تاریخ : 10 فروردین 3 00:34
3
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

عدم همخوانی تقاضا و تولید موجب التهاب در بازار خودرو است

  • کد خبر : 215336
  • 29 شهریور 0 10:51
عدم همخوانی تقاضا و تولید موجب التهاب در بازار خودرو است
لطف اله سیاهکلی گفت: با تولید هزار و 200 یا هزار و 300 خودرو نمی‌توانیم تقاضای 30 میلیون خودرو را فراهم کنیم پس بنابراین بازار دائم در التهاب خواهد بود.

لطف اله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، با بیان اینکه کلید واژه مهمی به نام تنظیم بازار در اقتصاد وجود دارد، اظهار کرد: تنظیم بازار در دست دولت قرار دارد که مسئولیت نظارت دقیق در این حوزه هم برعهده وزارت صمت است.

وی افزود: موضوع تنظیم بازار با چند کلید واژه از جمله واردارت، صادرات، عرضه، تقاضا و رقابت همراه است تا دولت با کمک این موارد بتواند بازار را کنترل و مدیریت کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: آمار میانگین جهانی عرضه و تقاضا در بازار خودرو به ازای هر هزار نفر 250 خودرو است.

سیاهکلی ابراز کرد: در کشور ما آمار میانگین عرضه و تقاضا پایین‌تر است به طوری که به ازای هر چهار نفر یک خودرو نتوانستیم تنظیم کنیم در حالی که در برخی کشورها به ازای هر چهار نفر سه خودرو تنظیم می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید به ازای هر چهار نفر دو خودرو در ایران تعریف کنیم تا بازار از حالت التهاب خارج و عرضه و تقاضا همخوان شود.

وی ادامه داد: با محسابات کنونی به 40 میلیون خودرو نیاز داریم اما امروز در کشور ما با تمامی خودروهای فرسوده که باید بسیاری از آن‌ها پرس شوند فقط 22 میلیون خودرو در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اکنون 30 میلیون کسری خودرو در کشور وجود دارد و حجم تقاضا با میزان تولید 700 الی 800 هزار خودرو مطابقت ندارد.

سیاهکلی تصریح کرد: همه کشور بسیج شده است که دو شرکت خودروساز خودرو بسازد اما فقط توانسته‌اند 700 خودرو تولید کنند و بیان می‌کنند اگر جیب مردم را هم در اختیار آن‌ها بگذاریم می‌توانند هزار و 200 خودرو بسازند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با تولید یک هزار و 200 یا هزار و 300 خودرو نمی‌توانیم تقاضای 30 میلیون خودرو را فراهم کنیم پس بنابراین بازار دائم در التهاب خواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر بازار ایران بخواهد به یک ثبات نسبی برسد باید حداقل سالی دو میلیون خودرو در کشور توزیع شود تا از این راه به حد نصاب برسیم.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215336

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.