تاریخ : 09 فروردین 3 21:28
3
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین:

دانش آموزان موظف به تهیه لباس فرم جدید نیستند

  • کد خبر : 215192
  • 23 شهریور 0 09:26
دانش آموزان موظف به تهیه لباس فرم جدید نیستند
حسنعلی اصغری گفت: در سال تحصیلی جاری با وجود شرایط اقتصادی و معیشتی افراد، تغییر رنگ در لباس های فرم دانش آموزان ایجاد نشده است تا از این طریق این هزینه غیر ضروری از دوش خانواده دانش آموزان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 98 و اوج گرفتن آن در سال 99 سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها شد.

با شیوع ویروس کرونا مدارس جزو اولین مواردی بودند که تعطیل شدند و دانش آموزان از آموزش حضوری محروم ماندند.

گرچه در این میان آموزش‌ها تعطیل نشده است و در بستر فضای مجازی تدریس به صورت آنلاین انجام می‌شود اما عدم حضور دانش آموزان در فضای مدرسه، باعث کاهش نشاط در آنان شده است.

تعطیلی مدارس آسیب‌های زیستی و تربیت بدنی را به همراه داشته است

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی تمامی دغدغه‌های اولیا نسبت به فرزندانش مورد توجه ما قرار دارد چراکه حفظ سلامت دانش آموزان از موارد مهم شمرده می‌شود.

وی درباره آسیب‌های وارده از ویروس کرونا به جامعه، افزود: متاسفانه تعطیلی مدارس، آسیب‌های بسیاری در حوزه زیستی و تربیت بدنی به جامعه وارده کرده است.

مدیرکل آموزش پرورش قزوین اذعان کرد: آموزش تعامل بین معلم و دانش آموز است و با تعطیلی مدارس این تعامل شکل نگرفته است که به همین دلیل شاهد اجرای تعلیم و تربیت موثر نبودیم.

با آموزش مجازی اصول تعلیم و تربیت اجرایی نخواهد شد

اصغری تاکید کرد: با آموزش در فضای مجازی فعل و انفعال بین معلم و دانش آموز شکل نمی‌گیرد و زمانی که اصول تعلیم و تربیت عملی نشود آموزش‌ها مختل خواهد شد.

این مقام مسئول درباره لباس‌های فرم دانش آموزان عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری با وجود شرایط اقتصادی و معیشتی افراد، تغییر رنگ در لباس‌های فرم دانش آموزان ایجاد نشده است تا از این طریق این هزینه غیر ضروری از دوش خانواده دانش آموزان برداشته شود.‌

مدیرکل آموزش پرورش قزوین تصریح کرد: هیچ کدام از دانش آموزان موظف به تهیه لباس فرم جدید نیستند و می‌توانند از همان لباس‌های قبلی خود در صورت حضور در مدرسه استفاده است.

اصغری در پایان درباره وضعیت تزریق واکسن به دانش آموزان ابراز کرد: به دلیل اینکه دانش آموزان در رده سنی زیر 18 سال قرار دارند واکسیناسیون آنان هنوز انجام نشده است و به محض تعیین نوع واکسن برای این رده سنی، اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215192

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.