تاریخ : 10 فروردین 3 16:52
3
آیا کودکان نیز به «کووید طولانی» مبتلا می‌شوند؟

آیا کودکان نیز به «کووید طولانی» مبتلا می‌شوند؟

  • کد خبر : 215104
  • 19 شهریور 0 08:55
آیا کودکان نیز به «کووید طولانی» مبتلا می‌شوند؟
ابتلا به «کووید طولانی» در برخی از بزرگسالان رایج است اما باید دید کودکان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند یا خیر.

به گزارش شاخص به نقل از مدیکال اکسپرس، آیا کودکان می‌توانند پس از عفونت‌های کروناویروس به «کووید طولانی» مبتلا شوند؟ بله، اما مطالعات نشان می‌دهد که آن‌ها کمتر از بزرگسالان تحت تاثیر علائمی قرار می‌گیرند که یک ماه یا بیشتر پس از عفونت باقی مانده، عود کرده یا شروع می‌شوند.

برآورد‌ها بر اساس این که چند بار علائم معروف به کووید-۱۹ طولانی در کودکان ظاهر می‌شود، متفاوت است. مطالعه‌ای که به تازگی در انگلیس منتشر شده است، نشان می‌دهد که حدود ۴ درصد از کودکان و نوجوانان بیش از یک ماه پس از ابتلا به این بیماری دچار علائم شده‌اند. خستگی، سردرد و از دست دادن بویایی از جمله شایع‌ترین شکایات بوده و بیشتر تا دو ماه برطرف شده است.

سرفه، درد قفسه سینه و مه مغزی از جمله علائم طولانی مدت هستند که گاهی اوقات در کودکان مشاهده می‌شود و حتی پس از عفونت‌های خفیف یا بدون علائم اولیه نیز ممکن است رخ دهد.

برخی از مطالعات میزان بیشتری از علائم مداوم را نسبت به مطالعه نشان داده‌اند، اما تصور می‌شود کودکان کمتر از بزرگسالان تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بر اساس برخی برآورد‌ها، حدود ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بالغ علائم طولانی مدت را نشان می‌دهند.

متخصصان مطمئن نیستند چه چیزی باعث علائم طولانی مدت می‌شود. در برخی موارد، می‌تواند آسیب اندام ناشی از عفونت اولیه را منعکس کند یا می‌تواند نتیجه ویروس و التهاب در بدن باشد.

کودکان می‌توانند مشکلات نادر دیگری را پس از عفونت اولیه ویروس کرونا ایجاد کنند، از جمله التهاب قلب یا بیماری معروف به سندرم التهابی چند سیستم. این شامل تب و التهاب است که بر قسمت‌های مختلف بدن تاثیر می‌گذارد. کودکان مبتلا به طور کلی باید در بیمارستان بستری شوند، اما بیشتر آن‌ها بهبود می‌یابند. یک وضعیت مشابه در بزرگسالان نیز ممکن است رخ دهد.

گسترش سریع نوع بسیار دلپذیر دلتا برخی پزشکان را نگران کرده است که تعداد بیشتری از کودکان در معرض خطر طولانی مدت کووید-۱۹ و این شرایط دیگر هستند.

به دلیل احتمال عواقب درازمدت، توصیه می‌شود پس از بهبودی کودکان از عفونت اولیه ویروس کرونا، ویزیت‌های بعدی توسط پزشک انجام شود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215104

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.