تاریخ : 09 فروردین 3 19:54
3
رایج ترین مشکلات خودروها را بشناسید

رایج ترین مشکلات خودروها را بشناسید

  • کد خبر : 215379
  • 31 شهریور 0 09:03
رایج ترین مشکلات خودروها را بشناسید
در این مطلب شما را با رایج‌ترین مشکلات خودروهای دیزلی و راهکار آن‌ها آشنا می‌کنیم.

به گزارش شاخص به نقل از العین؛ با وجود گسترش خودرو‌های برقی هنوز مدل‌های دیزلی در جهان رایج است. در همین راستا وب سایت Reliable Automotive مجموعه‌ای از نکاتی را که رانندگان این نوع خودرو‌ها باید بدانند ارائه کرده است تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند. در ادامه این مطلب شما را با این راهکارها آشنا می‌کنیم.

۱- اکسیداسیون روغن
براساس گزارش‌ها، یکی از مهمترین راهکارهای جلوگیری از آسیب به موتورها، استفاده از روغن و اکسیداسیون مناسب که عاری از هرگونه ناخالصی جامد باشد، است. اکسیداسیون به موتور کمک می‌کند تا روغن بر روی آن رسوب نکند.

۲- صدای مزاحم موتور
صاحب یک خودروی دیزلی باید بداند که به دلیل احتراق بیشتر موتورهای دیزلی، اتومبیلش، صدا‌های آزاردهنده‌تری نسبت به خودرو‌های بنزینی تولید می‌کند، اما در صورت تشخیص صدای  غیر عادی موتور راننده باید خودرو خود را معاینه کند.

۳- شمع خودرو
در زمستان، موتور‌ها هنگام کار به دلیل سرمای شدید دچار آسیب می‌شوند. وظیفه اصلی شمع‌ها تحریک فرآیند عملکرد موتور و افزایش فرایند احتراق داخلی است. بنابراین، صاحب خودرو باید همیشه به شمع خودرو  توجه داشته باشد و آن‌ها را سالم نگه دارد.

شمع خودرو

۴. توجه به اگزوز خودرو

براساس گزارش‌ها هنگامی که خودروی دیزلی در حال حرکت دود اگزوزش سیاه می‌شود راننده باید متوجه آن شود زیرا ممکن است دود سیاه، نشان دهنده مشکلات جدی در خودرو باشد.

اگزوز خودرو

۵مشکل روشن کردن

گفته شده است، رانندگان دیزل معمولا در زمستان با روشن کردن خودرو مشکل دارند به همین علت کاربران اتومبیل‌های دیزلی باید از ضد یخ‌های مناسب استفاده کنند.

۶- کاهش انرژی

آنچه موتور‌های دیزلی را با موتورهای بنزینی متمایز می‌کند گشتاور آن‌ها است، بنابراین اغلب در اتومبیل‌ها و کامیون‌های بزرگ استفاده می‌شوند و اگر راننده متوجه کاهش گشتاور موتور شود، باید چندین قسمت را به شرح زیر مرور کند:
بررسی تمیزی فیلتر روغن، پمپ‌های تحویل سوخت مسدود نشده باشند، به فرآیند روغن کاری بیش از حد یا زیر آن، به هرگونه نشت یا انسداد در موتور و شاخه‌های آن توجه کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215379

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.