تاریخ : 28 فروردین 3 21:23
3
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین خبر داد

افزایش تعداد حوزه‌های کنکور در استان قزوین/ آموزش از مهرماه به احتمال زیاد حضوری است

  • کد خبر : 213387
  • 19 خرداد 0 08:55
افزایش تعداد حوزه‌های کنکور در استان قزوین/ آموزش از مهرماه به احتمال زیاد حضوری است
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: با واکسینه کادر اجرایی مدرسه و معلمان کلاس‌های درس، سال تحصیلی آینده به احتمال بیش از 90 درصد حضوری برگزار خواهد شد.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره میزان افزایش شهریه مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها در سال 1400 به جهت اینکه هزینه‌های مدارس غیردولتی تامین شود، شهریه‌ها افزایش خواهد یافت و برای میزان افزایش شهریه مدارس هیئت امنایی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص خانواده‌ها سعی می‌کنیم حداقل مبلغ برای افزایش شهریه در نظر گرفته شود و برای مدارس شاهد در پایه ابتدایی 900 هزار تومان، متوسطه اول یک میلیون 200 هزار تومان و متوسطه دوم یک میلیون و 500 هزار تومان شهریه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین ابراز کرد: میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی تابع شاخص‌های مختلفی است که در سیستم مدرسه بارگذاری و برنامه‌ریزی می‌شود و باتوجه به فضا، نیروی انسانی و سابقه فعالیت، 50 درصد از شهریه در زمان ثبت نام و 50 درصد در طی سال تحصیلی دریافت می‌شود.

اصغری تاکید کرد: بخش دوم شهریه مکمل نام می‌گیرد که این شهریه بنابر خدمات جانبی که ارائه می شود، تعیین می‌گردد و هیچکدام از مدارس اکنون موظف نیستند مبلغی با این عنوان دریافت کنند و فقط 50 درصد شهریه اصلی در زمان ثبت نام دریافت می‌شود.

مدارس دولتی حق دریافت هزینه ثبت نام ندارند

این مقام مسئول اذعان کرد: مدارس دولتی به جز هزینه کتاب و بیمه موظف به دریافت هیچ هزینه‌ای از اولیا نیستند اما مدارس هیئت امنایی با تشخیص هیئت امنای مدرسه و مصوباتی که تعیین می‌شود مبلغی جزئی به عنوان شهریه از اولیا دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آیتم و ساختار برنامه ریزی شده ممکن است مدرسه‌ای 40 درصد افزایش شهریه داشته باشد و مدرسه‌ای دیگر بر اساس شاخص‌های تعریف شده در سامانه، افزایش شهریه نداشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: در استان قزوین دو هزار و 238 مدرسه وجود دارد و حدود 22 هزار نفر از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و همچنین تعداد اندکی مدارس هیئت امنایی در استان فعالیت می‌کنند.

اصغری بیان کرد: کمتر از 10 درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و عمده مدارس استان دولتی هستند و در سال گذشته تعداد مدارس هیئت امنایی را کاهش دادیم و فقط مدارسی می‌توانند هیئت امنایی باشند که در شیفت ثابت صبح فعالیت کنند و شیفت بعدازظهر آزاد باشند تا فعالیت‌های مکمل مورد نظر در این بازه زمانی انجام شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: باتوجه به میزان موفقیت‌هایی که آموزش و پرورش تاکنون کسب کرده امسال نیز ما در استان مسئول برگزاری کنکور هستیم و از نهم تا دوازدهم تیرماه آزمون کنکور با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

تعداد روزها و حوزه‌های برگزاری کنکور افزایش خواهد یافت

وی تاکید کرد: تعداد روزهای برگزاری آزمون کنکور را نسبت به گذشته افزایش دادیم تا بتوانیم از این طریق دغدغه خانواده‌ها را برای حضور فرزندانشان در آزمون حضوری کاهش دهیم تا با خیالی آسوده سر جلسه کنکور حاضر شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: اولیای دانش آموزان ورودی‌های جدید می‌توانند از طریق سامانه‌های "سیدا " ودرگاه "پادا" برای ثبت نام فرزندان خود اقدام و براساس نوبت‌گیری به صورت حضوری در مدارس نام نویسی خود را قطعی کنند.

وی بیان کرد: همان طور که حوزه‌های امتحانی را برای امتحانات حضوری نسبت به گذشته چهار برابر افزایش دادیم نیز برای کنکور، حوزه‌‌های برگزاری آزمون افزایش پیدا خواهد کرد.

اصغری گفت: زمان دقیق واکسینه معلمان مشخص نیست اما معلمان جزو  گروه‌های اولویت‌داری هستند که در تابستان امسال واکسینه می‌شوند و امیدواریم با تولید انبوه واکسن‌های داخلی و خارجی شرایط برای واکسیناسیون همه معلمان فراهم شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: تمامی افرادی که متخصص امر تربیت در جهان هستند امروزه تاکید دارند که بازگشایی مدارس باید در اولویت‌ هر جامعه‌ای باشد پس بدین ترتیب از ابتدای مهر ماه کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

وی در پایان گفت: با واکسینه کادر اجرایی مدرسه و معلمان کلاس‌های درس، سال تحصیلی آینده به احتمال بیش از 90 درصد حضوری برگزار خواهد شد و اگر ضرروت گروه بندی کلاس‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس لازم باشد، این برنامه‌ریزی برای برگزاری حضوری کلاس‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213387

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.