تاریخ : 10 فروردین 3 05:05
3
گفت‌وگو|

مدیر سینما فرهنگ: شاهد مرگ تدریجی سینما هستیم/هیچ تبلیغی برای سینماها نمی‌شود

  • کد خبر : 213384
  • 18 خرداد 0 12:11
مدیر سینما فرهنگ: شاهد مرگ تدریجی سینما هستیم/هیچ تبلیغی برای سینماها نمی‌شود
مدیر سینما فرهنگ: شاهد مرگ تدریجی سینما هستیم/هیچ تبلیغی برای سینماها نمی‌شود

به گزارش شاخص،مجتبی بهزادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون تاثیرات کرونا بر وضعیت سینما‌ها گفت: سینما‌ها با شروع اپیدمی کرونا از چهارم اسفندماه ۹۸ تا اول تیرماه ۹۹ تعطیل شدند. تیرماه ۹۹ با دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «شنای پروانه» محمد کارت که در جشنواره فیلم فجر هم درخشیده بودند اکران خود را آغاز کردند. این فیلم‌های بدون تبلیغات شهری و تلویزیونی فروش خوبی داشتند، اما با موج دوم کرونا مردم دیگر به سینما‌ها نیامدند و وضعیت خوبی را شاهد نبودیم و بعد از آن هم ماه های محرم و صفر و تعطیلی دوباره سینما‌ها را داشتیم و امیدوارم بودیم در نوروز ۱۴۰۰ فروش خوبی داشته باشیم و اوضاع بهتر از سابق شود که نشد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا افزود: هر سال فیلم‌های خوب جشنواره فجر به اکران نوروز می‌رسند، اما در نوروز امسال این اتفاق نیفتاد. بدیهی است در صورت نبود فیلم خوب مردم هم به سینما‌ها نمی‌آیند و استقبالی از فیلم‌ها نمی‌شود.

بهزادیان با اشاره به اینکه فیلم خوب زمان و مکان ندارد و همیشه مخاطبان از فیلم‌های خوب استقبال می‎کنند بیان کرد: سینما‌ها به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارند و و باید برای آن فکری کرد وگرنه سینما در کشور ما از بین خواهد رفت. در شرایط کرونایی هم ثابت شده که اگر فیلم خوب اکران شود مردم از آن استقبال می‌کنند. سال ۹۸ بهترین سال سینمای ایران بود و ۲۹۹ میلیارد فروش داشتیم در حالی که فقط ۱۱ فیلم در حال اکران بودند که بیش از ۱۰ میلیارد فروختند و ناجی سینما شدند و این اتفاق در حالی بود که  که ۸۰ فیلم اکران شدند یعنی ۷۰ فیلم اتفاق خاصی را برای سینمای ما رقم نزدند و همه موفقیت گیشه آن سال حاصل ۱۱ فیلم بود.

وی هچنین اظهار داشت: سینما در شرایط عادی و قبل از کرونا هم نیاز به فیلم‌های مخاطب پسند داشت و قطعا در این اوضاع این نیاز بیشتر از همیشه وجود دارد. سینمای امروز با وجود کرونا و نداشتن تبلیغات عملا از نفس افتاده است. «سینما فرهنگ» از ساعت ۱۱ سانس‌های خود را آغاز می‌کند و آخرین سانس هم با توجه به محدودیت رفت‌وآمد ساعت ۲۰:۳۰ است. در این مدت عملا خود پرسنل سینما حضور داشتند و مخاطبی برای دیدن فیلم نیامده است.

وی پیرامون نبود تبلیغات مناسب فیلم‌ها و اطلاع نداشتن مخاطبین بیان کرد: موجودیت سینما به فیلم است. فیلم خوب همچون کالایی است که در صورت نبود آن مشتری هم وجود نخواهد داشت. سینما‌ها تنها چندماهی است که از گروه مشاغل ۳ به ۲ آمده و شرایط پایدارتری را شاهد هستیم، اما نه فیلمی برای عرضه داریم و نه مکان و تریبونی برای تبلیغات. ما هرچقدر بگوییم در سینما‌ها موارد بهداشتی رعایت می‌شود و پرسنل ما مو به مو به آن عمل می‌کنند تا اطلاع‌رسانی نشود تاثیری نخواهد داشت.

مدیر سینما فرهنگ اضافه کرد: ما واقعا برای سینما‌ها نگرانیم و ممکن است هر کدام از آن‌ها به مرور بسته شوند و یا حتی تغییر کاربری بدهند. اگر آمار فروش سال ۹۸ سینما‌ها را بررسی کنید، می‌بینید که پردیس باغ کتاب در آن دوره سومین سینمای پرفروش کشور بود و حالا بسته است. برای مگامال کرج هم همین اتفاق افتاده است.

وی پیرامون عدم بازگشت اقتصادی برای تهیه‌کنندگان در شرایط کنونی ابراز کرد: در این میان تهیه‌کننده حق دارد و سرمایه‌اش را در میان گذاشته است و به امید اکران فیلم است و نباید انتظار داشته باشیم به راحتی فیلمش را در شرایط سخت اکران کند و ضرر کند. در واقع تهیه‌کننده به ضمانتی از سازمان سینمایی نیاز دارد و اینجا وظیفه سیاست‌گذاران فرهنگی است که ورود کنند تا ایت وضعیت مشخص می‌شود. باید مسئولین فرهنگی در این زمینه به سینما کمک کنند تا بار دیگر شاهد رونق گرفتن آن باشیم. حدود ۱۶ ماهی است که مردم تفریحی ندارند و با برنامه‌ریزی درست و رونق سینما‌ها می‌توان امید را به جامعه تزریق کرد. در این شرایط رقیبان زیادی از جمله شبکه نمایش خانگی برای سینما وجود دارند که در صورت حمایت نکردن از سینما عملا شاهد مرگ آن خواهیم بود.

مدیر سینما فرهنگ در انتها خاطرنشان کرد: اگر واکسیناسیون سراسری سریع‌تر و برای قشر جوان و نوجوان هم انجام شود می‌توان به آینده سینما‌ها امید بیشتری داشت و اینکه در آن شرایط تهیه‌کنندگان رغبت بیشتری برای نمایش آثار خود خواهند داشت.

انتهای پیام/1100

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213384

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.