تاریخ : 10 فروردین 3 03:34
3
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین:

اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها 12میلیارد اعتبار نیاز دارد/ فعالیت بیش از 3600دستگاه تاکسی در قزوین

  • کد خبر : 214976
  • 14 شهریور 0 09:22
اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها 12میلیارد اعتبار نیاز دارد/ فعالیت بیش از 3600دستگاه تاکسی در قزوین
اسماعیل عرشیان گفت: پروژه الکترونیکی کردن کرایه‌ها نیازمند بودجه ۱۲ میلیارد تومانی است که در سازمان تاکسیرانی توان تامین این اعتبار را نداریم و رانندگان تاکسی هم قدرت پرداخت هزینه بالا برای خرید پوز را ندارند.

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره جزئیات طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ اظهار کرد: پیمانکار طرح پرداخت الکترونیکی کرایه مشخص شده و اکنون در حال برنامه‌ریزی جهت دریافت پوزها و سامانه  QR  کد هستیم تا از این طریق برای اجرای طرح اقدام کنیم.

وی افزود: این طرح در قالب دو بخش از جمله پرداخت از طریق  QR کد یا به اصطلاح بارکد که از طریق تلفن‌های هوشمند قابل انجام است و پرداخت از طریق پوز یا کارتخوان برای بخشی از مسافرها و رانندگانی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند، انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تاکید کرد: با توجه به تغییر قانون بانک مرکزی اکنون فقط امکان خرید دستگاه کارتخوان از شرکت‌های خصوصی وجود دارد و قیمت یک دستگاه پوز نسبت به کارایی از یک میلیون و 700 تا سه میلیون و 500 هزار تومان متفاوت است، به همین دلیل درصدد هستیم تا بتوانیم با حداقل بار مالی این طرح را اجرایی کنیم.

اجرای طرح الکترونیکی شدن کرایه‌ها بار مالی بالایی برای رانندگان تاکسی دارد

عرشیان با اشاره به اینکه تلاش ما اجرای طرح با کمک بانک‌های عامل است، اذعان کرد: این پروژه نیازمند بودجه 12 میلیارد تومانی است که در سازمان تاکسیرانی توان تامین این اعتبار را نداریم و  رانندگان تاکسی هم قدرت پرداخت هزینه بالا برای خرید پوز را ندارند.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده جزییات طرح اعلام می‌شود، ادامه داد: در برخی شهرها رانندگان به طور شخصی با خرید دستگاه کارتخوان به پرداخت الکترونیکی مجهز هستند اما با توجه به عدم توان مالی بسیاری از رانندگان برای خرید پوز باید برای اجرایی این طرح برنامه‌ریزی و همکاری دقیق صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در گام اول به صورت تشویقی و در گام دوم با عنوان محدودیت در پرداخت پول نقد این طرح را اجرایی خواهیم کرد و در تلاش هستیم تا در شرایط کنونی جامعه که با ویروس کرونا مواجه شده‌ایم، رد و بدل پول نقد را کاهش دهیم.

عرشیان گفت: در استان قزوین سه هزار و 650 دستگاه تاکسی در قالب گردشی، خطی و آژانسی مشغول فعالیت هستند که قطعا مجهز شدن تمامی ناوگان به پرداخت الکترونیکی کرایه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

افزایش 12 درصدی نرخ کرایه‌ها به تصویب شورای شهر نرسیده است

این مقام مسئول درباره افزایش کرایه در شش ماهه دوم سال جاری اذعان کرد: سال گذشته در مصوبه شورای پنجم افزایش 42 درصدی کرایه برای سال 1400 مصوب شده بود و با توجه به تصمیمات فرمانداری مقرر شد که این مصوبه در قالب دو مرحله اجرایی شود.

وی بیان کرد: در مرحله کرایه‌ها 30 درصد افزایش یافت و در مرحله دوم هم افزایش 12 درصدی را داریم که این لایحه به شورا ارسال شده اما همچنان مصوب نشده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ابراز کرد: افزایش 12 درصدی کرایه شامل خودروهای آژانسی و بار است و خودروهای گردشی و خطی شامل این افزایش کرایه نخواهند بود.

عرشیان تصریح کرد: 80 درصد هزینه‌های یک راننده تاکسی مربوط به لوازم یدکی خودرو است و ما به طور متوسط در لوازم یدکی شاهد افزایش قیمت 250 درصدی بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه فقط در صورت ثابت ماندن قیمت لوازم یدکی می‌توانیم نرخ کرایه را هم ثابت نگهداریم، اضافه کرد: لوازم یدکی جزو نهاده‌های اولیه برای فعالیت یک تاکسی شمرده می‌شود و برای راننده‌‌ای که با دلار 28 هزار تومانی وسایل مورد نیاز ماشین خود را خریداری می‌کند قطعا عدم افزایش کرایه منصفانه نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در پایان گفت: برای رانندگان تاکسی و خطی افزایش کرایه آنچنانی نخواهیم داشت و در حدی خواهد بود که مشکل رد و بدل پول خرد مدیریت شود و با توجه به افزایش قیمت افسار گسیخته لوازم یدکی، اگر با همین روال صعود قیمت‌ها مواجه باشیم قطعا رانندگان تاکسی با چالش مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/214976

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.