تاریخ : 10 فروردین 3 08:40
3
چطور «ریفلاکس» معده را درمان کنیم؟

چطور «ریفلاکس» معده را درمان کنیم؟

  • کد خبر : 214118
  • 29 تیر 0 10:41
چطور «ریفلاکس» معده را درمان کنیم؟
متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه برگشت اسید معده از معده به مری را ریفلاکس گویند، گفت:باید مصرف مایعات را موقع خواب کم کنیم، شام را زودتر بخوریم و از خوردن میوه، مایعات و چای بعد از غذا خودداری کنیم.

به گزارش شاخص،ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که « ریفلاکس به چه وضعیتی گفته  می‌شود؟»،گفت:‌ ریفلاکس به این مفهوم است که اسید معده راحت از معده به مری بیاید و داخل سیستم تنفسی شود؛یعنی دریچه بین مری و معده شل،گشاد و باز می‌شود و براحتی بسته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در افراد عادی این دریچه بسته است و اسید به راحتی وارد مری نمی‌شود؛ اما در اینها اسید می‌نشیند و فرد با ترش کردن و سوزش معده به پزشک مراجعه می‌کند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی بیان داشت: بیمار با درد و ترش کردن مراجعه می‌کند و متاسفانه گاهی گرفتگی صدا، گوش درد، دارد. درمان این است که مایعات به خصوص موقع خواب کمتر بخوریم، شبها هنگام خواب زیر سر را بالاتر بگذاریم، شام را زودتر بخوریم و از خوردن میوه، مایعات و چای بعد از غذا خودداری کنیم.

خسرونیا درباره این پرسش که «آیا ریفلاکس قابل درمان است؟»،گاهی به خاطر رژیم غذایی و سیستم عصبی و چاقی است و  قابل درمان است اما اگر دریچه معده ایراد داشته باشد درمان طولانی تر است و تشخیص این وضعیت با آندوسکوپی قابل تشخیص است.

انتهای پیام/1100

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214118

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.