تاریخ : 09 فروردین 3 15:36
3
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین خبر داد

افزایش 69درصدی درآمدهای کمیته امداد استان قزوین/ 2هزار تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش تهیه شد

  • کد خبر : 213408
  • 20 خرداد 0 12:51
افزایش 69درصدی درآمدهای کمیته امداد استان قزوین/ 2هزار تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش تهیه شد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: به لطف خدا و مشارکت حداکثری مردم استان قزوین در سال 99 میزان درآمدهای نقدی و غیرنقدی به مبلغ 122 میلیارد تومان بود که نسبت به سال 98، 69 درصد رشد درآمد رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، فرزاد فرهادی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در اداره کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد درباره عملکرد این اداره اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری و نقش موثر رسانه‌ها در بازتاب خبری فعالیت‌های کمیته امداد توانستیم شاهد افزایش درآمدها و مشارکت مردم در امور خیر و احسان باشیم.

وی افزود: به لطف خدا و مشارکت حداکثری مردم استان قزوین در سال 99 میزان درآمدهای نقدی و غیرنقدی به مبلغ 122 میلیارد تومان بود که نسبت به سال 98، 69 درصد رشد درآمد رقم خورده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: مشارکت‎های مردم در چهار سر فصل از جمله زکات، اکرام ومحسنین، صدقات و سایر طرح‌ها تعیین شده که سال گذشته در بخش زکات 28میلیارد و 500 میلیون تومان، اکرام و محسنین 28میلیارد و 500 میلیون تومان، صدقات 8 میلیارد و 600میلیون تومان و سایر طرح‌ها 56میلیارد تومان جمع آوری درآمد انجام شده است.

تهیه دو هزار تبلت برای فرزندان تحت پوششش کمیته امداد

فرهادی اذعان کرد: با توجه به شرایط کشور و آموزش مجازی توانستیم با مشارکت مردم بیش از دو هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان تهیه و توزیع کنیم که برای تهیه این میزان تلفن هوشمند مبلغ بیش از یک میلیارد تومان هزینه صرف شده است و خوشبختانه هیچ دانش‌آموز نیازمند فاقد گوشی در استان وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: برخی خیرین برای تهیه تبلت برای ادامه روند تحصیل دانش‌آموزان از کمیته امداد وام قرض‌الحسنه دریافت کردند تا بتوانند برای این دانش‌آموزان ابزار موردنیاز کلاس‌های آنلاین را تهیه کنند.

وی ادامه داد: در دوماه ابتدای سال 1400 طرح‌هایی را شروع کردیم که از جمله این طرح‎ها، طرح ایران همدل سه بود که به منظور تهیه اطعام و افطاری برپا شد و در این طرح بیش از 126 آشپزخانه فعال در ماه رمضان به صورت رایگان و با مشارکت مردم مشغول به فعالیت بودند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این آشپزخانه‌های فعال بیش از 300 هزار پرس غذای گرم، سبد کالا و افطاری ساده توزیع کردند که برای تهیه این موارد مبلغ 22میلیارد تومان هزینه شد و شاهد رشد 50 درصدی درآمدها در بخش تهیه اطعام نیازمندان بودیم.

بیش از دو هزار و 500 نفر حامی طرح اکرام شدند

فرهادی گفت: یکی دیگر از طرح‌ها، طرح حامیان در اکرام است که در این طرح

بیش از دو هزار و 500 نفر حامی طرح اکرام شدند و شاهد مشارکت حداکثری مردم در این موضوع نیز بودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین بسیج همکاری بسیار خوبی با ما داشته است و برخی از حامیانی که در این طرح‌ها ثبت نام کرده‌اند از بسیجیان هستند که برای انجام کار خیر و احسان پای کار حاضر شده‌اند.

وی افزود: در عید فطر امسال حدود 10 میلیارد و 500 میلیون تومان فطریه از مردم جمع‌آوری شد که با توجه به این مبلغ نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد اتفاق افتاده چراکه در سال گذشته مبلغ جمع‌آوری فطریه 7میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: علی رغم محدودیت‌هایی که بیماری کرونا در سطح کشور ایجاد کرد، در حوزه صدقات در مدت دوماه یک میلیارد و 600 میلیون تومان صدقات نقدی جمع شد که در این مبلغ نسبت به سال گذشته 122 درصد رشد وجود داشته است.

فرهادی عنوان کرد: 126هزار خانوار مشترک کمیته امداد در بخش صندوق صدقات هستند و در حوزه اکرام و محسنین پنج هزار فرزند یتیم تحت پوشش قرار دارند که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا در کشور این فرزندان به میزان7 هزار و 950 نفرافزایش یافتند.

این مقام مسئول تاکید کرد: حامیان فعالی که از این قشر حمایت می‌کنند 31 هزار و 200 نفر هستند و ماهیانه کمک‌های خود را به حساب اشخاص تعیین شده واریز می‌کنند که در این دوماه مبلغ شش میلیارد تومان از سوی حامیان واریز شده است.

بیش از 31هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند

وی ادامه داد: کمیته امداد از بدو تاسیس همراه با مشارکت مردم کار خود را آغاز کرده و اکنون مراکزی به صورت هیئت امنایی در محله‌ها ایجاد شده که از این طریق درآمدهای محله جذب و حمایت می ‌شود و از سوی کمیته امداد نظارت‌های سخت افزاری از طریق ناظرین مرتبط انجام می‌شود که خوشبختانه در سال جاری این مراکز از تعداد 100 مرکز به 113 مرکز افزایش پیدا کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: قصد داریم که با ایجاد نرم افزارهای جامع موازی کاری را کاهش دهیم تا در هر مرکز تنها با وارد کردن کدملی شخص مربوطه تمام اطلاعات فرد مراجعه کننده که از چه طروقی کمک دریافت می‌کند، مشخص شود.

فرهادی با اشاره به اینکه 32 هزار کارمند در استان قزوین وجود دارد، بیان کرد: کمک‌های بسیار خوبی از استانداری و شهرداری انجام شده که خوشبختانه بیش از هفت هزار کارمند در استان قزوین حامی طرح اکرام هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: بیش از 31 هزار خانوار تحت حمایت هستند و یتیم بدون حامی در استان وجود ندارد و محدودیتی برای تحت حمایت قرار دادن افراد نیازمند نداریم.

وی در پایان گفت: نزدیک به 50 حامی ایرانی مقیم خارج از کشور از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد حمایت می‌کنند و اکنون حقوق پرداختی افراد تحت حمایت یک نفره 350هزار تومان، خانواده دو نفره 500 هزارتومان، سه نفره 700 هزارتومان، چهار نفره 900 هزار تومان و بالای پنج نفر یک میلیون و 100 هزار تومان است.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213408

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.