تاریخ : 01 اردیبهشت 3 10:45
3
نماینده سابق قزوین در مجلس:

قزوین به استاندار متخصص و انقلابی نیاز دارد/ ظرفیت‌های استان باید به نفع مردم بهره‌برداری شود

  • کد خبر : 214052
  • 26 تیر 0 11:14
قزوین به استاندار متخصص و انقلابی نیاز دارد/ ظرفیت‌های استان باید به نفع مردم بهره‌برداری شود
نماینده سابق قزوین در مجلس گفت: بومی وغیربومی بودن استاندار مطرح نیست بلکه روحیه انقلاب و جهادی در اولویت است چون شخصی که دارای این ویژگی‌ها باشد قطعا تمام فعالیت‌هایش در راستای رضایت مردم و حفظ نظام خواهد بود.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، تامین آب را از اولویت‌های استان قزوین دانست و اظهار کرد: از رود شاهرود نزدیک به 800 میلیون متر مکعب آب به دریا سرازیر می‌شود که اگر 400 میلیون متر مکعب از این مقدار به استان قزوین تخصیص پیدا کند دیگر هیچ مشکلی در حوزه آب نخواهیم  داشت.

وی افزود: استاندار و نمایندگان مجلس استان قزوین باید بیشتر به مسئله تامین آب بپردازند و آب مورد نیاز را از شاهرود به دشت قزوین هدایت کنند.

نماینده سابق قزوین در مجلس ادامه داد: نکته دوم بحث کشاورزی است؛ امروز به علت غفلت و برنامه‌ریزی نادرست شاهد از بین رفتن دشت قزوین هستیم.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در استان می‌تواند گردش مالی خوبی داشته باشد که در این راستا مسائل بیکاری حل می‌شود و سرمایه گذاری عظیمی برای استان خواهد بود.

حسینی عنوان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری که بتواند قطب کشاورزی استان قزوین را تقویت و ارزش افزوده این بخش را ارتقاء دهد تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: اولویت دیگر استان در حوزه صنعت است به طوری که با وجود 3هزار واحد صنعتی در این استان اما بیش از هزار واحد فعال نیستند که اگر این بخش احیاء و رونق یابد هم درآمد استان افزایش یافته و هم بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر حل خواهد شد.

نماینده سابق قزوین در مجلس ابراز کرد: نکته دیگر که امروز در قزوین مغفول مانده بحث فرهنگ است و با وجود اینکه استان قزوین از دیرباز مرکز فرهنگ بوده اما متاسفانه شاهد افول فرهنگ و هنر در این استان هستیم.

حسینی درباره انتخاب استاندار قزوین تصریح کرد: بومی وغیربومی بودن استاندار مطرح نیست بلکه روحیه انقلاب و جهادی در اولویت است چون شخصی که دارای این ویژگی‌ها باشد قطعا تمام فعالیت‌هایش در راستای رضایت مردم و حفظ نظام خواهد بود.

وی تاکید کرد: استاندار نباید محافظه کار باشد چون در این صورت درصدد است تا نظر جریان‌های مختلف را جلب کند که این موضوع اجازه پیشرفت به استان را نمی‌دهد.

نماینده سابق قزوین در مجلس ادامه داد: دراستان ما دیدگاه‌های سیاسی مختلفی وجود دارد و برای مثال اگر استاندار بخواهد برای منصوب کردن یک مدیر نظر همه را جلب کند قطعا نتیجه بخش نیست.

حسینی تاکید کرد: استاندار باید شناخت کاملی از همه ابعاد استان و ظرفیت‌های آن داشته باشد و باید از تخصص و علم کافی برای انجام کارها و پیشبرد اهداف برخوردار باشد.

وی در پایان گفت: استاندار اگر مدیر و مدبر نباشد درواقع درگیر منافع جریان‌ها و سودجویان خواهد شد و در نهایت دچار روزمرگی می‌شود و بعد از سال‌ها هیچ پیشرفتی در استان حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214052

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.