تاریخ : 10 فروردین 3 15:37
3
با مصوبه ستاد تنظیم بازار قزوین؛

نان از ابتدای مردادماه سال جاری گران می‌شود

  • کد خبر : 214084
  • 28 تیر 0 08:44
نان از ابتدای مردادماه سال جاری گران می‌شود
در جلسه تنظیم بازار قزوین مقرر شد که از 30تیرماه سال جاری تغییراتی در قیمت نان در استان قزوین صورت گیرد که از ابتدای مردادماه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، افزایش قیمت مواداولیه و انرژی‌های حامل در تولید نان و ثبات نرخ نان از سال 98 تاکنون نیز نارضایتی و اعتراض نانوایان استان قزوین را در روزهای اخیر به دنبال داشته است که خواستار افزایش قیمت نان هستند.

نانوایان ادعا می‌کنند که بی‌کیفیتی نان و خام فروشی آرد به دلیل همین بالا بودن هزینه تولید است که آن‌ها را ناچار به کاهش وزن چانه یا فروش آرد کرده است.

این صنف اذعان دارند که با توجه به افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید نان، افزایش دستمزدها، نرخ بیمه و گرانی‌ها ادامه فعالیت برای آن‌ها ممکن نیست لذا درخواست داشتند که با توجه به شرایط موجود دولت نرخ نهایی قیمت نان را تعیین کند تا هزينه‌های نانوايان را پوشش دهد.

نانوایان قزوینی طی هفته‌های اخیر اقدام به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری کرده بودند که در این راستا مسئولین قول رفع موانع و مشکلات را دادند.

نرخ نان با نرخ عوامل تولید نان متناسب شود

علیرضا سبزعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، در این باره اظهار کرد: ثابت ماندن قیمت نان از دو سال گذشته تاکنون و از طرفی افزایش عوامل موثر در تولید نان موجب شد تا خبازان قزوینی رسما از مسئولان درخواست افزایش قیمت داشته باشند.

وی افزود: اگرچه باتوجه به نارضایتی نانوایان از بهمن ماه سال گذشته پیگیر افزایش قیمت نان هستیم تا حداقل بتوانیم هزینه‌ها را پوشش دهیم اما سرانجام بعد از کش و قوس فراوان در جلسه تنظیم بازار مقرر شد که از 30تیرماه تغییراتی در قیمت نان صورت گیرد.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین در خصوص تعيين قيمت جديد نان و ميزان افزايش آن بیان کرد: قيمت جديد نان نهايی شده و بنا است به صورت رسمی از سوی مسئولان اعلام شود لذا تنها می‌توانم بگويم که طبق جلسات برگزار شده نیز قیمت مصوب در استان قزوین تعیین تکلیف شده است.

وی در پایان گفت: برخی رسته‌های نانوایی‌ها نسبت به قیمت اعمال شده معترض هستند چون معتقند که پاسخگوی هزینه‌های تولید نیست لذا انتظار داریم که مسئولین نسبت به آن‌ها تجدید نظر کنند تا حداقل قیمت معقولانه‌ای تعیین شود و برای نانوایان هم مقرون به صرفه باشد.

انتهای پیام/ 1003/ت/2

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214084

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.