تاریخ : 10 فروردین 3 16:15
3
منتخب شورای شهر قزوین:

شهردار رانتی را وارد مدیریت شهری قزوین نمی‌کنیم

  • کد خبر : 214101
  • 29 تیر 0 07:58
شهردار رانتی را وارد مدیریت شهری قزوین نمی‌کنیم
منتخب شورای شهر قزوین گفت: منظور از متعهد بودن پایان دادن به شهرداری رانتی و قطع وابستگی منابع شهر به گروه‌های اقلیت است که مردم به شدت خواستار این موضوع هستند.

مهری السادات تقوی در گفت‌وگو با خبرنگاران اجتماعی شاخص، با اشاره به اینکه هم اکنون انتخاب شهردار قزوین مطلوب از اولویت‌های منتخبین شورای شهر است، اظهار کرد: انتخاب درست شهردار برای قزوین هم می‌تواند به ما و هم به بدنه شهرداری و شهروندان کمک کند.

وی در بیان شاخصه‌های مد نظر شورای شهر برای انتخاب شهردار اذعان کرد: مولفه‌ها را به دو بخش فردی که شامل سوابق شخصی افراد می‌شود و مولفه‌های اجتماعی تقسیم کردیم.

منتخب شورای شهر قزوین بومی بودن شهردار را یکی از مولفه‌های فردی دانست و گفت: شهردار منتخب باید متولد استان قزوین یا مدت زیادی ساکن قزوین بوده باشد که البته برخورداری از شایستگی و تخصص بر این اولویت ارجح‌تر است.

شهردار منتخب نباید وابستگی افراطی به جناح سیاسی خاصی داشته باشد

تقوی ادامه داد: وجود عقبه کارشناسی موفق در شهرداری، برخورداری از تخصص که در آیین‌نامه هم آمده است و آشنایی و تحصیلات مرتبط با مدیرت شهری هم از دیگر از موارد مهم در ویژگی شهردار خوب است.

وی عنوان کرد: دارا بودن دیدگاه گام دوم انقلاب که با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب بحث جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان را شامل می‌شود از دیگر شاخصه‌های مهم برای انتخاب شهردار است.

منتخب شورای شهر قزوین یکی از مهم‌ترین مولفه‌های شهردار را فراجناحی بودن عنوان کرد و گفت: شهردار منتخب نباید وابستگی افراطی به جناح سیاسی خاصی داشته باشد و فراجناحی فکر کند و از نظر فکری دارای استقلال باشد.

تقوی افزود: شخصی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود باید ارتباطات ملی و قدرت رایزنی در سطح کلان را داشته باشد چون می‌تواند در بسیاری از مسائل برای شهر راه‌گشا باشد و از طرفی هم از نگاه ومدیریت استراتژیک در حل مسائل پیچیده شهری برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه شهردار منتخب باید مدیری جهادی باشد و مردم شهردار پشت میز نشین نمی‌خواهند، عنوان کرد: سابقه کار جهادی در حوزه‌های مدیریتی از مولفه‌های مهم است که امیدواریم با این مولفه شهردار منتخب بتواند تحولات مطلوبی را رقم بزند.

منتخب شورای شهر قزوین با اشاره به این که شهردار منتخب باید کارنامه اجتماعی و اقتصادی موفق داشته و متعهد باشد گفت: منظور از متعهد بودن پایان دادن به شهرداری رانتی و قطع وابستگی منابع شهر به گروه‌های اقلیت است که مردم به شدت خواستار این موضوع هستند.

شهردار منتخب باید با روحیه فساد ستیزی داشته باشد

تقوی اضافه کرد: شهردار منتخب باید با روحیه فساد ستیزی، فسادی که در برخی مجموعه‌ها وجود دارد را پایان دهد و باید دارای تیم کارشناسی و تخصصی قوی، برنامه‌پذیر، تحول‌گرا باشد و در حوزه‌های تصمیم‌گیری استقلال فکری داشته باشد.

منتخب شورای شهر قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه حکم شهردار باید از سوی وزارت کشور صادر شود لذا تا استقرار کابینه دولت و انتخاب گزینه نهایی نیز سرپرست شهرداری را معرفی خواهیم کرد.

تقوی با بیان اینکه در کنار احصای مولفه‌های شهردار بر روی گزینه‌های سرپرستی هم تاملی داشتیم، اضافه کرد: بیش از 70 گزینه برای شهرداری داشتیم که حدود 15 تا 20 نفر آنها فرا استانی بودند و با بررسی شاخصه‌ها تعداد آنها به 40 نفر تقلیل پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سرپرست باید از بدنه شهرداری باشد نیزاز حدود 35 نفر پیشنهادی برای سرپرستی شروع کردیم و با بررسی‌های لازم در نهایت تعداد آنها را به 12 نفر رساندیم که به 4 نفر رسیدیم تا بتوانیم یک نفر را از بین آنها معرفی کنیم.

منتخب شورای شهر قزوین در رابطه با برخی از تصمیماتی که در اواخر شورای پنجم گرفته شد اما عملیاتی نشد، عنوان کرد: این تصمیمات به شورای ششم منتقل شده مانند فروش ستاره پونک که باید به صورت تخصصی‌تر وارد این مسائل شویم و با همراهی شهردار و کارشناسان بتوانیم راهکار خوبی را پیدا کنیم.

تقوی در پایان گفت: اگر نخبگان، اساتید و افرادی که تجربه‌ای در مدیریت شهری دارند نیز اشخاصی را می‌شناسند که با توجه به مولفه‌های گفته شده در تراز قزوین باشند به ما معرفی کنند تا اگر تمایل داشتند از آنها دعوت و رزومه آنها را بررسی کنیم تا بتوانیم شهرداری انقلابی، گام دومی ، فساد ستیز، جهادی و تلاشگر و تحول‌گرا داشته باشیم.

انتهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214101

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.