تاریخ : 09 فروردین 3 13:44
3
بایدها و نبایدهای دندانپزشکی در دوران همه‌گیری کرونا

بایدها و نبایدهای دندانپزشکی در دوران همه‌گیری کرونا

  • کد خبر : 215154
  • 21 شهریور 0 20:37
بایدها و نبایدهای دندانپزشکی در دوران همه‌گیری کرونا
یک دندانپزشک گفت: بهتر است فقط در موارد اورژانس، جهت دریافت خدمات به مراکز دندانپزشکی مراجعه کنید.

به گزارش شاخص،مصطفی محاوری، متخصص دندانپزشک درباره نحوه رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و انجمن دندانپزشکان در حال حاضر به بیماران و دندانپزشکان تاکید کرده است که درمان‌های غیر ضروری در دندانپزشکی را به تعویق بیندازید و فقط برای درمان‌های اورژانسی و ضروری به دندانپزشکی مراجعه کنید.

او افزود: درمان‌های اورژانسی دندانپزشکی در دوران کرونا شامل شکستگی دندان، درد شدید و غیرقابل تحمل، نیاز به نمونه برداری از بافت، تورم اطراف دهان، لثه و دندان، خونریزی غیرقابل بندآمدن، آبسه دندان، التهاب و عفونت لثه، روکش‌های ناتمام دندان، نیاز به مراقبت پس از جراحی و دندان‌های مصنوعی دردناک یا شکسته شده است.

محاوری ادامه داد: برای درمان‌هایی که قبلا شروع شده و با عدم پیگیری امکان بدتر شدن شرایط دندانی و عفونت مجدد آن باشد، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

این پزشک متخصص تصریح کرد: درمان‌های غیر ضروری شامل تمیز کردن روتین دندان و درمان‌های زیبایی دندان است که در دوران کرونا توصیه نمی‌شود و بهتر است از انجام آن‌ها خودداری کرد.کسانی که بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، نقص سیستم ایمنی بدن، دیابت و فشار خون بالا دارند، توصیه می‌کنیم فقط در مواقع اورژانسی در دوران کرونا به دندانپزشکی مراجعه کنند.

او گفت: حتماً قبل از مراجعه به دندانپزشک باید با مطب‌ دکتر تماس تلفنی گرفته شود و دندانپزشک را از شرایط و علائم بیماری و درد مطلع کنید.

محاوری تاکید کرد: دندانپزشک برای معاینه و درمان، فاصله کمی با بیمار دارد و لذا استفاده از ماسک در چنین شرایطی برای بیمار غیر ممکن است، علاوه بر این افراد دیگری نیز به غیر از بیمار ممکن است در مطب حضور داشته باشند؛ با این تفاسیر بدون شک رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا شانس ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215154

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.