدایی دین از سیاست کشید و این مردمی بودن نهضت و قیام ۱۵ خرداد باعث شد که اسطوره قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی درهم شکسته شود.

وی ادامه داد: برای قیام ۱۵ خرداد می‌توانیم مثلثی تحت عنوان اسلامیت، جمهوریت و روحانیت در نظر بگیریم چراکه این سه اجزا با پشتوانه دینی باعث به وجود آمدن قیام ۱۵ خرداد شدند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: خرمشهرهای زیادی از جمله خرمشهر اقتصادی و سیاسی را پیش رو داریم و خرمشهر سیاسی کشور ۲۸ خرداد خواهد بود که مردم باید قیامی همانند قیام ۱۵ خرداد را در ۲۸ خرداد به رخ دشمن بکشند چراکه دشمنان به دنبال تشکیل دولت حداقلی و فتنه سفید هستند.

امیری نژاد گفت: آن چیزی که به ۲۸ خرداد اعتبار خواهد بخشید حضور حداکثری است و این حضور یک اعتبار و پشتوانه عظیم در منطقه و سطح بین‌الملل خواهد بود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: حضورحداکثری و انتخاب اصلح دو شاخصه مهم برای انتخابات پیش رو است و اگر این دو مورد محقق شود، امنیت پایدار در منطقه و ارتقاء اعتبار کشورمان را شاهد خواهیم بود و در ۲۸ خرداد، فتح خرمشهر سیاسی ما به عنوان یک برگ زرین در دفتر انقلاب ثبت خواهد شد.

امتداد گفتمان رهبری و ولایت حلال مشکلات خواهد بود

وی با بیان اینکه علاج مشکلات کشور به دست مدیر جوان، انقلابی و حزب اللهی است، گفت: انتخابات پیش رو از تمام انتخابات گذشته متمایز است چراکه انتخابات امسال، اولین انتخابات پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب است و باید آغاز اولین گام دوم با مدیرانقلابی و جهادی رقم بخورد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اینکه امتداد گفتمان رئیس جمهور در امتداد گفتمان رهبری و ولایت حلال مشکلات خواهد بود، تاکید کرد: گفتمان روسای جمهور باید در امتداد گفتمان رهبری و ولایت باشد و اگر در امتداد گفتمان رهبری حرکت کنند، دستاوردهای بسیاری را کسب خواهیم کرد اما اگر گفتمان روسا در عرض گفتمان رهبری باشد یک حاکمیت دوگانه به وجود می‌آید و مشکلات مضاعف می‌شوند.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213332

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.