تاریخ : 09 فروردین 3 17:39
3
رئیس علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد

بدهی 11میلیاردی علوم پزشکی قزوین بابت تامین داروی کرونا

  • کد خبر : 214120
  • 29 تیر 0 15:38
بدهی 11میلیاردی علوم پزشکی قزوین بابت تامین داروی کرونا
نامدار گفت: ۱۱میلیارد بابت تامین داروی کرونا بدهکار هستیم و ظرفیت‌های کمک ما به اتمام رسیده است اما با این وجود دستور دادیم که ۴هزار دوز داروی تزریقی کرونا خارج از سهمیه وارد سیستم شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شرایط بحرانی کرونا در استان قزوین به نقطه‌ای رسیده که امروز شش فوتی ثبت شد و به جز یک مورد ۸۵ساله نیز بیشتر فوتی‌‌ها در سنین جوانی و مولد جامعه بودند به طوری که بیمار ۲۰ساله بدون هیچ بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست داد.

وی افزود: علت اصلی بیشتر مبتلایان و به تبع آن افزایش فوتی‌های حضور در میهمانی‌ها و تجمعات خانوادگی و دوستانه بوده و سبب شده بستری‌های روزانه از مرز ۸۰تا۱۰۰ بیمار عبور کند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با هشدار به روند رو به رشد بیماران مبتلا به کرونا در استان ادامه داد: اکنون ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند درحالی که ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی ۶۰۰الی۶۵۰ تخت در نظر گرفته شده و هر لحظه ممکن است ظرفیت تخت‌ها پر شود.

وی عنوان کرد: ۱۱میلیارد بابت تامین داروی کرونا بدهکار هستیم و ظرفیت‌های کمک ما به اتمام رسیده است اما با این وجود دستور دادیم که ۴هزار دوز داروی تزریقی کرونا خارج از سهمیه وارد سیستم شود.

نامدار بیان کرد: پیک پنجم با سرعت و قدرت سرایت بالا اتفاق افتاد که به کادر بهداشت و درمان فرصت تنفس و تجدید قوا بعد از پیک چهارم را نداد.

بیش از ۶۱درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شدند

این مقام مسئول با بیان اینکه ممکن است تمام پلن‌های بیمارستانی تا سه روز دیگر تکمیل شود، گفت: بستری‌های موقت را گسترش می‌دهیم و مردم باید بدانند که هشدارهای ما جدی است چراکه موج کرونای دلتا به طور سهمگین پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: روند واکسیناسیون در استان قزوین با ۷هزار و ۴۰۰ تزریق در روز گذشته رکورد زد و ۱۳هزار دوز جدید در روزهای آتی وارد استان می‌شود که امیدواریم بتوانیم تا ۱۵هزار دوز برسانیم.

رئیس علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: تاکنون بیش از ۶۱درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شدند که با ورود محموله جدید واکسن این روند تسریع می‌یابد.

نامدار افزود: شهرستان البرز و قزوین در وضعیت هشدار و خطرناک هستند و نمودار بیماران به صورت صعودی حرکت می‌کند اما وضعیت شهرستان تاکستان رو به بهبود است.

وی ادامه داد: باتوجه به کمبود نیروی کادر درمان به ناچار از پرستار و نیروهای متخصص بخش خصوصی درخواست کمک و تیم‌های تنفسی بیمارستان‌های کووید را تقویت کردیم.

این مقام مسئول یادآور شد: از امروز کل اعمال جراحی زیبایی و اعمال غیراورژانسی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و دانشگاهی در استان لغو شد.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: تخت‌های کووید بیمارستان‌های بوعلی سینا و ولایت قزوین پر شده و حتی در بیمارستان شهید رجایی هم تخت خالی برای پذیرش بیمار کووید نداریم چراکه موج سفرها در روزهای اخیر باعث افزایش تصادفات شده که بیماران غیرکووید را بالا برده است.

نامدار در پایان گفت: موارد تست مثبت بالا رفته است به طوری که ۶۰درصد نمونه‌هایی که به آزمایشگاه وارد می‌شود نیز مثبت است لذا اگر شورای تامین استان ورود نکند نگرانی جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰/پ/1

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214120

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.