تاریخ : 04 اردیبهشت 3 15:19
3
رئیس بیمارستان ۵۵۳ارتش در قزوین خبر داد

واکسیناسیون بیش از ۲۰هزار قزوینی در بیمارستان ارتش/ هزار سرباز وظیفه واکسینه شدند

  • کد خبر : 215314
  • 28 شهریور 0 10:56
واکسیناسیون بیش از ۲۰هزار قزوینی در بیمارستان ارتش/ هزار سرباز وظیفه واکسینه شدند
سرهنگ سیدجواد عبادی گفت: از شروع کار تاکنون بیش از ۱۵ هزار شهروند قزوینی،۱۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه، ۴۰۰۰ نفرکارکنان به همراه خانواده‌هایشان در مرکز واکسیناسیون ارتش واکسینه شده‌اند.

سرهنگ سیدجواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: مهمترین شاخصه و وظیفه ذاتی مراکز درمانی ارتش ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به خانواده نیروهای مسلح، کارکنان پایور و وظیفه در حالت عادی و بحرانی است.

وی افزود: بیمارستان ۵۵۳ ارتش در قزوین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون علاوه بر انجام ماموریت ذاتی خود، در کنار وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی براساس دستور سلسله مراتب فرماندهی با تمام توان و امکانات خود برای مهار این ویروس در کنار مردم قرار دارد.

رئیس بیمارستان ۵۵۳ ارتش در قزوین بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم در رابطه با چگونگی پیشگیری از این بیماری، انجام نظارت‌های ۱۰۰درصدی بهداشتی و بیمارستانی، ارائه خدمات به اماکن نظامی تحت پوشش شامل آسایشگاه‌ها و انجام ماموریت کارکنان پایور و وظیفه در کنار فراهم کردن امکانات اولیه از جمله تهیه و توزیع موادشوینده و ضدعفونی کننده‌ها به جمعیت مورد هدف و شهروندان از جمله اقدامات بیمارستان ارتش قزوین بوده است.

عبادی تصریح کرد: همچنین بیمارستان ۵۵۳ ارتش قزوین همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدام به برپایی نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در شهرستان رشت کرد و این در حالی است که عملیات گندزدایی معابر، کنترل و نظارت در عوارضی‌های استان قزوین به همراه برگزاری وبینارهای مختلف جهت ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس نیز صورت گرفت.

برپایی ۳۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان صحرایی

وی عنوان کرد: همزمان با پیک سوم کرونا، بیمارستان ارتش به طور کامل بخش کرونایی بیمارستان رحیمیان، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قزوین در شهرستان البرز را با همراهی کادر درمانی، پزشکی و پرستاری خود در اختیار گرفت و در پیک چهارم نیز اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در داخل لشکر ۱۶ زرهی قزوین کرد.

رئیس بیمارستان ۵۵۳ ارتش با اشاره به برپایی ۳۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان صحرایی ادامه داد: بدون شک یکی از مهمترین نیازها و ملزومات بخش کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ وجود اکسیژن به اندازه کافی است و اگر بیمارستانی این الزام را نداشته باشد امکان و اجازه ارائه خدمات نیز نخواهد داشت.

عبادی بیان کرد: خوشبختانه بیمارستان ۵۵۳ ارتش با تخصیص اعتبارات لازم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توانست همزمان با پذیرش بیماران کرونایی، خود یک دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری را با همکاری سلسله مراتب فرماندهی تهیه و راه‌اندازی نماید تا به عنوان قلب تپنده این بیمارستان، پذیرای بیماران بستری باشد همچنین برای تجهیز و خرید الزامات و تجهیزات ۳۰ تخت بیمارستانی نیز حدود ۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

واکسیناسیون بیش از ۲۰هزار قزوینی در بیمارستان ۵۵۳ ارتش

وی در رابطه با خدمات ارتش در بحث واکسیناسیون عنوان کرد: مرکز جامع واکسیناسیون ارتش قزوین پیش از پذیرش بیماران کووید ۱۹، کار واکسیناسیون شهروندان را آغاز کرده بود و با تجهیز چهار دستگاه کانتینر و پرسنل کامل ارتش، ادامه می‌دهد؛ این مرکز از ساعت ۷صبح تا ۶بعداز ظهر در خدمت عموم شهروندان بالای ۱۸ سال می‌باشد.

رئیس بیمارستان ۵۵۳ ارتش در قزوین اضافه کرد: از شروع کار تاکنون بیش از ۱۵ هزار شهروند قزوینی،۱۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه، ۴۰۰۰ نفرکارکنان به همراه خانواده‌هایشان در مرکز واکسیناسیون ارتش واکسینه شده‌اند.

عبادی اذعان کرد: تمام ماموریت‌ها و خدمات ارائه شده از سوی بیمارستان ارتش در راستای دستورالعمل ‌های مراتب فرماندهی و در راس آن مقام معزز کل قوا صورت می‌گیرد و ما در ارتش به عنوان سرباز وطن با هدف تحقق شعار ارتش فدای ملت، نیز تا نفس دارد پای این مسئله ایستادگی خواهد کرد.

وی بیان کرد: گرچه ارتش توانایی افزایش تخت‌ برای پذیرش بیماران کرونایی را دارد اما با تلاش مضاعف در مسیر انجام واکسیناسیون، امیدواریم به هیچ عنوان نیازی به افزایش و استقرار تخت‌های بستری برای بیماران کووید ۱۹ نداشته باشیم.

رئیس بیمارستان ۵۵۳ منطقه ارتش قزوین در پایان گفت: با توجه به استقبال خوب شهروندان استان از مرکز جامع واکسیناسیون ارتش، ما آمادگی این را داریم که در صورت افزایش ظرفیت واکسن تحویلی واکسن به صورت شبانه روزی فعال و آماده خدمات‌رسانی باشیم.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215314

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.