تاریخ : 05 اردیبهشت 3 03:26
3
رئیس علوم پزشکی استان قزوین خبر داد

آغاز واکسیناسیون گروه سنی 58و59سال از فردا در قزوین

  • کد خبر : 214177
  • 02 مرداد 0 15:16
آغاز واکسیناسیون گروه سنی 58و59سال از فردا در قزوین
نامدار گفت: در واکسیناسیون باید در هر گروه سنی حداقل به بالای ۷۰درصد برسیم تا بتوانیم گروه‌های بعدی را شروع کنیم و درصدد هستیم سن واکسیناسیون را از فردا به سنین ۵۸و ۵۹ سال برسانیم که ۲۰هزار نفر در استان قزوین هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور به زیر 40درصد رسیده است، اظهار کرد: اکنون در استان قزوین کلیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند‌ و آنچه نگران کننده شده تعداد پذیرش‌های جدید است که روزانه بیش از ۱۰۰‌بیمار بستری می‌شوند.

وی افزود: سیر رنگب‌ندی در مقایسه با هفته گذشته نشان می‌دهد که به سمت قرمز و زرشکی در مناطق شمالی و شمال غربی پیش می‌رود و در حال افزایش است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: با وجود تمهیدات لازم و ذخایر دارویی و اکسیژنی که داریم اما نوع کرونای دلتا به گونه‌ای است که جوانان بیشتر درگیر می‌شوند به طوری که تعدادی از جوانان را در هفته گذشته بدون بیماری زمینه‌ای از دست دادیم.

گسیل بیماران استان‌های همجوار به قزوین نگران‌کننده است

وی یادآور شد: نکته نگران‌کننده دیگر بحث بستری‌هایی است که در استان‌های همجوار ما اتفاق می‌افتد که به دلیل کمبود جا در این استان‌ها تعدادی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های قزوین از استان‌های تهران و البرز هستند.

نامدار عنوان کرد: اکنون ۱۰۲ بیمار بستری در آی سی یو داریم، ۲۵بیمار بدحال وصل به ونتیلاتور هستند، خوشبختانه بیماری در انتظار آی سی یو نداریم و اکنون ۵۲۰ بستری در بیمارستان‌های استان قزوین داریم که این وضعیت مخاطره آمیز است.

این مقام مسئول اضافه کرد: 20تخت در بیمارستان‌های خصوصی مهرگان و دهخدا آماده شده تا در صورت پرشدن تخت‌های بیمارستان‌های دولتی نیز بیماران در این بخش پذیرش شوند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند که دو فوتی مربوط به شهرستان قزوین و یک فوتی هم مربوط به شهرستان البرز است که تعداد فوتی‌های تست مثبت قطعی در استان به هزار و  مورد ۸۵۸ رسید.

520بیماری بستری در بیمارستان‌های استان

وی ادامه داد: اکنون از 520بیماری بستری در بیمارستان‌های استان نیز۲۸۶ مورد در قزوین،96مورد در البرز، 63مورد در تاکستان، ۲۳ مورد در بویین زهرا، 34 مورد در آبیک و در آوج هم ۶ نفر بستری هستند.

این مقام مسئول‌ ادامه داد: هنوز به قله پیک نرسیدیم و همچنان موج بیماران  و‌ بستری‌ها افزایشی است که همه را غافلگیر کرده و هیچ نشانه‌ای از کاهش شیب به نظر نمی‌آید؛ از طرفی خوشبختانه علی رغم اینکه تعداد بیماران رو به افزایش است اما تعداد بیماران بدحال ثابت مانده است.

وی ابراز کرد: ۲۸۰ هزار تست آزمایشگاهی تاکنون در استان قزوین انجام شده و در حال حاضر ۶۰درصد کسانی که تست می‌دهند نیز مثبت می‌شوند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه تمهیداتی در سرعت بخشیدن به ترخیص‌ها اتفاق افتاده است، بیان کرد: همه بیمارستان‌ها بین ۵۰الی۶۰ بیماری دارند که به صورت سرپایی بوده و وقتی اکسیژن آن‌ها به بالای ۹۰ می‌رسید نیز درمان را تزریقی ادامه می‌دهند و تخت را برای بیماران بدحال آماده می‌کنند.

نامدار با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به سمت  واکسیناسیون و‌ رهگیری‌های ویژه رفته است‌، تصریح کرد: ۸۵درصد از افراد بالای ۷۰سال در استان قزوین واکسینه شدند که قزوین جزو بهترین استان‌های کشور قرار گرفت.

2محموله جدید واکسن وارد استان قزوین می‌شود

وی ادامه داد: گروه سنی ۶۰تا۶۴ سال و 65تا69سال حدود ۵۲ درصد واکسینه شدند که امیدواریم در روزهای آینده به بالای 60درصد برسد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در واکسیناسیون باید در هر گروه سنی حداقل به بالای ۷۰درصد برسیم تا بتوانیم گروه‌های بعدی را شروع کنیم و درصدد هستیم سن واکسیناسیون را از فردا به سنین ۵۸و ۵۹ سال برسانیم که ۲۰هزار نفر در استان قزوین هستند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: مجموع کسانی که بین 55 تا 59سال هستند در استان 45هزار و 500 نفر هستند که به سرعت انجام خواهد شد و در شهرستان‌ها هم از طریق خانه‌های بهداشت با واجدین شرایط دریافت واکسن تماس گرفته و فراخوان می‌شوند.

وی بیان کرد: دو محموله جدید واکسن سینوفارم و آستارازینکای نوبت دوم تا فردا به استان خواهد رسید و امروز ۷هزار نفر از طریق سامانه پیامکی برای واکسیناسیون فراخوان شدند.

نامدار تاکید کرد: در حال حاضر 176هزار و 393 دوز واکسن  دریافت کردیم که 150هزار دوز آن تزریق شده و 26هزار دوز هم طی روزهای آینده انجام می‌شود.

این مقام مسئوب در پایان گفت: با اتمام واکسیناسیون افراد بالای 60سال نیز به سمت مشاغل تجمعی مانند رانندگان تاکسی، نیروی انتظامی و هلال احمر خواهیم رفت.

وی در پایان گفت: اکنون تعداد بیماران سرپایی رشد محسوسی دارند که به ۶۵۰۰ نفر رسیده و وضعیت استان مخاطره آمیز شده است.

انتهای پیام/ 1300/پ/1

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214177

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.