تاریخ : 10 فروردین 3 10:26
3
افزایش خشونت علیه زنان در اروپا

افزایش خشونت علیه زنان در اروپا

  • کد خبر : 214110
  • 29 تیر 0 09:57
افزایش خشونت علیه زنان در اروپا
خشونت‌های مرگبار علیه زنان در اروپا روندی صعودی به خود گرفته است.

به گزارش شاخص،همانطور که زندگی در اروپا به تدریج به حالت عادی بازمی گردد، خشونت‌های مرگبار علیه زنان دوباره تجدید قوا شده است.

به گزارش «دیلی صباح»، قربانیان این جنایت اخیراً خبرساز شده‎اند؛ از جمله این موارد یک زن فرانسوی است که توسط همسر خود زنده زنده سوزانده شد؛ همچنین ۵ زن در سه هفته بهار در سوئد  کشته شدند.

در معدود کشور‌های اروپایی که آمار رسمی سال ۲۰۲۱ در دسترس است، این آمار قابل انکار نیستند؛ به عنوان مثال، در اسپانیا از زمان پایان وضعیت اضطراری در ماه می، هر ۳ روز یک زن کشته می‌شود؛ این در حالی است که این رقم قبلا به طور میانگین هفته‌ای یک زن بود.

بر اساس اطلاعات یک سازمان غیر دولتی فعال در موضوع خشونت علیه زنان، در بلژیک از پایان ماه آوریل ۱۳ زن بر اثر خشونت جان خود را از دست داده‎اند.

این در حالی است که این آمار برای کل سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۴ کشته بوده است؛ از طرفی در فرانسه ۵۶ نفر در سال جاری کشته شده‎اند، که این آمار در مقایسه سال گذشته با ۴۶ افزایش را نشان می‌هد.

«ویکتوریا راسل»، رئیس گروه ویژه دولت اسپانیا در برابر خشونت جنسیتی، می‎گوید «در مورد تعداد فزاینده‌ای که در ماه‌های اخیر مشاهده کرده‎ایم، متوجه شده‎ایم که چگونه کاهش محدودیت‌ها یک بیماری همه گیر زمینه‌ای دیگر، یعنی خشونت مردان را آشکار کرده است.»

در سراسر اروپا، محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا رسیدگی به موارد خشونت خانگی را دشوارتر کرده است، زیرا قربانیان مجبور به ماندن در خانه به همراه سوء استفاده کنندگان خود هستند.

ارقام رسمی دولت اسپانیا نشان می‌دهد که طی ۳ ماه قرنطینه اسپانیا در ابتدای همه گیری ویروس کرونا، درخواست‌های کمک ۵۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

بیشتر این درخواست‌ها به صورت آنلاین و پنهانی ارسال شده بود؛ آمار‌ها نشان می‌دهد که درخواست‌های آنلاین و پنهان در موضوع درخواست کمک در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۴۵۸ درصد افزایش یافته بود، زیرا قربانیان حتی فرصتی برای درخواست کمک به صورت تلفنی نداشتند.

همین امر در ایتالیا و آلمان نیز وجود دارد؛ در آوریل و می ۲۰۲۰، تماس‌های تلفنی با خطوط تلفن گزارش خشونت خانگی به اوج خود رسید؛ در حالی که در انگلیس، یک سازمان غیردولتی اعلام کرد که تماس‌ها بین بهار ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ تقریباً ۲ برابر شده است.

در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تعداد زنان کشته شده توسط شریک زندگی یا همسر سابق خود به ترتیب به ۹۰، ۶۷ و ۴۵ نفر رسید و این در حالی است که تعداد زنان کشته شده در بلژیک ۲۴ نفر بود.

یک کارشناس درباره افزایش خشونت علیه زنان در اروپا گفت افزایش اخیر خشونت‌های مرگبار قابل پیش بینی بود.


انتهای پیام/1100

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214110

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.