تاریخ : 09 فروردین 3 13:12
3
لیگ ملت‌های والیبال

شکست ایران مقابل صربستان در ماراتنی نفس‌گیر

  • کد خبر : 213413
  • 20 خرداد 0 18:16
شکست ایران مقابل صربستان در ماراتنی نفس‌گیر
تیم ملی والیبال ایران در بازی هشتم خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به مصاف صربستان رفت و مقابل این تیم شکست خورد.

به گزارش شاخص، تیم ملی والیبال ایران در بازی هشتم خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 12:30 امروز و پس از تنها 12 ساعت بعد از بازی روز گذشته برابر آمریکا به مصاف تیم ملی صربستان رفت و مقابل این تیم با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

تیم‌های ایران و صربستان (شامل یوگسلاوی و صربستان و مونته‌نگرو) تاکنون 10 بار در میادین مهم بین‌المللی به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر تیم 5 پیروزی بوده است. 6 مسابقه این دو تیم به ست پنجم کشیده شده است که هر تیم در 3 بازی، پیروز بوده است. رقابت بین ایران و صربستان، هیچگاه در 3 ست تمام نشده است.

بیشتر بخوانید

با توجه به فاصله کم بین دیدار شب گذشته مقابل آمریکا و بازی امروز مقابل صربستان، طاهر وادی، بردیا سعادت، علی شفیعی، رضا عابدینی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) بازیکنان شروع کننده تیم ایران برابر صربستان بودند.

آلکنو در این دیدار از بازیکنانی استفاده کرد که کمتر به آنها بازی رسیده بود و به بازیکنان دیدار روز گذشته مقابل آمریکا استراحت داد. تیم ایران با استفاده از سرویس‌های خوب مرتضی شریفی و دفاع روی تور کم‌نقص، امتیازات حساس و پایانی ست نخست را به خود اختصاص داد و با نتیجه 25 بر 21 برنده شد.

تیم ایران در پایان ست نخست، 8 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 11 امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن مستقیم سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

والیبال , لیگ ملتهای والیبال ,

صرب‌ها در ست دوم با شناسایی مهاجمان ایران و دفاع روی تور بهتر، چهره دیگری از تیم خود را به نمایش گذاشتند به طوری که وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 8 به سود آنها رقم خورد. ایران در امتیازات این ست به شاگردان کواچ، نزدیک هم نشد و در نهایت 25 بر 15 شکست را قبول کرد.

تیم ایران در پایان ست دوم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 16 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 26 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

والیبال , لیگ ملتهای والیبال ,

بازیکنان تیم ایران در ست سوم، تلاش کردند تا فشار سرویس خود را روی اوروش کواچویچ متمرکز کنند تا او از گروه مهاجمان صربستان خارج شود. حملات موثر بازیکنان ایران و اشتباهات صرب‌ها نیز باعث شد تا در ست سوم، برتری با ایران باشد. حضور سعید معروف و صابر کاظمی در ایران و الکساندر آتاناسیویچ در این ست نشان داد که هر دو مربی به دنبال پیروزی در این ست کلیدی هستند. هر 3 بازیکن در ادامه از زمین خارج شدند. بازی در امتیاز 24 مساوی شد تا اینکه ایران 28 بر 26 برنده شد.

تیم ایران در پایان ست سوم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 33 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع روز تور، 5 پوئن سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 44 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور، 6 پوئن مستقیم سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

والیبال , لیگ ملتهای والیبال ,

دو تیم در ست چهارم پا به پای هم امتیاز گرفتند. آلکنو در حالی که تیمش 21 بر 19 عقب بود، دو تعویض خود را انجام داد و صابر کاظمی و سعید معروف را وارد زمین کرد. دفاع روی تور و حملات صربستان، برگ برنده حریف اروپایی در ست چهارم بود. پیروزی 25 بر 22 صرب‌ها در این ست، بازی را به ست پنجم کشاند.

تیم ایران در پایان ست چهارم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 47 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع روز تور، 7 پوئن سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 58 امتیاز از اسپک، 11 امتیاز از دفاع روی تور، 7 پوئن مستقیم سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست پنجم با 2 امتیاز صربستان آغاز شد که یکی مستقیما از منطقه سرویس بود. اشتباهات بازیکنان ایران، نتیجه را 5 بر 2 به سود صرب‌ها و آلکنو را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. با زیاد شدن اختلاف تا 6 امتیاز و ثبت امتیاز 8 بر 2، بازیکنان ایران، خودباوری خود را از دست دادند و افت روحی شدیدی کردند. آخرین تدبیر آلکنو، همان دو تعویض معروف بود که سودی برایش نداشت و شاگردانش 15 بر 8 شکست خوردند و در نهایت 3 بر 2 بازی را واگذار کردند.

تیم ایران در پایان بازی و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 51 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع روز تور، 7 پوئن سرویس و 32 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان صربستان نیز 65 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 9 پوئن مستقیم سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

انتهای پیام/1100

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213413

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.