تاریخ : 05 اردیبهشت 3 13:54
3
دبیر کمیته مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد

آلوده‌ترین مناطق استان قزوین به کرونا/ ورود قزوین به پیک پنجم سرعت گرفت

  • کد خبر : 213999
  • 22 تیر 0 08:40
آلوده‌ترین مناطق استان قزوین به کرونا/ ورود قزوین به پیک پنجم سرعت گرفت
فخار سلیمانی گفت: سیر بستری‌ها رو به بالاست و این بار فاصله پیک چهارم تا پنجم بسیار کوتاه اتفاق می‌افتد که این مسئله باعث خستگی کادر درمان شده است.

علی فخار سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: قطعی‌های برق در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای بیمارستان‌ها هم ایجاد کرده است اما با این وجود بیمارستان‌ها تا 2 ساعت در برابر قطعی برق تاب‌آور هستند.

وی افزود: در بیمارستان‌های استان تا 24 ساعت هم قطعی برق داشتیم که اخیرا برای بیمارستان بوعلی یک ژنراتور به ارزش 6 میلیارد تومان خریداری شده تا برای بیماران اطمینان خاطر ایجاد کنیم.

دبیر کمیته مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره وضعیت رنگبندی کرونا در استان قزوین ابراز کرد: اکنون فقط شهرستان آوج و آبیک در وضعیت زرد هستند و مابقی شهرستان‌ها وضعیت نارنجی دارند.

فخار سلیمانی عنوان کرد: طبق آخرین آمار  ۳۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که فعلا سعی کردیم از بخش خصوصی برای بستری‌ها استفاده نکنیم اما درصورت افزایش تعداد بستری‌ها نیز به این بخش هم رجوع خواهیم کرد.

 بیماران جدید بستری و بیماران بدحال در استان رو به افزایش است

این مقام مسئول با اشاره به بیماران در انتظار تخت آی سی یو ادامه داد: سیر بستری‌ها رو به بالاست و این بار فاصله پیک چهارم تا پنجم بسیار کوتاه اتفاق می‌افتد که این مسئله باعث خستگی کادر درمان شده است.

وی با بیان اینکه رشد بیماران جدید بستری و بیماران بدحال در استان رو به افزایش است، گفت: تست‌های مثبت سرپایی در آزمایشگاه‌ها و تعداد تست‌های مثبت رپید هم رو به افزایش است.

دبیر کمیته مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: 113هزار و 827 دوز واکسن تا کنون وارد استان قزوین شده که 100هزار و 757 واکسن تزریق شده و تقریبا 13هزار و 72 دوز باقی مانده که این تعداد برای دور دوم در نظر گرفته شده است.

فخار سلیمانی گفت: 99درصد از جمعیت بخش درمان، بخش دانشجویان بالینی 94درصد،96درصد بخش بهداشت،89درصد بیماران خاص، 95درصد سرای سالمندان و توانبخشی،  116درصد جانبازان بالای 50درصد، 710 دوز برای پاکبانان، 96درصد نظام پزشکی،77درصد گروه سنی 70تا74 سال، 83درصد گروه سنی 75تا79 سال و 82 درصد گروه سنی بالای 80 سال در استان قزوین واکسن کرونا تزریق کردند.

وی یادآور شد: سهیمه کادر اجرایی و نظارت بر انتخابات 794 مورد بوده که برای دوز اول تزریق صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گروه سنی بالای 70 سال بیشترین ابتلا را داشتیم و بیشتر زنان درگیر شدند و در گروه شغلی خانه‌دار، کارگران، کارمندان و کارکنان شرکت‌ها و دانش آموز و دانشگاهیان بالاترین درصد ابتلا را داشتند.

دبیر کمیته مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: بیشترین علت ابتلا هم تماس با مورد مثبت و حضور در تجمعات اعلام شده است.

فخار سلیمانی با اشاره به آلوده‌ترین مناطق استان قزوین به کرونا ادامه داد: در شهرستان قزوین میزان بروز به ترتیب در الموت شرقی با 160 مورد در رتبه اول قرار دارد و بخش مرکزی، الموت غربی، کوهین و طارم در رتبه‌های بعدی هستند.

رستوران‌ها  و تالارها بیشترین میزان شیوع ویروس را دارند

وی بیان کرد: در شهر قزوین به ترتیب محلات مینودر، دانشگاه، پونک، نوروزیان و اقبالیه بیشترین بروز کرونا را دارند و طی یک سال گذشته تقریبا مینودر محله‌ای بوده که بیشترین بروز را در آن شاهد بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان بروز در شهرستان تاکستان هم افزایشی شده است، گفت: در تاکستان بخش اسفرورین بیشترین بروز را داشته و ضیاآباد، بخش مرکزی و خرمدشت در رتبه‌های بعدی در این شهرستان قرار دارند.

دبیر کمیته مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه روند ابتلا در شهرستان البرز هم افزایشی شده است، عنوان کرد: به ترتیب بخش محمدیه و بخش مرکزی بیشترین میزان بروز در شهرستان البرز را دارند.

فخار سلیمانی افزود: شهرستان بوئین زهرا نسبت به هفته قبل روند کاهشی به خود گرفته است و بخش مرکزی آن بیشترین بروز را داشته و بخش‌های رامند و شال هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در پایان گفت: روند ابتلا به بیماری در آبیک هم کاهشی شده و بخش بشاریات و مرکزی هم بیشترین بروز را در این شهرستان داشته است و در شهرستان آوج هم میزان بستری صفر بوده و فقط یک مورد فوتی در آن ثبت شده است.

این مقام مسئول در پایان رستوران‌ها  و تالارها را از مکان‌های با آلودگی بالا به کرونا دانست که بیشترین میزان شیوع ویروس را دارند.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/213999

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.