تاریخ : 06 اردیبهشت 3 02:09
3
مهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخشی از دروس دانشگاه فنی در ترم آتی حضوری می‌شود

  • کد خبر : 215158
  • 22 شهریور 0 08:23
بخشی از دروس دانشگاه فنی در ترم آتی حضوری می‌شود
معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بخشی از دروس عملی دانشگاه فنی در ترم آینده به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

به گزارش شاخص، رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون اعضای هیئت علمی اظهار کرد: تمامی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، مگر اینکه خودشان به هر دلیلی متقاضی دریافت واکسن نبوده اند.

او افزود: تا اول مهر تزریق دز اول و دز دوم واکسن کرونای اعضای هیئت علمی و استادان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به صورت کامل انجام می‌شود، البته در این میان برخی‌ها هم هستند که شرایط جسمانی مناسبی برای تزریق واکسن ندارند که همین عامل باعث می‌شود تا از آمار واکسیناسیون خارج شوند.

مهدی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد همکاران هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور توانسته اند دز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی درباره نوع آموزش‌ها از مهر گفت: نوع آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان فنی مهندسی، دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر است، یعنی ۵۰ درصد دانشجویان وزارت علوم در رشته‌های فنی مهندسی، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که آموزش‌های مجازی آسیب جدی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

او اضافه کرد: از آن جایی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای ۱۸۱ مرکز در سراسر ایران است و شرایط شهر‌های کشور از نظر کرونا روز به روز تغییر می‌کند؛ بنابراین شرایط را به صورتی فراهم کرده ایم تا آموزش‌های مجازی برای همه باشد و آموزش‌های حضوری هم با توجه به نوع آزمایشگاه، نوع درس و ... با اجازه استاد مربوطه برای دانشجویان به صورت گروهی انجام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: آموزش‌های حضوری تنها برای دانشجویانی است که واحد‌های عملی اخذ کرده و برای گذراندن آن‌ها نیازمند حضور در دانشگاه هستند که در اینصورت می‌توانند به صورت نوبتی و با هماهنگی‌های دانشکده‌ها وارد کلاس‌های درس شوند.

مهدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از دروس کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به صورت تئوری ارائه می‌شوند و لازم است تا دانشجو حتما مطالب آن را فرا بگیرند؛ بنابراین از مراکز خواهش کرده ایم تا در کنار آموزش‌های مجازی بخشی از دروس را با ظرفیت محدود به شیوه حضوری برگزار کنند.

او گفت: اگر درسی نیازمند حضور دانشجویان در کلاس‌های درس است و بدون آن نمی‌تواند درس مربوطه را اخذ کند لازم است تا حتما دانشجو با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری وارد دانشگاه شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: مرکز IT دانشگاه ما بیش از ۳۰ آزمایشگاه مجازی راه اندازی کرده که این روش کمک زیادی به پیشبرد دروس عملی می‌کند، اما در هر صورت برگزاری کلاس‌های حضوری در اولویت دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

مهدی تصریح کرد: اگر استادان ترجیح دهند که دانشجویان نیازمند حضور در کلاس‌ها هستند، باید زمینه حضور آن‌ها در کلاس‌های درس فراهم شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215158

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.