تاریخ : 09 فروردین 3 20:41
3
ویروس کرونا

بررسی التهاب قلبی به‌عنوان عارضه جانبی نادر واکسن فایزر و مدرنا برای نوجوانان

  • کد خبر : 213381
  • 18 خرداد 0 11:51
بررسی التهاب قلبی به‌عنوان عارضه جانبی نادر واکسن فایزر و مدرنا برای نوجوانان
گزارش‌های جدیدی مبنی بر احتمال ارتباط التهاب قلبی در نوجوانان پسر با دریافت دومین دز از واکسن فایزر و مدرنا در حال بررسی است.

به گزارش شاخص به نقل از سی‌بی‌اس، واکنش قلبی به عنوان به عنوان یکی از عوارض نادر تزریق واکسن در نوجوانان در حال بررسی است.

مقامات بهداشتی در تلاش هستند تا علت بروز التهاب قلبی در نوجوانان را پس از دریافت دز دوم واکسن کووید ۱۹ را درک کنند. 

مقاله‌ای در مورد هفت پسر نوجوان آمریکایی در چندین ایالت که روز جمعه بصورت آنلاین در طب اطفال منتشر شد، از جمله آخرین گزارش‌های التهاب قلبی است که پس از واکسیناسیون  کووید ۱۹ کشف شده است، اگرچه ارتباط آنها با واکسن اثبات نشده است.

برخی از پسران ۱۴ تا ۱۹ ساله‌ای که در ماه آوریل یا مه (یک ماه گذشته) واکسن فایزر دریافت کردند در عرض چند روز به درد قفسه سینه دچار شدند. تصویربرداری‌های مرتبط با قلب در این نوجوانان نوعی التهاب عضله قلب را به نام میوکاردیت نشان داد.

«Preeti Jaggi»، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه اموری که نویسنده این گزارش است، گفت: همه نوجوانانی که دچار عارضه قلبی شدند پس از دو الی ۶ روز بستری در بیمارستن و تحت نظر قرارگرفتن مرخص شدند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نتایج‌ دقیق‌تر بررسی‌های بیشتری لازم است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) ماه گذشته به پزشکان هشدار داد، گزارش‌هایی مبنی بر برز عارضه التهاب قلبی در نوجوانان و جوانان پس از دریافت واکسن فایزر و مدرنا و به طور کلی واکسن‌هایی که با فناوری mRNA ساخته شده‌اند، در حال کنترل و بررسی است. 

CDC مشخص نکرده است که آیا واقعاً ارتباطی با میان تزریق واکسن و برز عارضه قلبی وجود دارد یا خیر و همچنان اصرار دارد که همه افراد ۱۲ سال و بالاتر علیه کووید ۱۹ واکسینه شوند.

در حال حاضر   مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید، بیشتر بیماران مرد بودند و عارضه نادر پس از دریافت دز دوم در آنها ظهور کرده است.

مقامات درمانی رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته اعلام کردند با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که نشان می‌دهد، در کسانی که دومین دز از واکسن فایزر- بایون‌تک را دریافت کرده‌اند التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) دیده شده و به طور کلی و در مجموع ۲۷۵ مورد میوکاردیت در این رژیم اشغالگر گزارش شده است.

انتهای پیام/ 1100

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213381

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.