تاریخ : 09 فروردین 3 13:55
3
مطالبه‌گری رسانه‌ها نتیجه داد؛

لغو مصوبه دریافت وام میلیاردی توسط شهرداری قزوین/ باری که از دوش مردم برداشته شد

  • کد خبر : 214018
  • 23 تیر 0 08:15
لغو مصوبه دریافت وام میلیاردی توسط شهرداری قزوین/ باری که از دوش مردم برداشته شد
شهرداری قزوین در آخرین روزهای کار خود درصدد بود یک وام 50میلیاردی را با تصویب اعضای شورای پنجم اخذ و بدهی سنگین دیگر را به لیست بدهی‌های شهرداری به بانک شهر که اقساط آن از بیت‌المال هزینه می‌شود اضافه کند که با پیگیری رسانه‌ها ملغی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، بدهی هنگفت 400 میلیاردی شهرداری قزوین به بانک شهر سال‌هاست که به عنوان سوژه داغ این شهر مطرح است.

باوجود پایان یافتن کار شورای پنجم، همچنان این بار بر دوش مدیریت شهری قزوین سنگینی می‌کند و برای حل این مشکل چاره‌جویی نشده است.

در حالی این میراث دردسرساز به شورای ششم می‌رسد که بخش زیادی از درآمد شهرداری که درواقع از جیب مردم تامین می‌شود را می‌بلعد و روزانه 200الی250 میلیون تومان بابت آن هزینه یا می‌توان گفت دور ریخته می‌شود.

در روزهای اخیر علی رغم بدهی‌های سنگینی که شهرداری قزوین دارد و هنور تسویه نشده اما در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری، لایحه دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از بانک شهر به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در شهر قزوین و پرداخت بخشی از تسهیلات دریافتی بررسی و مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

تسهیلاتی که به لیست بدهی‌های شهرداری قزوین اضافه می‌کرد؛ اما در این میان رسانه‌های مطالبه‌گر قزوین سکوت نکرده و در راستای چرایی تصویب وام جدید که در پایان کار شورا و شهرداری منطقی نیست، واکنش نشان داده و از اعضای شورای شهر مطالبه کردند.

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در این خصوص به ایسنا گفت: مبلغ بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است و هرماه مبلغی به‌عنوان دیرکرد به آن اضافه می‌شود، با توجه به بدهی شهرداری، شورای شهر پیشنهاد دریافت تسهیلات با مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را به شهرداری ارائه کرده است.

شهردار قزوین تصریح کرد: در  واقع آن‌ها به شهرداری پیشنهاد دادند که با دریافت تسهیلات بخشی از بدهی به بانک شهر و بخشی از پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم، این مصوبه در دست بررسی است اگر ببینیم این تسهیلات بار اضافی بر دوش مدیریت شهری است آن را دریافت نمی‌کنیم باید ببینیم نظر کارشناسان در این حوزه چیست.

همچنین محسن حق شناس، عضو شورای شهر قزوین به خبرنگار شاخص، گفت: وام 50میلیاردی برای تکمیل پروژه‌های شهرداری قزوین است که با رای تعدادی از اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اعضای شواری شهر و شهردار به طور قانونی مجاز به فعالیت هستن و تا آخرین لحظه می‌توانند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و تصویب این وام هم به طور قانونی اتفاق افتاده است.

این عضو شورای شهر قزوين به پایگاه خبری صبح قزوین گفته بود که موضوع بدهی شهرداری قزوین برای بانک شهر سودآور است؛ چراکه از محل سود جرایم عواید زیادی نصیب بانک شده و ضرر فراوانی به بیت‌المال تحمیل شده است.

شورای پنجم از ابتدای کار با بدهی ۲۳۷ میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر مواجه بود، در حال حاضر سودهای تصاعدی با میانگین ۷ونیم میلیارد تومان در ماه بابت بدهی‌های شهرداری قزوین به بانک شهر پرداخت می‌شود!

در شورای چهارم بابت بدهی شهرداری برخی املاک مانند ملک پنبه ریسه در خیابان طالقانی با مبلغ ۳۷میلیارد تومان و یک هکتار زمین تجاری خدماتی در ۹۴/۱۱/۱۴ باقیمت کارشناسی ۱۲۰ میلیارد تومان واگذارشده است.

 حال شورای شهر پنجم نه‌تنها باری از دوش مدیریت شهری برداشته نداشته است بلکه در آخرین مصوبه خود با دریافت تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی از بانک شهر موافقت کرده است.

در نهایت خوشبختانه مطالبه‌گری رسانه‌ها پاسخ داد و روز گذشته سه شنبه 22تیرماه در صحن شواری اسلامی شهر قزوین، اخذ وام ۵۰ میلیارد تومانی از بانک شهر با تجدید نظر و رای مجدد اعضای شورای شهر ملغی شد.

اعضای شورای شهر قزوین با انتشار استوری در صفحه اینستاگرام خود از لغو دریافت این وام میلیاردی خبر دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214018

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.